עריכת הדף "שיחת משתמש:Chabadnik/ארכיון 2"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 478: שורה 478:
אני מוכרח להעיר, שעל אף ששולשלת זו מופיעה גם במקורות מוסמכים כמו בספרו של הרב המקובל ויינשטוק (אם כי הוא מביא כמה גירסאות בחלק הראשון שלה), אך עד כמה שידי מגעת יש בשולשלת זאת זיוף חמור שמקורו בחוקרים שחיברו שלוש שלשלות ידועות לשלשלת אחת. הראשונה מופיעה בסדר הדורות ובספרים קדמוניים ושם כתוב הדורות מדוד עד רב חצוב בן אחר בן, ויש כמה גירסאות שונות לזה חלק מופיעות בסדר הדורות, חסרים כמה שנים טובות בין זו לבין ההמשך של הגאונים החל מרב שמואל ריש כלה ועד רב האי גאון מופיע באיגרת רב שרירא גאון. וההמשך על רב יוסף מרומי ועד המהר"ל מקורו ממקום אחר. החיבור בין השלושה מתאים לשיטת העבודה של החוקרים הבנויה על השערות, ולא על עובדות.  
אני מוכרח להעיר, שעל אף ששולשלת זו מופיעה גם במקורות מוסמכים כמו בספרו של הרב המקובל ויינשטוק (אם כי הוא מביא כמה גירסאות בחלק הראשון שלה), אך עד כמה שידי מגעת יש בשולשלת זאת זיוף חמור שמקורו בחוקרים שחיברו שלוש שלשלות ידועות לשלשלת אחת. הראשונה מופיעה בסדר הדורות ובספרים קדמוניים ושם כתוב הדורות מדוד עד רב חצוב בן אחר בן, ויש כמה גירסאות שונות לזה חלק מופיעות בסדר הדורות, חסרים כמה שנים טובות בין זו לבין ההמשך של הגאונים החל מרב שמואל ריש כלה ועד רב האי גאון מופיע באיגרת רב שרירא גאון. וההמשך על רב יוסף מרומי ועד המהר"ל מקורו ממקום אחר. החיבור בין השלושה מתאים לשיטת העבודה של החוקרים הבנויה על השערות, ולא על עובדות.  
למעשה כפי שכתבתי זה זיוף כי רב שרירא כותב באיגרתו שהוא אינו צאצא לבוסתנאי וממילא אינו יכול להיות המשך השלשלת המפורסמת ההיא. כמו כן מפורסם שלרב האי גאון לא היה בנים אלא בנות, ולכן פשוט שרבי יוסף מרומי אם הוא אכן הצאצא של רב האי הגאון לא היה בנו אלא נכדו וכיו"ב. אמנם פשוט שהמהר"ל היה צאצא לגאונים, ופשוט שהגאונים היו מיוחסים לבית דוד בן אחר בן.
למעשה כפי שכתבתי זה זיוף כי רב שרירא כותב באיגרתו שהוא אינו צאצא לבוסתנאי וממילא אינו יכול להיות המשך השלשלת המפורסמת ההיא. כמו כן מפורסם שלרב האי גאון לא היה בנים אלא בנות, ולכן פשוט שרבי יוסף מרומי אם הוא אכן הצאצא של רב האי הגאון לא היה בנו אלא נכדו וכיו"ב. אמנם פשוט שהמהר"ל היה צאצא לגאונים, ופשוט שהגאונים היו מיוחסים לבית דוד בן אחר בן.
לדעתי כדאי לוותר על התבנית הזאת או לפחות לציין כמקור לעניין את ספרו של הרב משה יאיר ווינשטוק "תפארת דוד" שבתוכו קונטרס "מקור נפתח לבית דוד". שם אפשר לראות את המקורות והתמיהות. יתכן ששם הוא מביא גם קצת אחרת מהמובא כאן שהמקור כאן הוא כנראה מהתשורה של סולומון.--[[משתמש:יהודה לייב ויסגלס|יהודה לייב ויסגלס]] - [[שיחת משתמש:יהודה לייב ויסגלס|שיחה]] 14:14, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
לדעתי כדאי לוותר על התבנית הזאת או לפחות לציין כמקור לעניין את ספרו של הרב משה יאיר ווינשטוק "תפארת דוד" שבתוכו קונטרס "מקור נפתח לבית דוד". שם אפשר לראות את המקורות והתמיהות. יתכן ששם הוא מביא גם קצת אחרת מהמובא כאן שהמקור כאן הוא כנראה מהתשורה של סולומון.


== מתן הרשאות ==
== מתן הרשאות ==
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבנית המופיעה בדף זה: