גדרו ההלכתי של הרבי כמלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(10 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ב[[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק דין]] שהוגש לרבי ב[[תשנ"ב]] על כך שהוא [[מלך המשיח]] נכתב שהרבי הוא ב[[חזקת משיח]].
#הפניה [[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח#גדרו ההלכתי]]
 
גדר זה הוא לפי שהרבי נמצא מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם מביא לזהותו של מלך המשיח ([[יעמוד מלך מבית דוד]]; [[הוגה בתורה]]; [[עוסק במצוות כדוד אביו]]; [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה|יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה]]; [[ילחם מלחמות ה']]).
 
אמנם, לפי גדר זה נמצא שאין זה דבר ברור ומוחלט שדור זה יהיה זכאי ודוקא הרבי יגאל את עם ישראל, שהרי [[בר כוזיבא]] (למרות שהיה צדיק באמת וראוי להיות משיח, ורק הדור לא היה זכאי) היה ב[[חזקת משיח]] אך לא גאל בפועל את עם ישראל.
וכמו שמובן מהשם "חזקת משיח", שלפי ההלכה סומכים באופן מוחלט על החזקה (ועד ש"סוקלין על החזקות"), אך אין זה בלתי אפשרי שלאחר מעשה יתברר שאין המציאות היתה כפי החזקה.
 
בפסק דין שנכתב באלול [[תשנ"ח]], נכתב שלרבי שליט"א יש דין [[נביא]], מיוסד על רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז' הלכה א' ועוד, והוא הודיע על עצמו ב[[שיחה|שיחת]] שבת פרשת שופטים [[תנש"א|ה'תנש"א]] שהוא נביא. ומאחר שמפורש ב[[שיחה|שיחותיו]] שהוא ה[[מלך המשיח]], וכן עודד שירת [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]] - הרי ברור שע"פ תורה חייבים להאמין לו גם לענין זה.
 
ולפי גדר זה נמצא שע"פ תורה מוכרח שדוקא הוא יהיה הגואל בפועל, שהרי התורה הבטיחה שלא יפול מדברי הנביא מאומה.
 
[[קטגוריה:הרבי כמלך המשיח]]

גרסה אחרונה מ־05:54, 7 ביולי 2013