עריכת הדף "שיחה:חמדת ימים"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 19: שורה 19:
לא קראתי המאמר המובא בערך (אקרא בעז"ה כשאוכל) אולם קראתי מה שכתב בעשרות מקומות אחרים. הוא בונה ע"ז תילי תילים של הלכות (כולל - מה ראוי להיות היחס '''הנכון''' אל שבתאים ושבתאות והכונה גם '''לאחר''' שהתאסלם (רמז: דעת בעל הבתים היפך דעת תורה)).
לא קראתי המאמר המובא בערך (אקרא בעז"ה כשאוכל) אולם קראתי מה שכתב בעשרות מקומות אחרים. הוא בונה ע"ז תילי תילים של הלכות (כולל - מה ראוי להיות היחס '''הנכון''' אל שבתאים ושבתאות והכונה גם '''לאחר''' שהתאסלם (רמז: דעת בעל הבתים היפך דעת תורה)).
:ראיתיו עכשיו, אין הוא אומר אשר יש לקבל רק סיפורים שיש בסיס לאמינותם, אלא שאין לקבל סיפורים מופרכים (אף שהספר בכללותו אמין), ראה על כך במבוא לשבחי הבעש"ט כת"י, ועוד. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 08:14, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
:ראיתיו עכשיו, אין הוא אומר אשר יש לקבל רק סיפורים שיש בסיס לאמינותם, אלא שאין לקבל סיפורים מופרכים (אף שהספר בכללותו אמין), ראה על כך במבוא לשבחי הבעש"ט כת"י, ועוד. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 08:14, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
== זהירות! העלמת מידע ==
מכיון ש{{א|שלום}} אלוף בלתעתע בקוראים אציין כמה עובדות שהוא מנסה להסתיר:
‏*כתבתי אשר אינו ברור שאדה"ז ציין לחמדת ימים וצריך לעקם שמונת אלפים אותיות בשביל לומר כן ובעקבות דבריי אלה הוסיף {{א|שלום}} בגוף הערך אשר אדה"ז ציין לח"ה ויש מפרשים זה כספר הנ"ל. בכך השיג רווח כפול 1. מצא מקור שמציין אליו. 2. הציג אותי כמדבר בלשון הבאי כאשר הטעם היחיד שאין לומר שאדה"ז מתכוון אליו מכיון שכתוב ח"ה דהיינו חמדת '''ה'''ימים (כפי שנקרא בכ"מ) ולא חמדת ימים כפי שנקראת בד"כ. אך האמת רחוקה היא: אדה"ז מציין ל"ח"ה ח"ב פט"ו", מי שיפתח ח"י שם לא ימצא מבוקשו, ורק אם יטרח לעבור על כל הספר ימצא מבוקשו בחלק א' (ולא ח"ב) פ"ג (ולא פט"ו). אלא מאי? ישנם הטוענים שישנה טעות דפוס וצריך להיות חלק א' '''עמוד''' טו (ואכן בדפוס מסויים שהיה נפוץ אז הוא בע' טו). זאת אומרת שבנוסף לתימה איך נהיה מא' ב' ומפרק עמוד ישנה תמיהה נוספת מדוע ציין אדה"ז לעמוד שמשתנה בכל דפוס ולא לפרק.
‏*'''ענין זה לאו דוקא נעשה בזדון, ייתכן שנובע מחוסר ידיעה''' {{א|שלום}} מביא הרבה מקורות שמצטטים מהחמדת ימים. אולם עובדה זו פשוט לא נכונה: דרכו של בעהמ"ס חמדת ימים (יהיה מי שיהיה) הוא לצטט מכל מיני ספרים שקדמו לו ללא ציון המקור, בין השאר הוא מצטט מכתבי יד שלא נדפסו בימיו ויצאו לאור לאחר מכן, גם ממחברי ימיו נהג לצטט. ולכן כאשר רואים ציטוט מהחמדת ימים ללא ציון מפורש שנלקח משם ישנם שלוש אפשרויות: 1. שציטטו ממנו. 2. ציטטו מאותו מקור שציטט הוא. 3. לא פחות סביר - הוא ציטט מהם. יבוא מישהו וישאל היאך ציטט ממחברים שלאחריו, התשובה פשוטה, אותם מחברים היו אחריו רק אם נקבל שמחברו הוא מתלמידי האריז"ל.
‏*{{א|שלום}} כותב על 'רמזים' שבתאיים שיש מחלוקת אם לקבלם או לא, תוך התעלמות ברורה שאותם רמזים נתגלו '''רק לאחר שבתוך הספר נדפסו תפילות אשר לכל הדיעות חיברם נתן העזתי'''. אין חולק על נקודה פשוטה זו, השאלה היא רק אם המחבר הכניס תפילות אלו או שידי זרים שלטו בו.
ירא הקהל וישפוט. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 08:04, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
:אינני מבין את הצורך לצווח על "העלמת מידע" בדפי שיחה. בדיוק בשביל זה יש כאן אנציקלופדיה שיתופית - שאם מישהו יכתוב ערך בעל מידע חלקי/לקוי/מוטעה, יבוא אחריו מישהו ויתקן בענייניות ובכבוד. ואם טענותיך מגובות בעובדות ומקורות אתה מוזמן להכניס לערך, ו"ירא הקהל וישפוט" בערך ולא בדף השיחה שלו. בהצלחה • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:38, ט' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
::שף ויתיב מעולם לא הבין את משמעותה של אנציקלופדיה שיתופית. הוא נרשם לכאן בתור תפקיד "מבקר  המדינה", כאשר בתפקיד המערכת המושחתת עומדים כל העורכים של האתר שלכולם כוונות זדון וכוונות אפילות זידוניות, והוא בא לכאן כדי לחשוף כוונות זדוניות אלו תוך כדי ניצול אומץ לבו הטהור! לא אגיב יותר לדבריו של שף ויתיב בנושא זה. ידע הקהל וישפוט, כי ערך זה נעשה מתוך כוונות זדון אפילות, ומתוך מטרה להחדיר ספר שבתאי לתוך לבבות חסידים טהורים! '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:27, 10 בנובמבר 2016 (UTC)‎
:::ושוב אתה מתעתע בקהל. כולם מוזמנים לפתוח את היסטוריית העריכה של הערך ולראות את המלחמות, כאשר אפילו את התבנית 'לעריכה' שהוספתי הוריד {{א|שלום}}.
:::אבקש סליחה אם בלהט הדברים פגעתי במישהו. נא לקחת דבריי באופן ענייני ולא אישי. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 16:34, 10 בנובמבר 2016 (UTC)


== חסר בערך.. ==
== חסר בערך.. ==
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבנית המופיעה בדף זה: