שיחה:ישיבת סטרדוב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(לא מסכים בתקוה להבנה) |
מ (←ראש הישיבה) |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 7: | שורה 7: | ||
:::::היות שלצערנו לא ניתן לסמוך על מחבר הספר, הרי שלא נותר לנו אלא להאמין לדברים '''מאומתים''' שנמצאו במקורות אחרים, ועל כן, יש לציין בכל ערך את המקורות בהם הוא מופיע. | :::::היות שלצערנו לא ניתן לסמוך על מחבר הספר, הרי שלא נותר לנו אלא להאמין לדברים '''מאומתים''' שנמצאו במקורות אחרים, ועל כן, יש לציין בכל ערך את המקורות בהם הוא מופיע. | ||
:::::האמת, שבהתחלה ניסיתי להיות פושר ולקבל את הדברים, אבל אחרי שראיתי שהוא טעה בדבר משנה של תיארוך [[גזירת הקנטוניסטים]], ובפרט שהוא היה חי לא רחוק מאותה תקופה, מה שאומר שהוא לא ניסה אפילו לרגע לבחון את אמיתות הדברים שהוא כותב - אני כבר לא מאמין לו בשום דבר, ואני נאלץ להאמין רק בדברים שאומתו ממקורות אחרים, וממילא כאנציקלופדיה היה ראוי שתציין מקורות לערכים שהינך מעלה כאשר אתה מסתמך על ספר שאמינותו מוטלת בספק גדול. ועכשיו רק נותר לך להסביר לי למה אני אמור להסכים עם הדברים שאין להם מקורות מאומתים, או לחילופין להתחיל לציין מקורות מבוססים לכל הערכים שכתבת (או לפחות לפרטים העיקריים שבהם, כגון הוכחת עצם העובדה שהיו קיימים אנשים בשמות אלו, או שהתרחשה עלילה שכזו). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:20, 16 ביוני 2013 (UTC) | :::::האמת, שבהתחלה ניסיתי להיות פושר ולקבל את הדברים, אבל אחרי שראיתי שהוא טעה בדבר משנה של תיארוך [[גזירת הקנטוניסטים]], ובפרט שהוא היה חי לא רחוק מאותה תקופה, מה שאומר שהוא לא ניסה אפילו לרגע לבחון את אמיתות הדברים שהוא כותב - אני כבר לא מאמין לו בשום דבר, ואני נאלץ להאמין רק בדברים שאומתו ממקורות אחרים, וממילא כאנציקלופדיה היה ראוי שתציין מקורות לערכים שהינך מעלה כאשר אתה מסתמך על ספר שאמינותו מוטלת בספק גדול. ועכשיו רק נותר לך להסביר לי למה אני אמור להסכים עם הדברים שאין להם מקורות מאומתים, או לחילופין להתחיל לציין מקורות מבוססים לכל הערכים שכתבת (או לפחות לפרטים העיקריים שבהם, כגון הוכחת עצם העובדה שהיו קיימים אנשים בשמות אלו, או שהתרחשה עלילה שכזו). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:20, 16 ביוני 2013 (UTC) | ||
::::::אגב, אולי כאשר הינך מחזיק בידך את הספר, תוכל סוכ"ס למצוא את המקור לשמועה המצויינת בערך על {{מונחון|פישלנו|פישל שלנו}} שהרבי סייע לו בהשגת מקורות למאורעות בהם עוסק הספר (אפילו אם לא מקור אמין, לפחות לציין באיזה עמוד הודפסה השמועה, שידעו שאנחנו לא הממציאים הראשונים... • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:23, 16 ביוני 2013 (UTC) | |||
:::::::א. אז כבר כתבתי שמקור הדברים בערך זה - לא בספר - כי אם בדברים המצויינים סביב (מבוא, הוספות). | |||
:::::::ב. השמות המוזכרים בערכים שכתבתי בנושא - כולם כתובים מפורשות במכתבים שכתב נשוא הערך לרבי מהר"ש. המכתבים מובאים בשלימותם בסוף הספר - ועל חלקם (לפחות) גם יש את הצילום המקורי. לכן כתבתי בערכים רק את השמות המצויינים במכתבים הנ"ל, והתעלמתי משאר השמות והאירועים הרבים המתוארים בספר. כמו כן הדברים המאפיינים את האנשים (כמו את עורכי הדין), הקפדתי להעתיק רק את הדברים המאומתים במקורות הנ"ל. | |||
:::::::ג. וכמעט שאתה גומר לי את כל המלים - מה שיש לי לומר בדף השיחה של יסוד הפרשיה - [[שיחה:משפט סטרדוב]]. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ח' בתמוז ה'תשע"ג 15:04, 16 ביוני 2013 (UTC) | |||
::::::::ובעניין השמועה, לא שמעתי כזאת. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ח' בתמוז ה'תשע"ג 15:04, 16 ביוני 2013 (UTC) | |||
:::::::::התכבד והצץ בדף הערך העוסק בו. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 16:01, 16 ביוני 2013 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־18:01, 16 ביוני 2013
ראש הישיבה[עריכת קוד מקור]
מניין שרי"נ גנעסין הי' ראש ישיבה בסטארדוב? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- ידוע לך אחרת? • שנוזעל - שיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ג 18:45, 14 ביוני 2013 (UTC)
- שנוזל, הבטחת לנו הסבר מקיף וכולל על כל ההסתמכות שלך על הספר המוזר הזה. אני מחכה להסברים. או לחילופין, נצטרך לשים תבנית הבהרה כל שהיא בתחילת ערכים אלו שהם מבוססים על ספר שמהימנותו מוטלת בספק (ואני הקטן מוסיף: גדול!). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ו' בתמוז ה'תשע"ג • 19:33, 14 ביוני 2013 (UTC)
- המקור הוא במבוא להוצאה החדשה של הספר. המבוא נערך על ידי חברי מכון "אוהלי שם" - בהסתייגות מהדברים המומצאים שבספר. הפרטים מאומתים במכתבים ששלחו לרבי מהר"ש באותה תקופה, כפי שהם מובאים בסוף הספר מתוך "אלבום מבית הגנזים" (אמין בעיניך?) מהספריה של הרבי (אולי גם זה לא אמין?). • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 14:09, 16 ביוני 2013 (UTC)
- זוננשיין, גישה שלילית מוקדמת ועקרונית לדברים הכתובים - לעולם לא תביא אותך לידי הסכמה. • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 14:09, 16 ביוני 2013 (UTC)
- היות שלצערנו לא ניתן לסמוך על מחבר הספר, הרי שלא נותר לנו אלא להאמין לדברים מאומתים שנמצאו במקורות אחרים, ועל כן, יש לציין בכל ערך את המקורות בהם הוא מופיע.
- האמת, שבהתחלה ניסיתי להיות פושר ולקבל את הדברים, אבל אחרי שראיתי שהוא טעה בדבר משנה של תיארוך גזירת הקנטוניסטים, ובפרט שהוא היה חי לא רחוק מאותה תקופה, מה שאומר שהוא לא ניסה אפילו לרגע לבחון את אמיתות הדברים שהוא כותב - אני כבר לא מאמין לו בשום דבר, ואני נאלץ להאמין רק בדברים שאומתו ממקורות אחרים, וממילא כאנציקלופדיה היה ראוי שתציין מקורות לערכים שהינך מעלה כאשר אתה מסתמך על ספר שאמינותו מוטלת בספק גדול. ועכשיו רק נותר לך להסביר לי למה אני אמור להסכים עם הדברים שאין להם מקורות מאומתים, או לחילופין להתחיל לציין מקורות מבוססים לכל הערכים שכתבת (או לפחות לפרטים העיקריים שבהם, כגון הוכחת עצם העובדה שהיו קיימים אנשים בשמות אלו, או שהתרחשה עלילה שכזו). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:20, 16 ביוני 2013 (UTC)
- אגב, אולי כאשר הינך מחזיק בידך את הספר, תוכל סוכ"ס למצוא את המקור לשמועה המצויינת בערך על פישלנו שהרבי סייע לו בהשגת מקורות למאורעות בהם עוסק הספר (אפילו אם לא מקור אמין, לפחות לציין באיזה עמוד הודפסה השמועה, שידעו שאנחנו לא הממציאים הראשונים... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:23, 16 ביוני 2013 (UTC)
- א. אז כבר כתבתי שמקור הדברים בערך זה - לא בספר - כי אם בדברים המצויינים סביב (מבוא, הוספות).
- ב. השמות המוזכרים בערכים שכתבתי בנושא - כולם כתובים מפורשות במכתבים שכתב נשוא הערך לרבי מהר"ש. המכתבים מובאים בשלימותם בסוף הספר - ועל חלקם (לפחות) גם יש את הצילום המקורי. לכן כתבתי בערכים רק את השמות המצויינים במכתבים הנ"ל, והתעלמתי משאר השמות והאירועים הרבים המתוארים בספר. כמו כן הדברים המאפיינים את האנשים (כמו את עורכי הדין), הקפדתי להעתיק רק את הדברים המאומתים במקורות הנ"ל.
- ג. וכמעט שאתה גומר לי את כל המלים - מה שיש לי לומר בדף השיחה של יסוד הפרשיה - שיחה:משפט סטרדוב. • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 15:04, 16 ביוני 2013 (UTC)
- ובעניין השמועה, לא שמעתי כזאת. • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 15:04, 16 ביוני 2013 (UTC)
- התכבד והצץ בדף הערך העוסק בו. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 16:01, 16 ביוני 2013 (UTC)
- ובעניין השמועה, לא שמעתי כזאת. • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 15:04, 16 ביוני 2013 (UTC)
- אגב, אולי כאשר הינך מחזיק בידך את הספר, תוכל סוכ"ס למצוא את המקור לשמועה המצויינת בערך על פישלנו שהרבי סייע לו בהשגת מקורות למאורעות בהם עוסק הספר (אפילו אם לא מקור אמין, לפחות לציין באיזה עמוד הודפסה השמועה, שידעו שאנחנו לא הממציאים הראשונים... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג • 14:23, 16 ביוני 2013 (UTC)
- זוננשיין, גישה שלילית מוקדמת ועקרונית לדברים הכתובים - לעולם לא תביא אותך לידי הסכמה. • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 14:09, 16 ביוני 2013 (UTC)
- המקור הוא במבוא להוצאה החדשה של הספר. המבוא נערך על ידי חברי מכון "אוהלי שם" - בהסתייגות מהדברים המומצאים שבספר. הפרטים מאומתים במכתבים ששלחו לרבי מהר"ש באותה תקופה, כפי שהם מובאים בסוף הספר מתוך "אלבום מבית הגנזים" (אמין בעיניך?) מהספריה של הרבי (אולי גם זה לא אמין?). • שנוזעל - שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ג 14:09, 16 ביוני 2013 (UTC)
- שנוזל, הבטחת לנו הסבר מקיף וכולל על כל ההסתמכות שלך על הספר המוזר הזה. אני מחכה להסברים. או לחילופין, נצטרך לשים תבנית הבהרה כל שהיא בתחילת ערכים אלו שהם מבוססים על ספר שמהימנותו מוטלת בספק (ואני הקטן מוסיף: גדול!). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ו' בתמוז ה'תשע"ג • 19:33, 14 ביוני 2013 (UTC)