גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{פירוש נוסף|נוכחי=שם ע"ב|אחר=המשך ע"ב|ראו=[[המשך ע"ב]]}}
| |
| {{סדר ההשתלשלות}}
| |
| {{שמות}} | | {{שמות}} |
| '''שם ע"ב''' הוא [[שם הוי"ה]] ב[[מילוי]] [[יו"ד|יודי"ם]] באופן זה: יו"ד, ה"י, וי"ו, ה"י. שם זה הוא הגבוה מבין ארבעה צירופי שם הוי"ה: ע"ב, [[ס"ג]], [[מ"ה]], [[ב"ן]]. ב[[עולמות]] שם זה הוא כנגד עולם ה[[עקודים]]. ב[[עשר ספירות|ספירות]] שם זה הוא כנגד [[ספירת חכמה]]. בנפש האדם שם זה הוא כנגד ה[[יחידה]] שבנפש. | | '''שם ע"ב''' הוא [[שם הוי"ה]] ב[[מילוי]] [[יו"ד|יודי"ם]] באופן זה: יו"ד, ה"י, וי"ו, ה"י. שם זה הוא הגבוה מבין ארבעה צירופי שם הוי"ה: ע"ב, [[ס"ג]], [[מ"ה]], [[ב"ן]]. ב[[עולמות]] שם זה הוא כנגד עולם ה[[עקודים]]. ב[[עשר ספירות|ספירות]] שם זה הוא כנגד [[ספירת חכמה]]. בנפש האדם שם זה הוא כנגד ה[[יחידה]] שבנפש. |
שורה 13: |
שורה 11: |
|
| |
|
| ==ענינו בנפש== | | ==ענינו בנפש== |
| ענינו של שם ע"ב בנפש הוא כנגד בחינת ה[[יחידה]]. במדרש נמנו חמש מדריגות בנשמה: [[נפש (חלק הנפש)|נפש]], [[רוח (חלק הנפש)|רוח]], [[נשמה]], [[חיה (חלק הנפש)|חיה]], [[יחידה]], ואילו בזוהר כלולים חיה ויחידה בבחינת [[נשמה]] לנשמה, ונמצא שארבע דרגות אלו הם כנגד שמות ע"ב, ס"ג, מ"ה, ב"ן. ונמצא כי שם ע"ב הוא כנגד [[נשמה]] לנשמה, שהוא ה[[יחידה]]. | | ענינו של שם ע"ב בנפש הוא כנגד בחינת ה[[יחידה]]. שבמדרש נחשבו חמש מדריגות בנשמה: [[נפש]], [[רוח]], [[נשמה]], [[חיה]], [[יחידה]], ואילו בזוהר כלולים [[חיה]] ו[[יחידה]] בבחינת נשמה לנשמה, ונמצא שארבע דרגות אלו הם כנגד שמות ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, ונמצא כי שם ע"ב הוא כנגד נשמה לנשמה, שהוא ה[[יחידה]]. |
|
| |
|
| ענין ה[[יחידה]] בנפש הוא ה[[איתן]] שהוא תוקף ה[[נשמה]] הבא בגילוי בכח של מסירות נפש. ובחינת [[איתן]] הוא ישן בלתי מחודש, והוא שם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש (מה שאין כן שאר השמות הם מחודשים). | | ענין ה[[היחידה]] בנפש הוא ה[[איתן]] שהוא תוקף הנשמה הבא בגילוי בכח של מסירות נפש. ובחינת [[איתן]] הוא יושן בלתי מחודש, והוא שם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש (מה שאין כן שאר השמות הם מחודשים). |
|
| |
|
| ==הקבלות==
| | [[קטגוריה:שמות]] |
| {| class="wikitable sortable"
| | [[קטגוריה: ערכים בלימוד החסידות]] |
| |-
| |
| ! מקביל ל: !! -- !! ע"ב !! ס"ג !! מ"ה !! ב"ן
| |
| |-
| |
| | באותיות השם || [[קוצו של יוד]] || [[י]] || [[ה]] || [[ו]] || [[ה]]
| |
| |-
| |
| | ב[[אבי"ע|ארבעת העולמות]] ||[[אדם קדמון |א"ק]] || [[עולם האצילות|אצילות]] || [[עולם הבריאה|בריאה]] || [[עולם היצירה|יצירה]] || [[עולם העשייה|עשייה]]
| |
| |-
| |
| | ב[[פרצוף|פרצופים]]||{{מונחון|[[אריך אנפין|א"א]]|פרצוף "אריך אנפין", חיצוניות כתר}}|| {{מונחון|[[אבא עילאה|אבא]]|ספירת ה"חכמה", מידת החסד}}||{{מונחון|[[אמא עילאה|אמא]]|ספירת ה"בינה", מידת הגבורה}}||{{מונחון|[[זעיר אנפין]]|פרצוף "תפארת", כולל את שש הספירות האמצעיות}}||{{מונחון|[[מלכות דאצילות|נוקבא]]|ספירת ה"מלכות"}}
| |
| |-
| |
| |בגימטריה
| |
| |72
| |
| |72
| |
| |63
| |
| |45
| |
| |52
| |
| |-
| |
| | בחלקי ה[[תורה]]|| -- || [[טעמים נקודות תגין אותיות|טעמים]] || [[נקודה|נקודות]] || [[טעמים נקודות תגין אותיות|תגים]] || [[אותיות (התורה)|אותיות]]
| |
| |-
| |
| | בחלקי ה[[נשמה]] || [[יחידה |יחידה]] || [[חיה (חלק הנפש)|חיה]] || [[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] || [[רוח (חלק הנפש)|רוח]] || [[נפש]]
| |
| |-
| |
| | ב[[ארבעת היסודות]] ||-- || [[ארבע יסודות|אש]] || [[מים]] || [[ארבע יסודות|רוח]] || [[ארבע יסודות|עפר]]
| |
| |-
| |
| | ב[[ו' קצוות|רוחות השמים]] || -- || דרום || צפון || מזרח || מערב
| |
| |-
| |
| | באבות האומה || -- || [[אברהם אבינו|אברהם]] || [[יצחק אבינו|יצחק]] || [[יעקב אבינו|יעקב]] || [[דוד המלך|דוד]]
| |
| |-
| |
| | || [[אורות|אורות]] || [[מוחין|מוחין]] || [[צלם|צלמים]] || [[לבוש|לבושין]] || [[כלים|כלים]]
| |
| |}
| |
| | |
| [[קטגוריה:שמות ה'|ע"ב, שם]] | |
| [[קטגוריה:תורת החסידות|ע"ב, שם]] | |