פני אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]], כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד.
כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]], כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד.


מן פני אדם שבמרכבה נמשך נפש הבהמית שבאדם. ונפש הבהמית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם".
מן פני אדם שבמרכבה נמשך נפש האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם".
במעשה ה[[קרבנות]] יורד פני נשר ומקבל את כל תורין ובני יונה.
במעשה ה[[קרבנות]] יורד פני נשר ומקבל את כל תורין ובני יונה.



גרסה מ־15:59, 3 ביוני 2011

פני אדם הוא אחד מן חיות הקודש הנושאות את המרכבה. ענינו הוא בחינת הדעת, שמעמיק הדעת בהתבוננות גדולת אור אין סוף ברוך הוא.

ענינו

פני אדם הוא אחד מן חיות הקודש הנושאות את המרכבה. וענינו הוא בחינת הדעת, שמעמיק הדעת בהתבוננות בגדולת אור אין סוף ברוך הוא.

כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של המרכבה, כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד.

מן פני אדם שבמרכבה נמשך נפש האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם". במעשה הקרבנות יורד פני נשר ומקבל את כל תורין ובני יונה.

ראו עוד