עריכת הדף "שיחה:האולם החיצוני"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 3: | שורה 3: | ||
אודה למי שיעיין במלכים א, פרק ו', ויעיין היטב בראשונים, ויגיד אם אכן היה כזה דבר. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 06:53, 25 בפברואר 2010 (UTC) | אודה למי שיעיין במלכים א, פרק ו', ויעיין היטב בראשונים, ויגיד אם אכן היה כזה דבר. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 06:53, 25 בפברואר 2010 (UTC) | ||
:ביטלתי. אנא נמק את המחיקה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:06, 7 במרץ 2010 (UTC) | :ביטלתי. אנא נמק את המחיקה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:06, 7 במרץ 2010 (UTC) | ||
− | + | הסיבה היא מכיון שכל הסיבה שיצרתי את הערך היא מכיון שבמלכים כתוב שהאולם היה מחוץ לבנין ההיכל, והרמב"ם שכותב שהאולם הוא חלק מבנין ההיכל. ולא עלה על דעתי כלל שהרמב"ם חולק על מש"כ בנ"ך, והבנתי בפשטות ששם במלכים מדובר על אולם אחר, לא ההוא הידוע. | |
אבל לאחר שביררתי את הנושא לעומקו, במיוחד אחרי שמצאתי השבוע ספר מיוחד המסביר את כל הענין בהרחבה עם מקורות, ומיישב את הנושא שאכן הוא היה לפי הרמב"ם חלק מבנין ההיכל, רק שהיה בית שער להיכל, וגם תירץ שם עוד כמה קושיות שהוקשו לי, וראיתי דבריו נכונים להפליא, ולא אאריך כאן, כי חוששני שזה לא מעניין כאן אף אחד כל הראיות לדבריו, אבל אם מישהו ירצה אוכל להארי בכל הנושא לפרטיו. | אבל לאחר שביררתי את הנושא לעומקו, במיוחד אחרי שמצאתי השבוע ספר מיוחד המסביר את כל הענין בהרחבה עם מקורות, ומיישב את הנושא שאכן הוא היה לפי הרמב"ם חלק מבנין ההיכל, רק שהיה בית שער להיכל, וגם תירץ שם עוד כמה קושיות שהוקשו לי, וראיתי דבריו נכונים להפליא, ולא אאריך כאן, כי חוששני שזה לא מעניין כאן אף אחד כל הראיות לדבריו, אבל אם מישהו ירצה אוכל להארי בכל הנושא לפרטיו. |