הבדלים בין גרסאות בדף "מילון חסידי:ממש"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי")
שורה 7: שורה 7:
 
המקום הבולט בו ניכר החידוש בהוספת המילה "ממש" הוא בתחילת [[ליקוטי אמרים - פרק ב'|פרק ב' בתניא]], שם מצטט [[אדמו"ר הזקן]] לגבי ה[[נפש האלוקית]] את הפסוק מספר איוב "חלק אלוקה ממעל" ומוסיף "ממש" - לומר לנו, כי אכן בכל [[גוף]] של [[יהודי]] קיים חלק אלוקה ממעל, בגשמיות כפשוטו, ולא רק משהו רוחני שמקומו אינו ידוע.
 
המקום הבולט בו ניכר החידוש בהוספת המילה "ממש" הוא בתחילת [[ליקוטי אמרים - פרק ב'|פרק ב' בתניא]], שם מצטט [[אדמו"ר הזקן]] לגבי ה[[נפש האלוקית]] את הפסוק מספר איוב "חלק אלוקה ממעל" ומוסיף "ממש" - לומר לנו, כי אכן בכל [[גוף]] של [[יהודי]] קיים חלק אלוקה ממעל, בגשמיות כפשוטו, ולא רק משהו רוחני שמקומו אינו ידוע.
  
בהרבה מסיום שיחותיו ומכתביו מאחל [[אדמו"ר שליט"א]] שנזכה ל[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה האמיתית והשלימה]] "תיכף ומיד ממש", להורות כי איחול זה הינו בנוגע לגאולה ממשית ונראית, גשמית ולא רוחנית.
+
בהרבה מסיום שיחותיו ומכתביו מאחל [[הרבי]] שנזכה ל[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה האמיתית והשלימה]] "תיכף ומיד ממש", להורות כי איחול זה הינו בנוגע לגאולה ממשית ונראית, גשמית ולא רוחנית.
  
 
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
 
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]

גרסה מ־14:58, 11 במרץ 2014

ממש הוא הביטוי המובא בתורת החסידות בדרך כלל כדי לבטא מוחשיות גשמית של הדבר אודותיו מדובר.

השימוש במילה ממש נועד בכדי לקרב אל השכל שלנו, שהענין המדובר בחסידות הינו אכן כך, ואינו "רוחני" בלבד אלא אכן בגשמיות כך הוא הדבר.

המקום הבולט בו ניכר החידוש בהוספת המילה "ממש" הוא בתחילת פרק ב' בתניא, שם מצטט אדמו"ר הזקן לגבי הנפש האלוקית את הפסוק מספר איוב "חלק אלוקה ממעל" ומוסיף "ממש" - לומר לנו, כי אכן בכל גוף של יהודי קיים חלק אלוקה ממעל, בגשמיות כפשוטו, ולא רק משהו רוחני שמקומו אינו ידוע.

בהרבה מסיום שיחותיו ומכתביו מאחל הרבי שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה "תיכף ומיד ממש", להורות כי איחול זה הינו בנוגע לגאולה ממשית ונראית, גשמית ולא רוחנית.