עריכת הדף "תהלים י"ב"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
*'''סביב רשעים יתהלכון''' - לסטרא אחרא יש אחיזה רק ב'מסביב', במקיפים ובהתפשטות הנפש האלוקית בלבושים, וכמה שיש כח בשאר התאוות של הנפש הבהמית, גרוע הרבה יותר הוא המקיפים דקליפה דוגמת [[תאוות הלבושים]] ו[[תאוות הכבוד]], שמרחיק אותו ביותר מעבודת השם{{הערה|המשך תער"ב פרק שצא.}}. | *'''סביב רשעים יתהלכון''' - לסטרא אחרא יש אחיזה רק ב'מסביב', במקיפים ובהתפשטות הנפש האלוקית בלבושים, וכמה שיש כח בשאר התאוות של הנפש הבהמית, גרוע הרבה יותר הוא המקיפים דקליפה דוגמת [[תאוות הלבושים]] ו[[תאוות הכבוד]], שמרחיק אותו ביותר מעבודת השם{{הערה|המשך תער"ב פרק שצא.}}. | ||
*'''כרום זלות לבני אדם''' - חז"ל דורשים פסוק זה על אדם שנצרך ליטול מהצדקה שפניו מתכרכמות, וזאת במידה והוא לוקח רק עבור צרכי משפחתו, אך מה שנדרש ממנו הוא שגם ה'''לקיחה''' מהצדקה תהיה לשם שמים, לא בשל סיבה צדדית שהוא צריך את הצדקה, אלא מכיון שכך הקב"ה קבע שיקבל פרנסתו בצורה זו, דרך השפעת העשיר, היות והקב"ה קבע שהעולם יתנהל באופן של משפיע ומקבל, ואזי גם לקיחת הצדקה חדורה בהשלמת הכוונה האלוקית{{הערה|שיחת שבת פרשת משפטים תש"כ. לקוטי שיחות חלק ג' עמוד 908.}}. | *'''כרום זלות לבני אדם''' - חז"ל דורשים פסוק זה על אדם שנצרך ליטול מהצדקה שפניו מתכרכמות, וזאת במידה והוא לוקח רק עבור צרכי משפחתו, אך מה שנדרש ממנו הוא שגם ה'''לקיחה''' מהצדקה תהיה לשם שמים, לא בשל סיבה צדדית שהוא צריך את הצדקה, אלא מכיון שכך הקב"ה קבע שיקבל פרנסתו בצורה זו, דרך השפעת העשיר, היות והקב"ה קבע שהעולם יתנהל באופן של משפיע ומקבל, ואזי גם לקיחת הצדקה חדורה בהשלמת הכוונה האלוקית{{הערה|שיחת שבת פרשת משפטים תש"כ. לקוטי שיחות חלק ג' עמוד 908.}}. | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |