עריכת הדף "שיחה:כח ההיולי"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 33: שורה 33:
==שם==
==שם==
למה שם הערך הוא כח ההיולי ולא כח היולי?. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|שיחת משתמש]] ~ <font size="2"><span style="color:#0000FF;"> יחי המלך המשיח!</span></font>  21:15, 5 בספטמבר 2022 (UTC)
למה שם הערך הוא כח ההיולי ולא כח היולי?. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|שיחת משתמש]] ~ <font size="2"><span style="color:#0000FF;"> יחי המלך המשיח!</span></font>  21:15, 5 בספטמבר 2022 (UTC)
:ע"ד "כח השכל" ולא "כח שכל". "כח הצומח" ולא "כח צומח" וכו'.--[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 01:41, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 01:41, 23 באוקטובר 2022 (UTC)


== הצעת פיצול ==
== הצעת פיצול ==
שורה 44: שורה 43:
:{{מתנגד}} בתורת המגיד ממעזריטש ואדמו"ר הזקן השימוש העיקרי במושג זה הוא למושג של ממוצע בין האין ליש. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 12:42, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ג 12:42, 20 באוקטובר 2022 (UTC)
:{{מתנגד}} בתורת המגיד ממעזריטש ואדמו"ר הזקן השימוש העיקרי במושג זה הוא למושג של ממוצע בין האין ליש. [[משתמש:שלום עליכם|שלום עליכם]] - [[שיחת משתמש:שלום עליכם|שיחה]], 12:42, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ג 12:42, 20 באוקטובר 2022 (UTC)
::ראשית - יישר כח '''גדול''' ל[[משתמש:ספירת המלכות]] על ההוספות החשובות ועשיית הסדר בערך - ממש עבודה נפלאה! שנית - גם לענ"ד אין צורך לפצל את הערך. ועוד (והוא העיקר): '''א.''' תוכל להוסיף בפסקה תורת החסידות הסבר כללי לגבי צורה ותיקון? התחלת מצויין עם "חומר", וההמשך חסר. לענ"ד כל ההמשך הפסקה שם צריך לבוא אחרי שתי שורות נוספות המסבירות בקצרה מהם "צורה" ו"תיקון". '''ב.''' כמדומני שההסברים קצת "מסורבלים", ואפשר לפשטם עוד. [[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 19:28, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ג 19:28, 20 באוקטובר 2022 (UTC)
::ראשית - יישר כח '''גדול''' ל[[משתמש:ספירת המלכות]] על ההוספות החשובות ועשיית הסדר בערך - ממש עבודה נפלאה! שנית - גם לענ"ד אין צורך לפצל את הערך. ועוד (והוא העיקר): '''א.''' תוכל להוסיף בפסקה תורת החסידות הסבר כללי לגבי צורה ותיקון? התחלת מצויין עם "חומר", וההמשך חסר. לענ"ד כל ההמשך הפסקה שם צריך לבוא אחרי שתי שורות נוספות המסבירות בקצרה מהם "צורה" ו"תיקון". '''ב.''' כמדומני שההסברים קצת "מסורבלים", ואפשר לפשטם עוד. [[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 19:28, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ג 19:28, 20 באוקטובר 2022 (UTC)
:::האם יש רעיון איך ליצור בכל זאת את הבידול הנדרש בתוך הערך עצמו? עדיין באמצע העריכה, הנקודות הנ"ל בתכנון. בעז"ה יטופל בקרוב.--[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 20:59, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ג 20:59, 20 באוקטובר 2022 (UTC)
==בקשה==
[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]]:לגבי הפסקה חומר צורה ותיקון, '''א.''' עדיין לא ברור מהם צורה ותיקון ומה ההבדל ביניהם. '''ב.''' האם תוכל להוסיף מקורות? תודה מראש[[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 05:10, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 05:10, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
:א. תוכל לפרט יותר? ב. בעז"ה. --[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 19:39, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 19:39, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
== היולי בא"ס ==
תחת הכותרת בתורת החסידות>בסדר השתלשלות>עשר ספירות הגנוזות אמורה להיות פסקה שתסביר את מקומו של ההיולי (שממנו באים י"ס) בעולמות א"ס.
ולעת עתה ניסיתי לבדוק זאת, ומצאתי את המקורות הבאים:
בתו"א הוספות ויקהל (קיד,ג) : הא"ס נקרא אפס כי אין בו שום תפיסה כו' ואחריו יצא התהו והוא הכתר כו'. כי הנה כתר הוא דוגמת החומר הקדום הנק' היולי שיש בו שרש כל הד' יסודות בכח ולא בפועל ולכן נק' תהו כי הוא מתהה מחשבות בני אדם כו'.
ולאידך - בנר מצוה ותורה אור (שער היחוד, קכג ואילך), נראה שהוא א"ק, שלכן כל הפרטים נסקרים בו בסקירה אחת, אך אינם תופסים אצלו מקום כלל.
ובפשטות נראה שהוא אותו עניין, כי א"ק הוא כתר הכללי. ולפי זה מסתדר גם הלשון "בריאה דכללות", שהוא החומר המקבל את הצורה (בעולמות עקודים ואצי', שהם צורה ותיקון לגבי א"ק).
ואין באפשרותי לעיין ולבדוק מה מבין המקורות רלוונטי לעניין. אשמח אם יוכלו לסייע בידי ולמצוא מקורות נוספים בנושא ולהכריעו. תודה מראש.--[[משתמש:ספירת המלכות|ספירת המלכות]] - [[שיחת משתמש:ספירת המלכות|שיחה]], 20:22, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ג 20:22, 23 באוקטובר 2022 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)