עריכת הדף "שיחה:ל"ב נתיבות חכמה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 6: שורה 6:
:מובא בערך שהוא מספר יצירה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:47, ט' באדר ה'תשפ"א
:מובא בערך שהוא מספר יצירה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:47, ט' באדר ה'תשפ"א
::אכן, אך לכאורה יש להסביר זאת (גם) ע"פ המבואר בחסידות, ע"כ אביא פה ציטוט מאוה"ת (זה כתוב שם בתמציתיות, כדרכו של הצ"צ) ותסתכל, אולי זה יכול התאים. אם לא, אז צריך לראות איך לסדר בין שני המ"מ, כי כנ"ל, לכאורה צריך להסביר את זה ע"פ חסידות (ולא מספיק לכתוב רק את הדרגות).
::אכן, אך לכאורה יש להסביר זאת (גם) ע"פ המבואר בחסידות, ע"כ אביא פה ציטוט מאוה"ת (זה כתוב שם בתמציתיות, כדרכו של הצ"צ) ותסתכל, אולי זה יכול התאים. אם לא, אז צריך לראות איך לסדר בין שני המ"מ, כי כנ"ל, לכאורה צריך להסביר את זה ע"פ חסידות (ולא מספיק לכתוב רק את הדרגות).
::"ומה שהציצית הם בעצם י"ו חוטין וכשכופלים אותם נעשו ל"ב יש להעיר ממ"ש במ"א בענין מצנפת ואבנט, שהמצנפת הי' י"ו אמה כנגד ב' מוחין חו"ב ובכ"א יש ח' בחי' היינו ד' אותיות הוי' וד' אותיות אד' והאבנט היה ל"ב אמה ע"י ששם ג"כ מוח הדעת שנחלק לב' מוחין חו"ג ובכל א' ג"כ ח' בחי' הנ"ל".
::"ומה שהציצית הם בעצם י"ו חוטין וכשכופלים אותם נעשו ל"ב יש להעיר ממ"ש במ"א בענין מצנפת ואבנט, שהמצנפת הי' י"ו אמה כנגד ב' מוחין חו"ב ובכ"א יש ח' בחי' היינו ד' אותיות הוי' וד' אותיות אד' והאבנט היה ל"ב אמה ע"י ששם ג"כ מוח הדעת שנחלק לב' מוחין חו"ג ובכל א' ג"כ ח' בחי' הנ"ל" וראה עוד שם, אוה"ת עמ' תקנג [https://chabadlibrary.org/books/zz/oht/otb2/2/24/553.htm באתר ספריית חב"ד ליובאוויטש] --[[משתמש:יהודה ד.|יהודה ד.]] - [[שיחת משתמש:יהודה ד.|שיחה]], 08:43, י"א באדר, ה'תשפ"א
::בקצרה פירושו הוא (לפי איך שהבנתי), שחכמה ובינה - כל אחד מהם - מתחלקים לח', מפאת שבכל דרגא פרטית ישנם את ענין הד' אותיות (כמבואר ענינם בחסידות שזהו דרך ההמשכה ממשפיע למקבל) וזהו הן כפי שהוא בשם הוי' והן כמו שזה בשם אדנ-י, והדעת - כיון שהיא כוללת את שניהם, היא כופלת אותם. וראה עוד שם, אוה"ת עמ' תקנג [https://chabadlibrary.org/books/zz/oht/otb2/2/24/553.htm באתר ספריית חב"ד ליובאוויטש].
::כמובן שאת האריכות (לפי ערך..) פה אפשר לסדר בצורת ערך (כגון, את ה'ספירות' בקטע 'ענינם' ואת ההסבר ב'תכנם' כמו שזה עכשיו), אך לכאורה וודאי שיש להכניס זאת. -- [[משתמש:יהודה ד.|יהודה ד.]] - [[שיחת משתמש:יהודה ד.|שיחה]], 08:43, י"א באדר, ה'תשפ"א
:::זכור לי שבאדרא זוטא כשמפרש שם ההשתלשלות ל"ב נזכר ב' או ג' פעמים, מה שמורה שיש כמה בחינות כזו. -- אור לכ"ג אדר שני ה'תשפ"ד--17:10, 1 באפריל 2024 (UTC)[[מיוחד:תרומות/109.66.73.57|109.66.73.57]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)