שיחה:ניגון אימתי קאתי מר: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "ב"ה, א' סיון, תש"כ ברוקלין. האברך חיים שי' שלום וברכה! במענה למכתבו מיום החמישי, בו שואל או...") |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־03:06, 5 באוגוסט 2012
ב"ה, א' סיון, תש"כ ברוקלין.
האברך חיים שי'
שלום וברכה!
במענה למכתבו מיום החמישי, בו שואל אודות נגון [אימתי] קאתי מר. ושואל על מקורו של הנגון.
והנה כפי הידוע לי, הנגון הוא נגון ירושלמי, ואין ברור מי הוא מחברו, ולפני איזה שנים הרי כמה מהחרדים התחילו לנגנו בתיבות האמורות, מפני ההרגש שפעל בהם נגון האמור, אבל פשוט שאין זה בדוקא, ואם יבוא מי שהוא מנגן ירא שמים בעל רגש וימציא נגון יותר מתאים להתעוררות הנפש והתבוננו[ת] בהענין דלכשיפוצו קאתי מר, ברשות כל אחד לקבל דעתו בזה.
באם שאלתו לגוף הענין דלכשיפוצו מעינותיך חוצה קאתי מר, הרי הם דבריו של מלכא משיחא בעצמו מענה להבעש"ט בהיותו בהיכלו למעלה וכהודעת הבעש"ט באגה"ק שלו שנדפס בספרו של א' מגדולי תלמידיו, בן פורת יוסף הר"י מפולנאה, ואין לך הוראה ברורה מזה.
במ"ש שראה בספר שלימוד הקבלה פנימיות התורה יקרב ימות המשיח וגם ביאת המשיח, - הרי יותר מזה מובא בכ"מ* ודברים נפלאים וגם מבהילים איך שע"י העדר לימוד זה, מאריכים הגלות גלות בני ישראל והשכינה ואין להאריך בדבר המבהיל.
תקותי חזקה שיש לו קביעות - דקבוע לא בטיל - בלימוד פנימיות התורה שבדורנו נתגלתה בתורת החסידות, וגם מוסיף בזה שהרי נצטוינו להעלות בקדש.
בברכה לבשו"ט.
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר
ז'שכא
- ) לדוגמא: הרח"ו בהקדמתו לשער ההקדמות.
חיים: וואלקין, באלטימור. אגרת נוספת אליו - לקמן ז'תכט.