קמץ אלף א: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כתית למאור (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
(הרחבה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==בלימוד== | ==בלימוד== | ||
כאשר לומדים עם ילדים [[אלף בית]] הורה | כאשר לומדים עם ילדים [[אלף בית]] הורה [[הרבי]] שצריך ללמוד כפי הנהוג בקהילות ישראל לאורך הדורות, ללמדם קודם את הניקוד, לאחר מכן את צורת האות ולבסוף שניהם יחדיו. | ||
בצורה כזו | הרבי מסביר, שדוקא בצורה כזו תיחקק אצל הילדים קדושת התורה, שיש קדושה גם באותיות והנקודות כשלעצמם, גם אם לא מבינים את התוכן שלהם{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&st=&pgnum=378&hilite= שיחת א' דראש חודש אלול תשמ"ב] {{PDF}}}}.. | ||
{{ערך חסר}} | {{ערך חסר}} | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
- המנגינה לקוחה מה[[ניגון על הסלע הך]]. | - המנגינה לקוחה מה[[ניגון על הסלע הך]]. | ||
==ראו גם== | |||
*[[אויפן פריפעטשיק (ניגון)]] | |||
[[קטגוריה:ניגונים שונים]] | [[קטגוריה:ניגונים שונים]] |
גרסה מ־20:33, 21 במאי 2013
בלימוד
כאשר לומדים עם ילדים אלף בית הורה הרבי שצריך ללמוד כפי הנהוג בקהילות ישראל לאורך הדורות, ללמדם קודם את הניקוד, לאחר מכן את צורת האות ולבסוף שניהם יחדיו.
הרבי מסביר, שדוקא בצורה כזו תיחקק אצל הילדים קדושת התורה, שיש קדושה גם באותיות והנקודות כשלעצמם, גם אם לא מבינים את התוכן שלהם[1]..
הניגון
לעיתים לאחר התוועדות ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש:
"קמץ אלף אָ, קמץ בית בָּ, קמץ גימל גָ, קמץ דלית דָ".
- המנגינה לקוחה מהניגון על הסלע הך.
ראו גם
- ↑ להרחבה, ראו שיחת א' דראש חודש אלול תשמ"ב