הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:ניגון קול ביער"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (שכח)
(פירוש ושאלה)
שורה 3: שורה 3:
 
מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"ג''' = '''רחש לבי דבר טוב'''. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שה[[לב]] ירחש וה[[פה]] ידבר רק למלך - ה[[מלך המשיח]].</small> א' בטבת ה'תשע"ג.
 
מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"ג''' = '''רחש לבי דבר טוב'''. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שה[[לב]] ירחש וה[[פה]] ידבר רק למלך - ה[[מלך המשיח]].</small> א' בטבת ה'תשע"ג.
  
:למה שרים בסוף? הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. {{שכח|בערלה}}
+
:למה שרים בסוף הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. {{שכח|בערלה}}
 +
::כדי שיבינו את עומק כוונתו של בערלה, הריני בזה להסביר את כוונת דבריו הסתומים: הפסקה הרביעית בשיר חותמת במילים "אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך",ולכאורה אינו מובן מדוע אומרים מילים אלו מתוך שירה ושמחה, והרי פסקה זו עוסקת ביצר הרע '''המונע''' מהיהודי להתקרב לקב"ה? - והתשובה היא, שאדרבה, שרים תיבות אלו, היות ודוקא על ידי השמחה המתבטאת בשירה, ניתן להתגבר על השומר העומד בשער המלך ולהתקרב לקב"ה.
 +
::ועכשיו בערל'ה, שתי שאלות לי אליך: א) האם זו הייתה כוונתך? ב) זה ווארט שלך? (ולהזכיר שכל האומר דבר בשןם אומרו מביא גאולה לעולם...).  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ג בסיוון ה'תשע"ג  •  05:26, 22 במאי 2013 (UTC)

גרסה מ־08:26, 22 במאי 2013

הבית הנוסף

מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ג = רחש לבי דבר טוב. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שהלב ירחש והפה ידבר רק למלך - המלך המשיח. א' בטבת ה'תשע"ג.

למה שרים בסוף הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. -- נכתב ע"י בערלה ששכח לחתום את שמו.
כדי שיבינו את עומק כוונתו של בערלה, הריני בזה להסביר את כוונת דבריו הסתומים: הפסקה הרביעית בשיר חותמת במילים "אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך",ולכאורה אינו מובן מדוע אומרים מילים אלו מתוך שירה ושמחה, והרי פסקה זו עוסקת ביצר הרע המונע מהיהודי להתקרב לקב"ה? - והתשובה היא, שאדרבה, שרים תיבות אלו, היות ודוקא על ידי השמחה המתבטאת בשירה, ניתן להתגבר על השומר העומד בשער המלך ולהתקרב לקב"ה.
ועכשיו בערל'ה, שתי שאלות לי אליך: א) האם זו הייתה כוונתך? ב) זה ווארט שלך? (ולהזכיר שכל האומר דבר בשןם אומרו מביא גאולה לעולם...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:26, 22 במאי 2013 (UTC)