עריכת הדף "שיחת משתמש:שלום/ארכיון 3"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 103: שורה 103:
::מבחינת ספרי חב"ד - '''לאין ערוך כלל וכלל ובלי שום השוואה!!''' (סליחה על פרץ הרגשות, אני פשוט מדמיין אין זה יראה שלשנינו יש א"ז...) אך עלי להזהירך שתלוי איזה גרסא אתה מוריד - יש גרסא שרק בספריית חב"ד אפשר לפתוח כל ספר ובכליי רק 40 עמ' ראשונים, ויש שגם בחב"ד אפש' עד 40 הראשונים, וכו'. בכל בעי' ניתן לפנות אליהם בריבוע צהוב ובולט הקיים בכל גרסא. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
::מבחינת ספרי חב"ד - '''לאין ערוך כלל וכלל ובלי שום השוואה!!''' (סליחה על פרץ הרגשות, אני פשוט מדמיין אין זה יראה שלשנינו יש א"ז...) אך עלי להזהירך שתלוי איזה גרסא אתה מוריד - יש גרסא שרק בספריית חב"ד אפשר לפתוח כל ספר ובכליי רק 40 עמ' ראשונים, ויש שגם בחב"ד אפש' עד 40 הראשונים, וכו'. בכל בעי' ניתן לפנות אליהם בריבוע צהוב ובולט הקיים בכל גרסא. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
:ידוע לי כתובת האתר, אך קשה לי למצוא באתרם את התוכנה להורדה. אשמח לקבל לינק. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום ט"ו באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:54, 29 באפריל 2010 (UTC)
:ידוע לי כתובת האתר, אך קשה לי למצוא באתרם את התוכנה להורדה. אשמח לקבל לינק. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום ט"ו באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:54, 29 באפריל 2010 (UTC)
::ראה [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=43559 פה]. כרגע זה חסום לי, מקווה שיעבוד לך. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום ט"ו באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!'''
::ראה [http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=43559 פה]. כרגע זה חסום לי, מקווה שיעבוד לך. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום ט"ו באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!'''
:בלינק הנ"ל משמע שזה עולה כסף (כידוע לי למעלה מ1000$) וההורדה בחינם היא ר למשך עשרה ימים שעברו כבר. ואכן אי אפשר להוריד עכשיו.
:בלינק הנ"ל משמע שזה עולה כסף (כידוע לי למעלה מ1000$) וההורדה בחינם היא ר למשך עשרה ימים שעברו כבר. ואכן אי אפשר להוריד עכשיו.
:אקווה שתבדוק אימייל בקרוב. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום ט"ו באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 15:16, 29 באפריל 2010 (UTC)
:אקווה שתבדוק אימייל בקרוב. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום ט"ו באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 15:16, 29 באפריל 2010 (UTC)
שורה 165: שורה 165:
::יצא לי לראות היום עיתון כפ"ח מחודש כסלו השתא, יש כתבה של הרב אשכנזי בנושא. בעז"ה אבדוק ואעדכן אתכם. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 22:24, 8 ביוני 2010 (UTC)
::יצא לי לראות היום עיתון כפ"ח מחודש כסלו השתא, יש כתבה של הרב אשכנזי בנושא. בעז"ה אבדוק ואעדכן אתכם. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 22:24, 8 ביוני 2010 (UTC)


:::לכאורה [[ראייה|נראה]], ש[[קבלת שבת]] תלויה בקבלת האדם [[שבת]] על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור [[לברך]] ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה ה[[אשה]] על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק{{הערה|ומכאן מוכח שבברכה ישנה קבלת שבת.}}, ולכן תדליק ואח"כ תברך. כך גם מביא [[אדמו"ר הזקן]] שכן המנהג מטעם הנ"ל{{הערה|שם סעיף ח'.}}. ואילו באותו סימן מביא אדמו"ר הזקן שישנה מחלוקת אם הקבלת שבת הינה בהדלקת הנרות - שלפי זה יש להשליך לארץ את הנרות שהדליק - מכיון שאסור לכבותן כיון שחל עליו שבת{{הערה|ומכאן משמע שהכוונה היא שקבלת שבת חלה כבר בהדלקת הנר ולא בברכה.}} או שמא דווקא בהתחלת [[תפילת ערבית של שבת]]. ומכיון שאדה"ז לא מביא דיעה שלישית, משמע שאכן כיון שהיום ההדלקה היא לפני ברכה, חלה שבת כבר בהדלקה שהיא '''הראשונה''' מלפני הברכות.  
:::לכאורה [[ראייה|נראה]], ש[[קבלת שבת]] תלויה בקבלת האדם [[שבת]] על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור [[לברך]] ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה ה[[אשה]] על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק{{הערת שוליים|ומכאן מוכח שבברכה ישנה קבלת שבת.}}, ולכן תדליק ואח"כ תברך. כך גם מביא [[אדמו"ר הזקן]] שכן המנהג מטעם הנ"ל{{הערת שוליים|שם סעיף ח'.}}. ואילו באותו סימן מביא אדמו"ר הזקן שישנה מחלוקת אם הקבלת שבת הינה בהדלקת הנרות - שלפי זה יש להשליך לארץ את הנרות שהדליק - מכיון שאסור לכבותן כיון שחל עליו שבת{{הערת שוליים|ומכאן משמע שהכוונה היא שקבלת שבת חלה כבר בהדלקת הנר ולא בברכה.}} או שמא דווקא בהתחלת [[תפילת ערבית של שבת]]. ומכיון שאדה"ז לא מביא דיעה שלישית, משמע שאכן כיון שהיום ההדלקה היא לפני ברכה, חלה שבת כבר בהדלקה שהיא '''הראשונה''' מלפני הברכות.  


:::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
:::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
שורה 179: שורה 179:
:::מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC)
:::מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC)
::::נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC)
::::נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC)
:::::אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי{{הערה|ואע"פ כן אין פוסקים כך אלא כרבא כמדומני. והטעם כי ברי ושמא זה דין בטוען ונטען ושייך דווקא בבעל הטענה עצמו.}} אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא{{הערה|קל וחומר משם.}} --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC)
:::::אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי{{הערת שוליים|ואע"פ כן אין פוסקים כך אלא כרבא כמדומני. והטעם כי ברי ושמא זה דין בטוען ונטען ושייך דווקא בבעל הטענה עצמו.}} אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא{{הערת שוליים|קל וחומר משם.}} --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC)
::::::כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC)
::::::כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC)


שורה 285: שורה 285:
ראיתי שהוספת אצל יצחק רייפארט את הקטגוריה [[חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]] זה לא עוזר אם את לא כותב את השם משפחה ואח"כ את השם פרטי במשבצת. בקיצור בלי שם זה לא תופס ברשימה הבנת? --[[משתמש:מנחם-|מנחם]] 14:58, 20 ביולי 2010 (UTC)
ראיתי שהוספת אצל יצחק רייפארט את הקטגוריה [[חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]] זה לא עוזר אם את לא כותב את השם משפחה ואח"כ את השם פרטי במשבצת. בקיצור בלי שם זה לא תופס ברשימה הבנת? --[[משתמש:מנחם-|מנחם]] 14:58, 20 ביולי 2010 (UTC)
:זה יופיע באות הראשונה של שם הערך. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:01, 20 ביולי 2010 (UTC)
:זה יופיע באות הראשונה של שם הערך. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:01, 20 ביולי 2010 (UTC)
::ובכלל לא צריך לכתוב את כל שם המפשחה וכו', רק את האת הראשונה, כך: [[:קטגוריה:חסידים בתקופת אדמו"ר שליט"א|ר]]. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים]] 15:12, 20 ביולי 2010 (UTC)
::ובכלל לא צריך לכתוב את כל שם המפשחה וכו', רק את האת הראשונה, כך: [[:קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|ר]]. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים]] 15:12, 20 ביולי 2010 (UTC)
:::ואם יקראו לאחד רבינוביץ' ולשני רותם? --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:32, 20 ביולי 2010 (UTC)
:::ואם יקראו לאחד רבינוביץ' ולשני רותם? --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:32, 20 ביולי 2010 (UTC)
::::צודק. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים]] 15:33, 20 ביולי 2010 (UTC)
::::צודק. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים]] 15:33, 20 ביולי 2010 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)