עריכת הדף "שיחה:יצחק פייוויש גינזבורג/ארכיון 1"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
{{ארכיון|מספר ארכיון= [[שיחה:יצחק פייוויש גינזבורג/ארכיון 1|1]]}}
יש אפשרות לתקן ברשימת חתניו את השם "אריה בלוך" ל" אריה ברוך בלוך" עם קישור? (יש עלויות ערך בשם הזה).
יש אפשרות לתקן ברשימת חתניו את השם "אריה בלוך" ל" אריה ברוך בלוך" עם קישור? (יש עלויות ערך בשם הזה).
י"א תשרי תש"ע - שיניתי מפייביש לפייוויש - כך הוא חתום על הפס"ד.
י"א תשרי תש"ע - שיניתי מפייביש לפייוויש - כך הוא חתום על הפס"ד.
שורה 62: שורה 60:
--[[מיוחד:תרומות/212.76.102.102|212.76.102.102]] 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC)
--[[מיוחד:תרומות/212.76.102.102|212.76.102.102]] 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC)
:מה שבטוח, '''אתה''' אמרת (כתבת) את זה מקודם בערך [[חסידות חב"ד]]. אז מה כוונתך, שאתה מתנהג בניגוד להוראותיו (כפי שאתה טוען כאן) או שהוא רק לא '''אומר''' שהוא רבי, ומתנגד רק לפרט של קריאת שמו לילדים? --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 15:12, 12 באפריל 2017 (UTC)
:מה שבטוח, '''אתה''' אמרת (כתבת) את זה מקודם בערך [[חסידות חב"ד]]. אז מה כוונתך, שאתה מתנהג בניגוד להוראותיו (כפי שאתה טוען כאן) או שהוא רק לא '''אומר''' שהוא רבי, ומתנגד רק לפרט של קריאת שמו לילדים? --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 15:12, 12 באפריל 2017 (UTC)
:: ממתי הוא מתנגד לקריאת ילדים בשמות מסוימים? – לא נכון בשום צורה שהיא. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 19:34, כ"ה באב, ה'תשפ"ג 19:34, 12 באוגוסט 2023 (UTC)


== הגנה ==
== הגנה ==
שורה 148: שורה 145:
אחד הערכים היותר הזויים שפגשתי כאן. [[מיוחד:תרומות/185.120.124.242|185.120.124.242]] 22:56, 5 בנובמבר 2018 (UTC)
אחד הערכים היותר הזויים שפגשתי כאן. [[מיוחד:תרומות/185.120.124.242|185.120.124.242]] 22:56, 5 בנובמבר 2018 (UTC)


למה???? --[[משתמש:חנושקא - הרבי חי וקיים|חנושקא - הרבי חי וקיים]] - [[שיחת משתמש:חנושקא - הרבי חי וקיים|שיחה]], 04:10, י"ג באדר ב', ה'תשפ"ב 04:10, 16 במרץ 2022 (UTC)


== בינוני???!!! ==
== בינוני???!!! ==
שורה 155: שורה 151:


יש למחוק זאת בזריזות..
יש למחוק זאת בזריזות..
:מה פתאום למחוק? מה כזה קשה לקבל שיש בעולם יהודים שהם בינונים?! – הרי בינוני "היא מידת כל אדם"?!.. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 21:12, ב' באלול, ה'תשפ"ג 21:12, 19 באוגוסט 2023 (UTC)
::הרבי אומר שבדורנו גם צדיק זה מידת כל אדם. אז מה אתה אומר, לעדכן את כל ערכי האישים בחב"פדיה שהם צדיקים על-פי תניא? [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[כתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|יש לך בעיות? - תכתוב באגרות!}}]] 21:26, 19 באוגוסט 2023 (UTC)


== עובדות לא נכונות... ==
== עובדות לא נכונות... ==
שורה 182: שורה 175:
:על קרינסקי יש ביקורת הרבה יותר מעליו. על שילת אם אין כנראה שלא אמור להיות. וראה פסקת [[#ביקורת]]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:07 • י"ג באדר ה'תשפ"א
:על קרינסקי יש ביקורת הרבה יותר מעליו. על שילת אם אין כנראה שלא אמור להיות. וראה פסקת [[#ביקורת]]. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:07 • י"ג באדר ה'תשפ"א


== פרטים לא נכונים ==
== קריאה אחרונה ==
 
יש מלא פרטים לא נכונים בערך. כמו לדוגמא שתנועת דרך חיים משתמשת בדגל המדינה או שתלמידי הר"ג פרסמו בתשע"ד שתהי' הכתרה (מי שפרסם זאת הוא שאולזון, שאינו נמנה כידוע על תלמידי הר"ג..).
יש עוד כמה טעויות. אציין אותם אם מישהו מההנהלה מעונין לשנות.
 
יש המון פרטים לא נכונים - כיצד ניתן לתקן דברים בערך? [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 16:06, כ"א בתמוז, ה'תשפ"ג 16:06, 10 ביולי 2023 (UTC)
:{{א|נפלאות}} הערך חסום לעריכת משתמשים שאינם וותיקים, כתוב כאן מה צריך תיקון ואתקן. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#000000;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(19:45, כ"א בתמוז, ה'תשפ"ג)</font>.
 
::כולל תורת חיים בכפר חב"ד לא קיים כבר. כבר אין לו שיעור חודשי באנגלית. אין לו שיעור שנתי בישיבת עוד יוסף חי. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 18:54, י"ח באב, ה'תשפ"ג 18:54, 5 באוגוסט 2023 (UTC)
 
:::'''ברוך הגבר''' - כתוב שחיים נתיב התקשר למזכירות וכו'; זה לא נכון - הנכון הוא ש[[הרב יוסי גינזבורג|הרב יוסף חיים גינזבורג]] (בנו של הרב גינזבורג) היה אז בקבוצה, והעביר את השאלה לרב גרונר, ששאל את הרבי בשלושה אופנים האם לגנות את המעשה, ונענה שלא לגנות. בהמשך לכך יצאה החוברת "ברוך הגבר". [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 19:09, י"ח באב, ה'תשפ"ג 19:09, 5 באוגוסט 2023 (UTC)
::::{{א|נפלאות}} ישר כח! תיקנתי. לא הבנתי את העניין עם הדגל. והאם אכן ישנם מאמינים בו כמשיח?. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#000000;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(01:59, י"ט באב, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::כתוב שדרך חיים משתמשת בדגל המדינה – זה לא נכון בשום צורה שהיא.
:::::יש רבים המאמינים כי הרב יצחק גינזבורג הוא האדמו"ר השמיני בחסידות חב"ד (ממשיכו של כ"ק אדמו"ר), ורואים בו כמשיח. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 19:28, כ"ה באב, ה'תשפ"ג 19:28, 12 באוגוסט 2023 (UTC)
::::::'''סגנונו ושיטתו של הרב גינזבורג אינה מקובלת בקרב חסידי חב"ד.''' – זה לא נכון בשום צורה שהיא. חסידי חב"ד רבים לומדים את שיעוריו וספריו, ומשתתפים באופן פעיל בפעילותו. אמת כי ישנם חסידי חב"ד רבים החולקים על שיטתו – אך כפי שזה נכתב זה לא נכון בכלל. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 19:33, כ"ה באב, ה'תשפ"ג 19:33, 12 באוגוסט 2023 (UTC)
:::::::הרבה יותר מ-12 דיסקים של ניגוניו יצאו (אולי משהו באזור ה-30) [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 12:47, כ"ו באב, ה'תשפ"ג 12:47, 13 באוגוסט 2023 (UTC)
 
== /* תולדות חיים */ הרחבה ==
 
האם אפשר להוסיף לערך את העובדה שהרב גינזבורג נעצר על ידי מדינת ישראל וכו'?
יש ב C.O.L. [https://col.org.il/news/56288 כתבה על זה] [https://col.org.il/news/56345 ועוד אחת]. יש שם עוד תיעודים על דברים דומים משנים קודמות.
 
וזה קישור לטור שכתוב שם הרבה דברים מההסטוריה של הרב גינזבורג:[margoalenafsho.wordpress.com/2023/01/23/%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%91%d7%aa%d7%95%d7%9c%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%96%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%92/ הקישור]
אפשר להוסיף את שני הקישורים האלו לקישורים חיצוניים/הערת שוליים בקטע שיעסוק בנושא.
[[משתמש:אנא עבדא דקודשא בריך הוא|אחים! הגלות היא לא מקום עבורנו, משיח נאו!]] - [[שיחת משתמש:אנא עבדא דקודשא בריך הוא|שיחה]], 01:58, ד' בתשרי, ה'תשפ"ד 01:58, 19 בספטמבר 2023 (UTC)
:אתה יכול לכתוב את זה בעצמך
::להזכירך - הערך נעול...
:::שלום, לא אוכל לעשות זאת מפאת חוסר זמן, אבל אם מישהו יכתוב את הקטע הזה כאן בדף השיחה ואכניס אותו לערך בעז"ה. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בתשרי ה'תשפ"ד 20:55, 4 באוקטובר 2023 (UTC)
 
== ביקורת ==
 
לאור הערות רבות בדף השיחה, שיניתי את פסקת הביקורת, החלפתי את המילים בפתיח 'רב שנוי במחלוקת' בתיאור עובדתי 'רב שמחד משתייך לחסידות חב"ד, ומאידך מתאפיין בשיטה ייחודית ושונה מהרגיל בחב"ד ומרבית תלמידיו אינם חסידי חב"ד.'


בנוסף בהמשך הורדתי את האמירות על דגל המדינה שהוכחשו כאן מספר פעמים, הורדתי גם את הפרסום על מודעות 'הכתרה' אך השארתי את ההתייחסות אליו כאל אדמו"ר ומשיח, שהם מן המפורסמות וגם משתמש נפלאות שנראה מתלמידיו אישר זאת. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בתשרי ה'תשפ"ד 20:59, 4 באוקטובר 2023 (UTC)
קראתי את הערך ואת השיחה וברצוני להעיר כמה הערות.
: תודה רבה. חשוב ומועיל.
ישנו משל ידוע על שני יהודים שיצאו למסע לא קצר בו היו צריכים להחליף לא מעט רכבות (עשרה - למשל) מיום ליום המסע נהיה יותר ויותר קשה - עליות וירידות, עד שהגיעו אל הרכבת התשיעית, כבר היה נראה שעוד רגע קט המסע מגיע אל סיומו השמח כשהגיע הזמן להחליף רכבת, ואכן הרכבת הגיעה לתחנה ופלטה אותם לתוכה וכשמיודענו הנבון החל לחפש  (ואף למצוא - לאו דוקא בקלות, אולי באספקלריא שאינה מאירה) את הרכבת הבאה שאמורה להביא אותם ליעד הנכסף שם לב שחברו בל עמו, כשחיפש אחריו מצאו יושב בתחנה האחרונה ומסרב להתקדם הלאה, לטענתו - אין שום ענין להתקדם הלאה, הרכבת הקודמת היא הרכבת שלו ורק סיבה בלתי ברורה גרמה לה להעלם, לא הועילו טענותיו והפצרותיו של חברו על כך שנהג הרכבת בעצמו הכריז שתפקידו הסתיים ועובר אלינו, יש לכל אחד להגדיל ראש, לטכס עצה להגיע ליעד וכו' הלה רק הקטין את ראשו יותר ופרך הכל בדקדוקי דקדוקים וטענות על גבי טענות, הלה מסתמא היה מוכן להתווכח עד אין סוף, אך למיודענו אצה הדרך. הקטר כבר צופר בתחנה - הוא רץ במהירות לעבר הרכבת ועלה עליה, כנסיון אחרון ניסה לצעוק לחבירו שנשאר מאחור - הרכבת נוסעת... אל נא תשאר בתחנה, אך הלה אטם אזנו משמוע. הצעקה נשארה מהדהדת בחללו של עולם והרכבת החלה בנסיעה... בנסיעה לגאולה...
נ.ב. – נראה שהחסימה בערך כרגע מיותרת. אם יהיו שוב מלחמות עריכה – ניתן יהיה לנעול מחדש את הערך. לתשומת לבך: @[[משתמש:שיע.ק|שיע]]. [[משתמש:נפלאות|נפלאות]] - [[שיחת משתמש:נפלאות|שיחה]], 19:17, כ' בחשוון, ה'תשפ"ד 19:17, 4 בנובמבר 2023 (UTC)
אין כאן קריאת תגר ונסיון לעורר דובים ישנים מרבצם, יש כאן אך ורק קריאה מלב יהודי רחמן - טייערע אידן אל תשארו בתחנה, אל תשבו בחיבוק ידים, תמשיכו בנסיעה. גם אם הקרון לא כ"כ מזכיר את הקרון הקודם, גם אם צריך לשנות הרגלי חשיבה ודפוסי התנהגות. כי אולי בתחנה חם ונעים והכל בטוח וודאי, אבל לגאולה לא מגיעים משם.
::מניסיון העבר, ההגנה על ערכים כגון ערך זה, העוסק בדמות שיש לו מעריצים רבים, חוסכת זמן רב מהעורכים כאן. כמובן ההגנה לא מפריעה לעריכה של משתמשים ותיקים וכל מי שבאמת רוצה לתרום ולהירשם יוכל גם לערוך את הערך, ומי שיש לו הערות על הערך יוכל לכתוב אותם בדף השיחה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ז בחשוון ה'תשפ"ד 23:26, 11 בנובמבר 2023 (UTC)
יהודי מהמושב האחרון.
{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/95.86.115.107|95.86.115.107]] 03:25, 7 בינואר 2022 (UTC)
:משל נאה ויאה, אך אולי יש להמשילו בסגנון קצת שונה...: שני יהודים יצאו למסע ארוך אל עיר 'פלוני', מסע זה אינו קצר ובו היו צריכים להחליף לא מעט רכבות (שבעה - למשל) בהתמשך המסע מיום ליום נעשים הם שמחים יותר ויותר על התקרבותם המשמחת אל סוף המסע הפרך. והנה זה עתה עלו שניהם על הרכבת השביעית, ולפתע שומעים הם את קריאת הנהג "רכבת זו נוסעת ליעד הסופי"! מה רבה היתה שמחתם ולבם התמלא חדוה על הבשורה. אמנם עובר יום ולילה שבוע ושבועיים ונסיעה זו עדיין לא באה לקיצה. הנהג חוזר שוב ושוב במשך הנסיעה את הכרזתו הברורה "רכבת זו נוסעת ליעד הסופי" - הכל מחושב: היה צריך להיות בדיוק שבעה רכבות להגיע, והנה זהו זה הרכבת השביעית, ומכאן יגיעו אל הסוף! ועל חשבון זה חוזר שוב ושוב.
:ביום בהיר אחד נשמעת הכרזת הנהג: "אמנם נוסעים אתם אל היעד הסופי, ואכן אני בחלקי בתור הנהג עשיתי כל הדרוש כדי להגיע אל היעד, מ"מ ישנו איזה תקלה ועיכוב, וכדי לתקן זאת [או: כדי לתת לכם הזדמנות להשתתף בנסיעה חשובה זו] צריך אני לבקש שאחד או שניים או שלשה מכם יתנדב לטקס עצה כיצד להתגבר על העיכוב והמניע". כל הנוסעים - ובכללם שני יהודים אלו - התמלאו התרגשות מיד, וההמולה הסערה על דבר ההכרזה הלכה וגדלה כאשר התכנסו והתדיינו בדבר וכו' וכו' [הוספה: עד שכעבור זמן מועט, כאשר טרם עלו על הפתרון, גילה הנהג מהו פתרון הבעיה, אך עדיין דרש מהנוסעים להרתם למלאכה בפועל].
:הימים עברו והפתרון עדיין לא מימש את תכליתו, ועדיין ברכבת הם נוסעים, החלו רגשי היאוש לחלחל אל לבו של האחד.. אולי אין תקווה ברכבת זו.. ואז עלה במוחו הרעיון הנועז: "אולי כדאי שנקפוץ מרכבת זו באמצע נסיעה, ונחפש רכבת אחרת, כן, רכבת שמינית! רכבת זו וודאי תביאנו אל היעד!", כאשר חברו שומע על תוכניתו המסוכנת, מנסה הוא ליישב את דעת חבירו בדברי טעם ברורים "הרי הנהג הסביר בטוב, שרכבת זו וודאי יגיע אל היעד, ואין שום צורך ברכבת אחרת", "אחחחח" עונה לו חבירו, "מה לך ודיוקים ודקדוקים קטני מוחין אלו, וודאי אוכל להתווכח עמך עד אין סוף, אך צר לי שכן פתרונו ברור ועלי להזדרז", "כיצד הפכת את האור לחושך ודיוקים, ואת המופרך לאור" תמה עליו ידידו? אך דבריו נפלו על מושב מיותם, שכן ידידו כבר קפץ מהרכבת, ולקפוץ בחזרה אל הרכבת הנוסעת קשה הרבה יותר מלקפוץ מהרכבת הנוסעת... --[[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • ה' בשבט ה'תשפ"ב • 06:13, 7 בינואר 2022 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)