עריכת הדף "שלמות הארץ"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | [[קובץ:ישראל.jpg|שמאל|ממוזער|250px| | + | [[קובץ:ישראל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|צילום לוין משטח ארץ ישראל]] |
− | '''שלימות הארץ''' (או '''המערכה על שלימות הארץ''') | + | '''שלימות הארץ''' (או '''המערכה על שלימות הארץ''') הייתה מערכה שניהל הרבי למניעת '''מסירת שטחים''' משטחי [[ארץ ישראל]] או שטחים החיוניים לבטחונה ("'''שטחים תמורת שלום'''"). כמו כן כלל המאבק לחצים על השלטון בישראל להשיג הכרעה ברורה במלחמותיו. המאבק החל מיד לאחר [[מלחמת ששת הימים]] ונמשך עד היום. |
− | + | במרבית המקרים ממשלת ישראל לא עשתה כעצת הרבי למרות שנכונותם הוכחה בבירור{{הבהרה|לנסח משפט זה בצורה אחרת, אנציקלופדית וברורה יותר}}. | |
+ | ==זכותינו על הארץ== | ||
+ | הרבי התנגד נמרצות לטענה שאומות העולם הן אלו שהעניקו לנו את הארץ בהצבעתן ב[[או"ם]] או בהצהרות כלשהן (כהצהרת בלפור ודומיה) משום שאין ברשותן של מדינות העולם למסור לנו משהו שלא שייך להן. כך, גם התנגד הרבי לאלו שטוענים כי יש לעם ישראל "זכות היסטורית" על ארץ ישראל כיון שהיא ארץ אבותינו, מכיוון שעמים רבים שכנו בארץ בזמנים שונים ואין להם כל זכות על הארץ כשם שבכל מדינה אחרת לא יכול אף עם לטעון לזכאותו עליה מכיוון ששכן שם לפני דורות{{הערה|1=[http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=280&CategoryID=254. זכותינו על הארץ] באתר צעירי חב"ד מתוך הספר '''שלמות הארץ''' עמ' 33-36.}}, כדוגמה הביא הרבי את העובדה שהאינדיאנים אינם יכולים לדרוש זכות על ארצות הברית למרות שגרו בה. | ||
− | + | הרבי הבהיר פעמים רבות שהזכות היחידה של עם ישראל על [[ארץ הקודש]] היא זכות ההבטחה האלוקית, הזכות ש[[הקב"ה]] הבטיח ל[[אברהם אבינו]] "לזרעך נתתי את כל הארץ הזאת"{{הערה|בראשית פרק י"ב פסוק ז'.}}, את אותה הבטחה הבטיח [[הקב"ה]] ל[[יצחק אבינו|יצחק]]{{הערה|"והקימותי את השבועה אשר נשבעתי לאברהם אביך"... ונתתי לזרעך את כל הארצות האל". בראשית פרק כ"ו פסוקים ג'-ד'.}} וכן חזר על ההבטחה ל[[יעקב אבינו|יעקב]]{{הערה|"הארץ אשר אתה שוכב עליה לך אתננה ולזרעך" בראשית פרק כ"ח פסוק י"ג.}}. וכן ב[[יציאת מצרים]] הבטיח ה' לישראל את הארץ באומרו "והבאתי אתכם אל הארץ אשר נשאתי את ידי לתת אותה לאברהם ליצחק וליעקב ונתתי אותה לכם מורשה אני ה'"{{הערה|שמות פרק ו' פסוק ז'.}}. הבטחות אלו של [[הקב"ה]] מהוות את הבעלות היהודית על ארץ ישראל והן הטענות ה[[יחידות]] שאין להן עוררין מכיוון שרובו של העולם מאמין בבורא עולם וב[[תנ"ך]] ובכתוב בו. טענות אלו הן טענות הצודקות והישרות ביותר שאין להן עוררין והן אלו שיתקבלו על מדינות העולם יותר מכל טענה אחרת. | |
− | |||
− | |||
− | הרבי הבהיר פעמים רבות שהזכות היחידה של עם ישראל על [[ארץ הקודש]] היא זכות ההבטחה האלוקית, הזכות ש[[הקב"ה]] הבטיח ל[[אברהם אבינו]] "לזרעך | ||
[[קובץ:עצרת כותל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|עצרת תפילה בכותל למען [[שלימות הארץ]]]] | [[קובץ:עצרת כותל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|עצרת תפילה בכותל למען [[שלימות הארץ]]]] | ||
מלבד זאת דחה הרבי גם את הטענות כי גם [[ישמעאל]] היה בנו של אברהם אבינו ולכן גם לצאצאיו יש זכות בארץ ישראל, משום שהערבים בימינו אינם צאצאי ישמעאל, ומלבד זאת ישמעאל וכל בני הפילגשים לא ירשו את הארץ אלא שולחו עוד בחיי אברהם לארץ בני קדם{{הערה|בראשית כ"ה פסוק ו'.}}, כך שאין להם כל חלק בארץ ולכן גם לו היו צאצאיו של ישמעאל, אין להם כל בעלות על הארץ. | מלבד זאת דחה הרבי גם את הטענות כי גם [[ישמעאל]] היה בנו של אברהם אבינו ולכן גם לצאצאיו יש זכות בארץ ישראל, משום שהערבים בימינו אינם צאצאי ישמעאל, ומלבד זאת ישמעאל וכל בני הפילגשים לא ירשו את הארץ אלא שולחו עוד בחיי אברהם לארץ בני קדם{{הערה|בראשית כ"ה פסוק ו'.}}, כך שאין להם כל חלק בארץ ולכן גם לו היו צאצאיו של ישמעאל, אין להם כל בעלות על הארץ. | ||
שורה 20: | שורה 19: | ||
במהלך השנים נעשה כמה פעמים שימוש בפסוק זה אך זה נעשה רק בשיחות סגורות או בנאומים בתוך ישראל ולא באו"ם או בנאום לעולם. | במהלך השנים נעשה כמה פעמים שימוש בפסוק זה אך זה נעשה רק בשיחות סגורות או בנאומים בתוך ישראל ולא באו"ם או בנאום לעולם. | ||
− | ==שטחים תמורת | + | ==שטחים תמורת שלום== |
− | מאז מלחמת ששת הימים עלו רעיונות של החזרת שטחים ששוחררו במלחמה תמורת הסכם שלום | + | מאז מלחמת ששת הימים עלו רעיונות של החזרת שטחים ששוחררו במלחמה תמורת הסכם שלום. הרבי הביע התנגדות עזה להחזרת שטחים תמורת שלום ודיבר על כך פעמים רבות. את התנגדותו ביסס הרבי על שלש סיבות מרכזיות. |
1. '''פיקוח נפש''' - עמדת מומחי הצבא כי כל מסירה של שטחים תביא לסיכון ביטחונם של תושבי [[מדינת ישראל]]{{הערה|הרבי הדגיש כי קיימים גם מומחי צבא הקובעים כי מסירת שטחים לא תגרום ל[[פיקוח נפש]] אך זאת כיוון שהם מערבים נטיות ודעות פוליטיות בשיקול הצבאי הטהור.}}. | 1. '''פיקוח נפש''' - עמדת מומחי הצבא כי כל מסירה של שטחים תביא לסיכון ביטחונם של תושבי [[מדינת ישראל]]{{הערה|הרבי הדגיש כי קיימים גם מומחי צבא הקובעים כי מסירת שטחים לא תגרום ל[[פיקוח נפש]] אך זאת כיוון שהם מערבים נטיות ודעות פוליטיות בשיקול הצבאי הטהור.}}. | ||
שורה 47: | שורה 46: | ||
===קעמפ דייויד=== | ===קעמפ דייויד=== | ||
− | + | בשנת [[תשל"ז]] ביקר נשיא מצרים אנואר סאדאת בישראל לצורך דיונים על הסכם שלום{{הערה|דברי הרבי על ביקור סאדאת, במוצ"ש שבת פרשת ויצא תשל"ח, '''קראתי ואין עונה''' חלק א' עמ' 210 ואילך.}}. בתקופה שלאחר מכן החלו דיונים רבים על חתימת הסכם תמורת נסיגת צה"ל מסיני וכינון מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון ששוחררו במלחמת ששת הימים שבירתה ירושלים. בגין סרב להקמת מדינה פלסטינית אך הסכים לכונן אוטונומיה פלסטינית בחלקים משטחי יו"ש וסרב לחלק את ירושלים. | |
− | בשנת [[תשל" | ||
בתקופה ההיא דיבר הרבי רבות על כך שאסור להחזיר שטחים חיוניים לבטחון המדינה וביסס את עמדתו על השולחן ערוך בסימן שכ"ט{{הערה|הובא לעיל.}}. כמו כן אמר הרבי שבאם ישראל תתעקש על עמדותיה לא תהיה למצרים ברירה אלא להסכים משום שבתקופה ההיא סאדאת היה זקוק להסכם שלום על מנת להעלות את מעמדו במצרים. כמו כן דיבר הרבי על האיוולת שבויתור שטחים שיש בהם בארות נפט שיכולים לחזק בהרבה את מעמדה הצבאי והכלכלי של ישראל ומסירתם ללא תמורה{{הערה|הרבי דיבר על כך לאחר שכבר נמסרו הבארות, שיחת כ"ט [[אלול]] תש"מ, '''קראתי ואין עונה''' חלק ב', עמ' 96 ואילך, ח"י [[אלול]] תשמ"א, שם עמ' 145, ג' תמוז תשמ"ב, שם עמ' 233 ואילך.}}. בנוגע לתוכנית האטונומיה, טען הרבי, שעל ישראל לשלול את הרעיון משום שאטונומיה תהיה מנוף לדרישות פלסטיניות לכונן מדינה פלסטינית. כן טען הרבי שהוכח שכשעמדו בתוקף על עניין [[ירושלים]] הצד השני ויתר כך יש לעשות גם בשאר הסעיפים{{הערה|'''קראתי ואין עונה''', חלק א', עמ' 375.}}. הרבי אמר שמקור כל ההתרפסויות הוא הנחותות העצמית ליד הגוי{{הערה|'''קראתי ואין עונה''', חלק א', עמ' 220 ואילך.}}. | בתקופה ההיא דיבר הרבי רבות על כך שאסור להחזיר שטחים חיוניים לבטחון המדינה וביסס את עמדתו על השולחן ערוך בסימן שכ"ט{{הערה|הובא לעיל.}}. כמו כן אמר הרבי שבאם ישראל תתעקש על עמדותיה לא תהיה למצרים ברירה אלא להסכים משום שבתקופה ההיא סאדאת היה זקוק להסכם שלום על מנת להעלות את מעמדו במצרים. כמו כן דיבר הרבי על האיוולת שבויתור שטחים שיש בהם בארות נפט שיכולים לחזק בהרבה את מעמדה הצבאי והכלכלי של ישראל ומסירתם ללא תמורה{{הערה|הרבי דיבר על כך לאחר שכבר נמסרו הבארות, שיחת כ"ט [[אלול]] תש"מ, '''קראתי ואין עונה''' חלק ב', עמ' 96 ואילך, ח"י [[אלול]] תשמ"א, שם עמ' 145, ג' תמוז תשמ"ב, שם עמ' 233 ואילך.}}. בנוגע לתוכנית האטונומיה, טען הרבי, שעל ישראל לשלול את הרעיון משום שאטונומיה תהיה מנוף לדרישות פלסטיניות לכונן מדינה פלסטינית. כן טען הרבי שהוכח שכשעמדו בתוקף על עניין [[ירושלים]] הצד השני ויתר כך יש לעשות גם בשאר הסעיפים{{הערה|'''קראתי ואין עונה''', חלק א', עמ' 375.}}. הרבי אמר שמקור כל ההתרפסויות הוא הנחותות העצמית ליד הגוי{{הערה|'''קראתי ואין עונה''', חלק א', עמ' 220 ואילך.}}. | ||
שורה 57: | שורה 55: | ||
===הסכמים עם הפלסטינים=== | ===הסכמים עם הפלסטינים=== | ||
− | |||
לחתימת הסכמי קעמפ דייויד צורפה הצהרה בכתב של מנחם בגין המדגישה את כי [[ירושלים]] תישאר בירת ישראל ועל הסכמתו לנהל משא ומתן על נתינת אוטונומיה לפלסטינים. | לחתימת הסכמי קעמפ דייויד צורפה הצהרה בכתב של מנחם בגין המדגישה את כי [[ירושלים]] תישאר בירת ישראל ועל הסכמתו לנהל משא ומתן על נתינת אוטונומיה לפלסטינים. | ||
שורה 68: | שורה 65: | ||
כשניסה פרס להפיל את ממשלתו של [[יצחק שמיר]] במסגרת [[התרגיל המסריח]] (בשנת [[תש"נ]]) מנע הרבי את הפלת הממשלה כשהורה לח"כ [[אליעזר מזרחי]] שלא לתמוך בפרס משום שהרבי ראה סכנה עצומה בממשלת שמאל שתנסה להוביל מהלך שיכונן אוטונומיה פלסטינית. לבסוף הוקמה ממשלת ימין צרה על ידי יצחק שמיר, הרבי העדיף את ממשלתו של שמיר שהיה חסיד של עמדת ארץ ישראל השלמה. | כשניסה פרס להפיל את ממשלתו של [[יצחק שמיר]] במסגרת [[התרגיל המסריח]] (בשנת [[תש"נ]]) מנע הרבי את הפלת הממשלה כשהורה לח"כ [[אליעזר מזרחי]] שלא לתמוך בפרס משום שהרבי ראה סכנה עצומה בממשלת שמאל שתנסה להוביל מהלך שיכונן אוטונומיה פלסטינית. לבסוף הוקמה ממשלת ימין צרה על ידי יצחק שמיר, הרבי העדיף את ממשלתו של שמיר שהיה חסיד של עמדת ארץ ישראל השלמה. | ||
− | בתקופת | + | בתקופת משלתו של שמיר החלו שוב דיבורים על אוטונומיה במסגרת ועידת מדריד שכונסה אז בספרד. בתחילה התעקש שמיר שלא להשתתף בועידה מחשש שהיא תיצור לחץ בינלאומי על ישראל אך לבסוף נכנע והחליט להשתתף. בועידה השתתפו נציגי מדינת ישראל ונציגי כל מדינות ערב. הרבי דחק בשמיר לעמוד בתוקף ולא להתפשר על האינטרסים הבטחוניים של ישראל. בפועל לא יצא מהועידה דבר אך בגללה הוקדמו הבחירות ו[[יצחק רבין]] עלה לשלטון. |
− | + | ||
− | + | עם עלייתו החל רבין לדון עם הפלסטינים על "הסכם אוסלו" שמטרתם הייתה ליצור הסכם שלום ואוטונומיה פלסטינית, באותה תקופה היה מענה מהרבי כי על חב"ד לפעול על כך בגלוי ובשמה הרשמי{{הערה|1= [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=79664 הפגנות נגד הממשלה? "לפעול בזה בגלוי בשם חב"ד"]. {{אינפו}}.}} ממשלתו של רבין חתמה על שני הסכמי אוסלו עם הפלסטינים (ב[[תשנ"ג]]), חתימת ההסכמים לוותה במחאה ציבורית חריפה. לאחר רצח רבין ועלית [[בנימין נתניהו]] לשלטון הוחל יישום חלקיו הראשונים של ההסכם, חסידי חב"ד שתמכו בו בבחירות התנערו ממנו עקב כך{{הערה|1=[http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=1609 כשחב"ד הפילו את נתניהו] {{וידאו}} {{אינפו}}.}}. השלבים המתקדמים של ההסכם נעצרו עקב התגברות הטרור הפלסטיני. כחצי שנה לאחר חתימת ההסכם נאם יו"ר אש"ף יאסר ערפאת ביוהנסבורג{{הערה|בנאום שכונה "נאום יוהנסבורג".}} בו קרא להמשיך בדרך הטרור עד לכיבושה של כל ישראל. | |
− | עם עלייתו החל רבין לדון עם הפלסטינים על "הסכם אוסלו" שמטרתם הייתה ליצור הסכם שלום ואוטונומיה פלסטינית, באותה תקופה היה מענה מהרבי | ||
כשנבחר אהוד ברק ב[[תשנ"ט]] החל לדון עם הפלסטינים על כינונה של מדינה פלסטינית. כשלון השיחות יצר התקוממותות פלסטינית חמושה כך יצא שהסכם אוסלו גרם במישרין לאינתיפאדה השנייה שפרצה בסוף [[תשנ"ט]] במהלכה נהרגו כאלפיים יהודים. רק לאחר מבצע חומת מגן שיזם [[אריאל שרון]] בשנת [[תשס"ג]] נעצרה האינתיפאדה. | כשנבחר אהוד ברק ב[[תשנ"ט]] החל לדון עם הפלסטינים על כינונה של מדינה פלסטינית. כשלון השיחות יצר התקוממותות פלסטינית חמושה כך יצא שהסכם אוסלו גרם במישרין לאינתיפאדה השנייה שפרצה בסוף [[תשנ"ט]] במהלכה נהרגו כאלפיים יהודים. רק לאחר מבצע חומת מגן שיזם [[אריאל שרון]] בשנת [[תשס"ג]] נעצרה האינתיפאדה. | ||
− | עם זאת יזם שרון את [[תוכנית ההתנתקות]] ([[תשס"ה]]) במהלכה נמסרה רצועת עזה בצעד חד צדדי לפלסטינים{{הערה|1=[http://www.chabad.org.il/Articles/Articles.asp?CategoryID=724 על תוכנית ההתנתקות ותוצאותיה] באתר צעירי חב"ד.}}, בפועל הביאה ההתנתקות לעליית ארגון הטרור "חמאס" לשלטון בעזה ומאז סובלים תושבי ישראל מירי טילים מהשטח שנמסר לערבים. גם לאחר מכן נמשכו נסיונות משא ומתן עם הרשות הפלסטינית לכינון מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. | + | עם זאת יזם שרון את [[תוכנית ההתנתקות]] ([[תשס"ה]]) במהלכה נמסרה רצועת עזה בצעד חד צדדי לפלסטינים{{הערה|1=[http://www.chabad.org.il/Articles/Articles.asp?CategoryID=724 על תוכנית ההתנתקות ותוצאותיה] באתר צעירי חב"ד.}}, בפועל הביאה ההתנתקות לעליית ארגון הטרור "חמאס" לשלטון בעזה ומאז סובלים תושבי ישראל מירי טילים מהשטח שנמסר לערבים. גם לאחר מכן נמשכו נסיונות משא ומתן עם הרשות הפלסטינית לכינון מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. כיום גם רבים מהגוש הימני בישראל תומכים בהקמת מדינה פלסטינית וחילוקי הדעות הם רק באשר לגודלה ולסידורי הביטחון. |
בשנת ([[תשע"ד]]) עקב הלחץ הבינלאומי ניהל ראש הממשלה [[בנימין נתניהו]] משא ומתן לשלום בו תוקם מדינה פלסטינית. רבני חב"ד ניהלו פעילות ענפה שאמורה להביא להפלת כל ממשלה שתנסה למסור חלקים מארץ ישראל{{הערה|1= [http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=68674 רבני 'פיקוח נפש' לשרים: "הכינו מכתבי התפטרות"] באתר טורעם נט.}}. לבסוף קרס המשא ומתן. | בשנת ([[תשע"ד]]) עקב הלחץ הבינלאומי ניהל ראש הממשלה [[בנימין נתניהו]] משא ומתן לשלום בו תוקם מדינה פלסטינית. רבני חב"ד ניהלו פעילות ענפה שאמורה להביא להפלת כל ממשלה שתנסה למסור חלקים מארץ ישראל{{הערה|1= [http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=68674 רבני 'פיקוח נפש' לשרים: "הכינו מכתבי התפטרות"] באתר טורעם נט.}}. לבסוף קרס המשא ומתן. | ||
− | + | הארגונים שפועלים בנדון הם קונגרס רבני פיקוח נפש, [[המטה העולמי להצלת העם והארץ]], ועוד. | |
− | |||
− | |||
==משאל עם== | ==משאל עם== | ||
שורה 93: | שורה 87: | ||
הפתרון היחידי ללחץ הבינלאומי על ישראל למסור את השטחים המשוחררים לערבים הוא "קביעת עובדות בשטח" על ידי החלת התיישבות מידית על '''כל''' השטחים שאינם מיושבים{{הערה|1= [http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=300&CategoryID=255 ליישב את כל השטחים], באתר צעירי חב"ד.}}. המעלה הגדולה של הפתרון הוא סתימת הגולל על כל אפשרות של ייסוד מדינה בתוך שטח ישראל, משום שכאשר מספר מתיישבים גדול שאינו ניתן לפינוי מתיישב בכל חלקי השטחים בלא להותיר שטח ריאלי למדינה פלסטינית, יכיר העולם וגם הפלסטינים בעצמם בכך שההתיישבות היהודית בשטחים הינה עובדה מוגמרת שכבר וממילא יחדלו הלחצים. | הפתרון היחידי ללחץ הבינלאומי על ישראל למסור את השטחים המשוחררים לערבים הוא "קביעת עובדות בשטח" על ידי החלת התיישבות מידית על '''כל''' השטחים שאינם מיושבים{{הערה|1= [http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=300&CategoryID=255 ליישב את כל השטחים], באתר צעירי חב"ד.}}. המעלה הגדולה של הפתרון הוא סתימת הגולל על כל אפשרות של ייסוד מדינה בתוך שטח ישראל, משום שכאשר מספר מתיישבים גדול שאינו ניתן לפינוי מתיישב בכל חלקי השטחים בלא להותיר שטח ריאלי למדינה פלסטינית, יכיר העולם וגם הפלסטינים בעצמם בכך שההתיישבות היהודית בשטחים הינה עובדה מוגמרת שכבר וממילא יחדלו הלחצים. | ||
− | הרבי הבהיר כי התיישבות איטית ובנקודות ספורות רק מזמינה לחץ נוסף כיון שמדינות העולם רואות שישראל אינה נחושה ליישב את השטחים ועושה זאת באטיות ובהיסוס הן רק מגבירות את הלחץ, היות שהן מבינות שישראל אינה | + | הרבי הבהיר כי התיישבות איטית ובנקודות ספורות רק מזמינה לחץ נוסף כיון שמדינות העולם רואות שישראל אינה נחושה ליישב את השטחים ועושה זאת באטיות ובהיסוס הן רק מגבירות את הלחץ, היות שהן מבינות שישראל אינה משוכנת בבעלותה על שטחים אלו, כך שאם יגבר הלחץ ישראל תעצור את ההתיישבות ואף תפרק אותה. לעומת זאת התיישבות מהירה על כל השטחים בבת אחת מאותת לעולם על נחישות שמונעת לחץ. מספר פעמים אמר הרבי שצריך להביא "מליון מתיישבים". |
הרבי הכיר בכך כי התיישבות שכזאת יעורר גל גינויים ולחץ ממדינות העולם אך הסביר כי התגובה הזועמת תהייה לזמן קצר יחסית ולאחר מכן יחדלו הלחצים, ואילו ההתנחלות האיטית גורמת לאותם הגינויים אך ללא הפסקה. | הרבי הכיר בכך כי התיישבות שכזאת יעורר גל גינויים ולחץ ממדינות העולם אך הסביר כי התגובה הזועמת תהייה לזמן קצר יחסית ולאחר מכן יחדלו הלחצים, ואילו ההתנחלות האיטית גורמת לאותם הגינויים אך ללא הפסקה. | ||
שורה 107: | שורה 101: | ||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
− | [[ | + | [[תמונה:בנפשנו הדבר1.jpg|left|thumb|250px|שער הספר "בנפשנו הדבר"]] |
*לוי יצחק גרונר, משה לייב קרישבסקי, '''[[קראתי ואין עונה]]''' - כל שיחותיו של הרבי בנושא שלימות הארץ (2 כרכים) | *לוי יצחק גרונר, משה לייב קרישבסקי, '''[[קראתי ואין עונה]]''' - כל שיחותיו של הרבי בנושא שלימות הארץ (2 כרכים) | ||
*[[יוסי אליטוב]] ו[[בנימין ליפקין]], '''שלימות הארץ''' - ליקוט משיחות הרבי בנושא שלימות הארץ וסיקור פעולותיו של הרב [[יוסף יצחק גוטניק]], מגדולי העוסקים בתחום, תשנ"ו{{הערה|הספר הופץ לקראת בחירות תשנ"ו באלפי עותקים.}}. | *[[יוסי אליטוב]] ו[[בנימין ליפקין]], '''שלימות הארץ''' - ליקוט משיחות הרבי בנושא שלימות הארץ וסיקור פעולותיו של הרב [[יוסף יצחק גוטניק]], מגדולי העוסקים בתחום, תשנ"ו{{הערה|הספר הופץ לקראת בחירות תשנ"ו באלפי עותקים.}}. | ||
שורה 113: | שורה 107: | ||
*שלום דובער וולפא, '''[[שלום שלום ואין שלום]]''' - חוסר האפשרות לשלום, תשמ"א. | *שלום דובער וולפא, '''[[שלום שלום ואין שלום]]''' - חוסר האפשרות לשלום, תשמ"א. | ||
*שלום דובער וולפא, '''גדולי תורה על החזרת שטחים''' - מדברי גדולי ישראל נגד מסירת שטחים, תשמ"ב. | *שלום דובער וולפא, '''גדולי תורה על החזרת שטחים''' - מדברי גדולי ישראל נגד מסירת שטחים, תשמ"ב. | ||
− | |||
*'''בנפשנו הדבר - סקירה בטחונית''' עוסק במשנת [[הרבי]] [[מלך המשיח]] שליט"א בנושא שלימות הארץ. הספר בעל כריכה רכה, והינו בן 46 עמודים. תורגם מ[[אנגלית]] על-ידי הרב יוסף בער תגר, מתוך הספר "Eyes Upon the Land". חלק ראשון - העקרונות המנחים ביסוד הסכסוך הישראלי-ערבי. | *'''בנפשנו הדבר - סקירה בטחונית''' עוסק במשנת [[הרבי]] [[מלך המשיח]] שליט"א בנושא שלימות הארץ. הספר בעל כריכה רכה, והינו בן 46 עמודים. תורגם מ[[אנגלית]] על-ידי הרב יוסף בער תגר, מתוך הספר "Eyes Upon the Land". חלק ראשון - העקרונות המנחים ביסוד הסכסוך הישראלי-ערבי. | ||
− | חלק שני - שלבים בסכסוך הישראלי-ערבי: הגישות הישראליות שנוסו והצעות חילופיות. | + | חלק שני - שלבים בסכסוך הישראלי-ערבי: הגישות הישראליות שנוסו והצעות חילופיות. י"ל על ידי ה[[ועד שיחות באנגלית]] שבראשו עומד הרב [[יונה אבצן]]. |
− | |||
− | |||
− | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
− | *[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/497495 משנתו של הרבי על הסכסוך היהודי ערבי] ב[[אתר בית חב"ד]] | + | *[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/497495 משנתו של הרבי על הסכסוך היהודי ערבי] ב[[אתר בית חב"ד]]. |
− | *[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/497509 סקירה היסטורית על הסכסוך היהודי ערבי והדרכים שנוסו], | + | *[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/497509 סקירה היסטורית על הסכסוך היהודי ערבי והדרכים שנוסו], באתר בית חב"ד. |
− | *[http://www.chabad.org.il/Articles/Articles.asp?CategoryID=213 עמדתו של הרבי על מסירת שטחים והסכסוך היהודי ערבי] | + | *[http://www.chabad.org.il/Articles/Articles.asp?CategoryID=213 עמדתו של הרבי על מסירת שטחים והסכסוך היהודי ערבי] באתר צעירי חב"ד. |
− | *[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=66475 בנאום בכנסת: השר ארדן מצטט את הרש"י הראשון] {{וידאו}} - {{אינפו}} | + | *[http://www.old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=66475 בנאום בכנסת: השר ארדן מצטט את הרש"י הראשון] {{וידאו}} - {{אינפו}} |
− | *[https://chabad.info/magazine/602742 סקירה על תוכנית המאה בעיתון בית משיח] באתר | + | *[https://chabad.info/magazine/602742 סקירה על תוכנית המאה בעיתון בית משיח] באתר חב"ד אינפו |
− | + | {{הערות שוליים|טורים=כן}} | |
− | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:שלימות הארץ]] | [[קטגוריה:שלימות הארץ]] |