עריכת הדף "שיחה:כת הפרנקיסטים"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).
אזהרה: בסיס הנתונים ננעל לצורך תחזוקה. בזמן זה לא ניתן לשמור את הטקסט הערוך. באפשרותך להעתיק ולהדביק את הטקסט לתוך קובץ טקסט ולשמור אותו למועד מאוחר יותר.
מנהל המערכת שנעל את בסיס הנתונים סיפק את ההסבר הבא: שדרוג האתר
(על־ידי Men770 ב־13:17, 18 ביוני 2024)
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 40: | שורה 40: | ||
:::::::את הביאור שלי כתבתי למטה, ואני לא רואה שום צורך לטעון שמדובר באותו סיפור (שיטתך מזכירה לי – להבדיל כמובן – את הבלי הכופרים הטוענים שמעשה לקיחת שרה לפרעה ומעשה לקיחת שרה לאבימלך הם אותו סיפור...). בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ד' באלול ה'תש"ף ליצירה 15:53, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | :::::::את הביאור שלי כתבתי למטה, ואני לא רואה שום צורך לטעון שמדובר באותו סיפור (שיטתך מזכירה לי – להבדיל כמובן – את הבלי הכופרים הטוענים שמעשה לקיחת שרה לפרעה ומעשה לקיחת שרה לאבימלך הם אותו סיפור...). בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ד' באלול ה'תש"ף ליצירה 15:53, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | ||
:::::::::אם בבדיחות עסיקנן, אזי נגיד שהתיבה של נח והתיבה של משה היא אותה תיבה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 16:03, ד' באלול, ה'תש"ף 16:03, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | :::::::::אם בבדיחות עסיקנן, אזי נגיד שהתיבה של נח והתיבה של משה היא אותה תיבה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 16:03, ד' באלול, ה'תש"ף 16:03, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== הפסקה שרפת התלמוד == | == הפסקה שרפת התלמוד == | ||
שורה 60: | שורה 55: | ||
:::::::לדברך אחרי שהוא קיבל את הזהרה וביטל את הגזרה של "עלינו לשבח", הוא החליט לעשות ויכוח ואז הגיע הבעש"ט בעצמו יחד עם ר' חיים רפפורט וכו', ? זה מסתבר בעינך? [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:51, ד' באלול, ה'תש"ף 15:51, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | :::::::לדברך אחרי שהוא קיבל את הזהרה וביטל את הגזרה של "עלינו לשבח", הוא החליט לעשות ויכוח ואז הגיע הבעש"ט בעצמו יחד עם ר' חיים רפפורט וכו', ? זה מסתבר בעינך? [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:51, ד' באלול, ה'תש"ף 15:51, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | ||
::::::::אכן גזירת עלינו לשבח הייתה בחודש תמוז. אבל עדיין אינני רואה צורך לקשר את הגזירה על עלינו לשבח עם הויכוח עם הפראנקיסטים (שלא גרמה לשום גזירה) ללא מקור (זו יכולה להיות השערה, אך אין לכך ראי' ברורה).{{ש}}לגבי דמבובסקי – אין ספק שפעם אחת הוא שרף לפועל כמפורש בכו"כ מקורות מאותה תקופה. אין מנוס מלומר שברשימה (כשמדבר על גזירת דמבובסקי) מדובר על '''רצון''' לשרוף שוב (כפי שאכן מפורש בכ"מ שהי' חשש כזה, כשדמבובסקי מונה לארכיבישוף הראשי בלבוב) שלא הצליח. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ד' באלול ה'תש"ף ליצירה 16:04, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | ::::::::אכן גזירת עלינו לשבח הייתה בחודש תמוז. אבל עדיין אינני רואה צורך לקשר את הגזירה על עלינו לשבח עם הויכוח עם הפראנקיסטים (שלא גרמה לשום גזירה) ללא מקור (זו יכולה להיות השערה, אך אין לכך ראי' ברורה).{{ש}}לגבי דמבובסקי – אין ספק שפעם אחת הוא שרף לפועל כמפורש בכו"כ מקורות מאותה תקופה. אין מנוס מלומר שברשימה (כשמדבר על גזירת דמבובסקי) מדובר על '''רצון''' לשרוף שוב (כפי שאכן מפורש בכ"מ שהי' חשש כזה, כשדמבובסקי מונה לארכיבישוף הראשי בלבוב) שלא הצליח. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ד' באלול ה'תש"ף ליצירה 16:04, 24 באוגוסט 2020 (UTC) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |