עריכת הדף "שיחה:גן עדן"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 4: שורה 4:


====להוסיף בפנים====
====להוסיף בפנים====
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשייה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.


גן עדן הרוחני הוא שבו נמצאים נשמות לאחר הסתלקותן, יש נשמות הזוכות להגיע לגן עדן העליון, ויש הזוכות רק לגן עדן התחתון; בגן עדן התחתון נמצאים גם צדיקים הזוכים להכנס בחייהם לגן עדן (ראה כמה סיפורים בס' אוצר המעשיות, ובס' ל"ו צדיקים נסתרים).
גן עדן הרוחני הוא שבו נמצאים נשמות לאחר הסתלקותן, יש נשמות הזוכות להגיע לגן עדן העליון, ויש הזוכות רק לגן עדן התחתון; בגן עדן התחתון נמצאים גם צדיקים הזוכים להכנס בחייהם לגן עדן (ראה כמה סיפורים בס' אוצר המעשיות, ובס' ל"ו צדיקים נסתרים).
שורה 13: שורה 13:


ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן. • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן. • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)
== כל הכבוד!!! ==
להרה"ג [[משתמש:כתית למאור]] על העריכות הנפלאות שנעשו ושייעשו בערך זה. להעיר מהמבואר אודות זה שלפני החטא היה העוה"ז בגן עדן התחתון ועוה"ב בג"ע העליון, ואח"כ עקב החטא ירדו העולמות ועוה"ז נהיה נמוך יותר והשכר בג"ע התחתון. בערך אם לא טעיתי... (מבואר בדרמ"צ ציצית ובלקו"ת לא זוכר איפה ועוד...) • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • '''[[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|בואו נרקוד ביחד!]]''' 02:11, 12 באפריל 2016 (UTC)
:סימן שלא קראת די בעיון את הפסקה [[גן עדן#מהותו]]...<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 03:35, 12 באפריל 2016 (UTC)
::הנקודה שעדיין חסרה היא, החוט המקשר בין '''שני הענינים''' בגן עדן: (א) מקום המוזכר בס' בראשית שבו היה אדה"ר, (ב) מקום הנשמות ושכרן. בד"כ רובם ככולם של עמא דבר מכירים את גן עדן משני מקורות אלו אך לא מבינים איך בדיוק משמש גן עדן בשני הענינים יחד, והקשר הברור מוסבר בביאור חסידותי זה. עיין כאן: [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1/4 דרמ"צ ציצית טו, א]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • '''[[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|בואו נרקוד ביחד!]]''' 02:40, 14 באפריל 2016 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)