עריכת הדף "תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן י'"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | ''' | + | '''אד"ש''' וחיים פתח: דברי יעיר אזן שומעת תוכחת חיים אשר הוכיח ה' חיים על ידי נביאו ואמר '''חסדי ה' כי לא תמנו''' וגו' והווה ליה למימר כי לא תמו כמו שכתוב כי לא תמו חסדיך וגו'. |
ויובן על פי מה שכתוב ב[[זוהר הקדוש]] אית חסד ואית חסד אית חסד עולם כו' ואית [[ורב חסד|חסד עילאה]] דהוא רב חסד כו'. כי הנה מודעת זאת התורה נקראת עוז שהוא לשון גבורה וכמו שאמרו חז"ל תרי"ג מצות נאמרו ל[[משה]] מסיני מפי הגבורה, וכדכתיב מימינו אש דת למו פירוש שהתורה מקורה ושרשה הוא רק חסדי ה' המכונים בשם ימין דהיינו המשכת בחינת אלהותו יתברך והארה מאור אין סוף ברוך הוא אל העולמות עליונים ותחתונים על ידי האדם הממשיך האור על עצמו בקיום רמ"ח מצוות עשה שהן רמ"ח אברים דמלכא. פירוש רמ"ח [[כלים]] ולבושים להארה [נראה דצריך לומר: לההארה] מאור אין סוף ברוך הוא המלובש בהן, (ומאור זה יומשך לו [[דחילו]] ו[[רחימו]] בכל מצוה כנודע), רק שהמשכה זו נתלבשה תחלה במדת גבורתו של [[הקב"ה]] המכונה בשם אש שהיא בחינת [[צמצום]] האור והחיות הנמשכות מאור אין סוף ברוך הוא כדי שתוכל להתלבש ב[[מעשה]] המצות שרובן ככולן הם בדברים חומריים כציצית ותפילין ו[[קרבנות]] ו[[צדקה]], ואף מצות שהן ב[[רוחניות]] האדם כמו יראה ו[[אהבה]] אף על פי כן הן בבחינת גבול ומדה ולא בבחינת אין סוף כלל, כי [[אהבה]] רבה לה' בלי קץ וגבול ומדה, אין האדם יכול לסובלה בלבו ולהיות קיים בגופו אפילו רגע, וכמאמר רז"ל שבשעת מתן תורה שהיתה התגלות אלהותו יתברך, ואור אין סוף ברוך הוא בבחינת דיבור והתגלות פרחה נשמתן כו':, | ויובן על פי מה שכתוב ב[[זוהר הקדוש]] אית חסד ואית חסד אית חסד עולם כו' ואית [[ורב חסד|חסד עילאה]] דהוא רב חסד כו'. כי הנה מודעת זאת התורה נקראת עוז שהוא לשון גבורה וכמו שאמרו חז"ל תרי"ג מצות נאמרו ל[[משה]] מסיני מפי הגבורה, וכדכתיב מימינו אש דת למו פירוש שהתורה מקורה ושרשה הוא רק חסדי ה' המכונים בשם ימין דהיינו המשכת בחינת אלהותו יתברך והארה מאור אין סוף ברוך הוא אל העולמות עליונים ותחתונים על ידי האדם הממשיך האור על עצמו בקיום רמ"ח מצוות עשה שהן רמ"ח אברים דמלכא. פירוש רמ"ח [[כלים]] ולבושים להארה [נראה דצריך לומר: לההארה] מאור אין סוף ברוך הוא המלובש בהן, (ומאור זה יומשך לו [[דחילו]] ו[[רחימו]] בכל מצוה כנודע), רק שהמשכה זו נתלבשה תחלה במדת גבורתו של [[הקב"ה]] המכונה בשם אש שהיא בחינת [[צמצום]] האור והחיות הנמשכות מאור אין סוף ברוך הוא כדי שתוכל להתלבש ב[[מעשה]] המצות שרובן ככולן הם בדברים חומריים כציצית ותפילין ו[[קרבנות]] ו[[צדקה]], ואף מצות שהן ב[[רוחניות]] האדם כמו יראה ו[[אהבה]] אף על פי כן הן בבחינת גבול ומדה ולא בבחינת אין סוף כלל, כי [[אהבה]] רבה לה' בלי קץ וגבול ומדה, אין האדם יכול לסובלה בלבו ולהיות קיים בגופו אפילו רגע, וכמאמר רז"ל שבשעת מתן תורה שהיתה התגלות אלהותו יתברך, ואור אין סוף ברוך הוא בבחינת דיבור והתגלות פרחה נשמתן כו':, |