יום הילולא (מנהגים): הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־09:46, 6 בפברואר 2007
מכתב כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ליו"ד שבט ה'תיש"א
ב”ה, ראש חדש שבט, ה’תשי”א.
ברוקלין, נ.י.
אל אנ”ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ”ק מו”ח אדמו”ר זצוקללה”ה נבג”מ זי”ע הכ”מ, ה’ עליהם יחיו
שלום וברכה!
במענה על שאלת רבים אודות סדר מפורט ביום העשירי בשבט הבע”ל, הוא יום היארצייט של כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, הנני בזה להציע:
בשבת קדש שלפני היארצייט ישתדלו לעלות לתורה.
אם אין מספר העליות מספיק - יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים.
ישתדלו שמפטיר יהי’ הגדול שבחבורה - בריצוי רוב המנין - או על פי הגורל.
יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום היארצייט, ונכון לחלק שיתפלל אחד ערבית, שני - שחרית, שלישי -מנחה כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ”ש.
להדליק נר שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל - נר של שעוה.
בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות.
אחר התפלה (בבקר - אחר אמירת תהלים) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ”ד דכלים ופ”ז דמקואות. אח”כ יאמר המשנה ר’ חנניא בן עקשיא כו’ ויאדיר. בלחש - איזה שורות בתניא, קדיש דרבנן.
אחר תפלת ערבית -יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד”ה באתי לגני, נדפס בקונטרס עד) בע”פ. ואם אין מי שיחזור בע”פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר. ולסיימו אחר תפלת מנחה.
בבוקר קודם התפלה -פרק תניא. וכן לאחר תפלת מנחה.
בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה.
לאחר תפלת הבוקר וחזרת הדא”ח -יקרא כל אחד פ”נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ליחידות, או עכ”פ לראות את פני כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ -יצייר עצמו, בעת קריאת הפ”נ, כאלו עומד לפניו. להניח הפ”נ אח”כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו’ של תורת כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו.
במשך המעת לעת - ללמוד פרקי המשניות של אותיות השם.
במשך המעת לעת - לעשות התועדות.
לקבוע שעה במשך המעת לעת -לבאר לבני ביתו שי’ אודות כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.
במשך המעת לעת -לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות ובבהמ”ד אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו ע”ד אמירת תהלים, לימוד חומש עם פירש”י -ובמקומות המתאימים - גם ע”ד לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ”ל מתוך התועדות.
במשך המעת לעת -לבקר (המוכשרים לזה) במקום כנוסי הנוער החרדי - ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי -ולבאר להם איך שחבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקוה והבטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער.
מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ”ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש”ק שלאחריו.
והוי’ יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.
מנחם מענדל שניאורסאהן