הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:גן עדן"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (זה קורה לך הרבה, שים לב.)
שורה 2: שורה 2:
 
:יש לי מה להוסיף כאן - במענה לשאלותיך - אך אין לי כרגע מקורות, וממילא אם אעשה יצאו עלי בהתקפה חב"(ד)[ר]ינו וידידינו • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:56, 14 ביולי 2013 (UTC)
 
:יש לי מה להוסיף כאן - במענה לשאלותיך - אך אין לי כרגע מקורות, וממילא אם אעשה יצאו עלי בהתקפה חב"(ד)[ר]ינו וידידינו • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:56, 14 ביולי 2013 (UTC)
 
::מצא נא. או כתוב כאן לפחות. להגדרתו החד משמעית כרוחני - עיי' שיחת כ' מנ"א תשכ"א. וכגשמי - מאמר מש"פ פנחס תשי"א. (איני זוכר ה[[ד"ה]] שלו.). ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 
::מצא נא. או כתוב כאן לפחות. להגדרתו החד משמעית כרוחני - עיי' שיחת כ' מנ"א תשכ"א. וכגשמי - מאמר מש"פ פנחס תשי"א. (איני זוכר ה[[ד"ה]] שלו.). ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 +
 
====להוסיף בפנים====
 
====להוסיף בפנים====
 
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.
 
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.
שורה 13: שורה 14:
 
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.
 
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.
  
• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)
+
• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)

גרסה מ־23:32, 14 ביולי 2013

האם גן עדן הוא א) רוחני ב) לנשמות? אם כן, מדוע הוא מתואר כמצוי במזרח התיכון? ושו"ר בכ"מ שהוא מוגדר כ'רוחני שבשגמיות'. מה אם כן הגדרתו. 0נפקא מינא לערך, כמובן). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

יש לי מה להוסיף כאן - במענה לשאלותיך - אך אין לי כרגע מקורות, וממילא אם אעשה יצאו עלי בהתקפה חב"(ד)[ר]ינו וידידינו • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 18:56, 14 ביולי 2013 (UTC)
מצא נא. או כתוב כאן לפחות. להגדרתו החד משמעית כרוחני - עיי' שיחת כ' מנ"א תשכ"א. וכגשמי - מאמר מש"פ פנחס תשי"א. (איני זוכר הד"ה שלו.). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

להוסיף בפנים

כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.

גן עדן הרוחני הוא שבו נמצאים נשמות לאחר הסתלקותן, יש נשמות הזוכות להגיע לגן עדן העליון, ויש הזוכות רק לגן עדן התחתון; בגן עדן התחתון נמצאים גם צדיקים הזוכים להכנס בחייהם לגן עדן (ראה כמה סיפורים בס' אוצר המעשיות, ובס' ל"ו צדיקים נסתרים).

לעתיד לבוא, שיזדכך העולם, תחזור ההארה של גן עדן להאיר בעולם ואף למעלה מזה; ובזה ישנה מחלוקת בין הרמב"ם לרמב"ן, שהיא למעשה שני גירסאות בסיום מסכת תענית: (אני לא זוכר את הסדר והשמות)

בסיום מסכת תענית אומרת הגמרא כי לעתיד לבוא עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן. ובעין יעקב מביא את הגמרא בנוסח אחר: עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן, והוא יושב ביניהם.

ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.

כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)