עריכת הדף "שיחה:ג' בתמוז"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 77: שורה 77:
:::::הערך הזה לא נולד היום וגם לא אתמול. הסטוריית דפי השיחה יוכיחו את עברו המורכב ומלחמות העריכה שעבר בין משתמשים רשומים וותיקים, כמו ערכים דומים שגזלו לחב"דפדיה שעות עבודה יקרות. בכל אופן אני לא מפעיל המערכת היחיד כאן, ואל תשפכו את חמתכם עלי. אם שיע רוצה שיפתח, ואני לא אחראי לתוצאות. '''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' י"ח בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 07:35, 12 ביוני 2017 (UTC)
:::::הערך הזה לא נולד היום וגם לא אתמול. הסטוריית דפי השיחה יוכיחו את עברו המורכב ומלחמות העריכה שעבר בין משתמשים רשומים וותיקים, כמו ערכים דומים שגזלו לחב"דפדיה שעות עבודה יקרות. בכל אופן אני לא מפעיל המערכת היחיד כאן, ואל תשפכו את חמתכם עלי. אם שיע רוצה שיפתח, ואני לא אחראי לתוצאות. '''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' י"ח בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 07:35, 12 ביוני 2017 (UTC)
::::::הערך לא היה למיטב ידיעתי חסום באופן קבוע רק עד שהערכתי את הערך וקפץ לו [[משתמש:ד. שטרן|הבוט הידוע]].--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:56, 12 ביוני 2017 (UTC)
::::::הערך לא היה למיטב ידיעתי חסום באופן קבוע רק עד שהערכתי את הערך וקפץ לו [[משתמש:ד. שטרן|הבוט הידוע]].--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:56, 12 ביוני 2017 (UTC)
:::::::{{א|הנחה}}, אני מגיע לטעון שהמלחמות האלו נשכחו מזמן וההגנה מיותרת, אל תעורר עצבים רדומים... {{קריצה}}
:::::::שוב, היסטוריית הערכים מלאה במלחמות, ולכן בכל מקרה כזה מגנים לחצי שנה-שנה. אני לא שופך חמתי על אף אחד, אבל זה חלק מהמטרה שקיבלת הרשאות מפעיל, מתוך ידיעה שייתכנו מלחמות ומסמכותך אתה לוקח אחריות על התוצאות. זכות וגם חובה. אם יש ל{{א|שיע.ק}} מה לומר אשמח. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:19, כ"א בסיוון ה'תשע"ז
:::::::::בפעם הבאה (- צ"ל הקודמת. שלום) שהסרתי את ההגנה אז שינו כאן את כל האופן בו נכתב הערך, בנותנו מקום משקל הן לרוב כו' והן למיעוט, ונאלצתי לטרוח להחזיר את הגרסא ליושנה מבלי לפגוע בעריכות השונות. אם המשתמשים דבכאן מסכימים לפעול לפי הקו הנוכחי ולא לשנותו, ושבמקרה וישנו את הקו העריכה תשוחזר, אוכל להסיר את ההגנה. '''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"א בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 03:18, 15 ביוני 2017 (UTC)
::::::::::(התכוונת כנראה "בפעם הקודמת"). לא הייתי בפעם הקודמת, ויכול להיות שבאמת הערך דורש שינוי הקו וכו'. דעתי רק שיש לתת אמון במשתמשים שיעשו את השינוי בדיון משותף ע"פ הכללים, ואם היל"ת תהיה מלחמה שוב יצטרכו לעבוד ע"פ הכללים. אני מתחייב לזאת כמובן, יש משתמשים נוספים שאתה מחכה להצהרה מהם כדי לפתוח? תייג אותם אם כן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:51, כ"א בסיוון ה'תשע"ז
::::::::::::הערך הזה נידון עד דק באלפי שעות שהרסו את חב"דפדיה, גרמו בה מחלוקות קשים, ומנעו כתיבתם של עשרות או מאות ערכים. בלתי אפשרי להכנס יותר לנושאים האלו. '''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"א בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 12:42, 15 ביוני 2017 (UTC)
:::::::::::::גם ערכים שננעלו סתם גרמו למחלוקות קשות אשר גזלו שעות רבות מהעורכים. כבר מזמן עוררתי אודות הצורך לעשות סוג של הרשאת ביניים בין מפעיל למשתמש, אשר המשתמשים הוותיקים יזכו בה, ובין השאר יכלל: עריכת דפים ברמה מסויימת של נעילה, הכנסת קישורים שאינם במסנן, ומחיקת דפים אישיים. אינני חושב שזה אמור להיות מסובך מדי. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 23:28, 15 ביוני 2017 (UTC)
== תיקונים ==
לאחר שדבריי בסעיף הקודם זכו להתעלמות מסיבות לגמרי לא מובנות, ובעיקר לא חב"דפדיות, אציין שצריך לבצע הן את התיקון שהזכרתי לעיל ועוד טרם התבצע, והן את התיקון של מחיקת שתי השורות האחרונות ב'אירועים ביהדות' (אישים שאין עליהם ערך בחב"דפדיה). כמובן שזה רק בדיעבד והפעולה המתבקשת היא שחרור הערך מהגנתו התמוהה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:35, א' בתמוז ה'תשע"ז
== לענ"ד יש להוסיף מתחת הכותרת: ==
המונח '''ג' תמוז''' משמש גם בקרב [[חסידי חב"ד]] ככינוי למאורע העלמות הרבי מעינינו מלאחר תאריך זה בשנת [[תשנ"ד]]. (כאשר השימוש הוא 'לפני ג' תמוז' או 'אחר ג' תמוז'). עד כאן.
הסיבה שיש להוסיף זאת כי בערכים רבים נפוצים הביטויים הנ"ל מהסוגריים, ומצטיין לכאן. המקורב המתחיל לחב"ד לא יבין את משמעות הכינוי...--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 07:16, י"ג באייר, ה'תש"ף 07:16, 7 במאי 2020 (IST)
:הערך הזה הוא היום הכי ארוך בחב"דפדיה כך שכאשר המקורב המתחיל מגיע הוא יקרא ויבין הכל. אגב, בערכים שמציינים לכאן יש שם גם הסבר ולא כתוב 'לפני ג' תמוז היה..' ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"ג באייר ה'תש"ף • 08:17, 7 במאי 2020 (IST)
::לענ"ד עדיין השורות הראשונות בערך הן כעין מילון, והמילים הנ"ל צריכות להיות שם בהתחלה.--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 05:25, י"ד באייר, ה'תש"ף 05:25, 8 במאי 2020 (IST)
:::אל תשכח שבסופו של דבר ג' תמוז זה תאריך ונכתב בו בדיוק כמו שנכתב בימים אחרים. בנוגע לשאלות שאמורים להתעורר אצל אנשים שמופנים לכאן, הם הרי ודאי יודעים שג' תמוז זה תאריך כשאר ימי השנה והם יחפשו את מה שהם רוצים בתוך הערך ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"ד באייר ה'תש"ף • 05:59, 8 במאי 2020 (IST)
::::אתה צודק בעניין שזהו תאריך לבד, אך לפועל א. כפי שכתבתי זהו מונח מילוני נפיץ 'לפני ג' תמוז' ב. תוכל לראות ב'דפים המקושרים לכאן'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 06:14, י"ד באייר, ה'תש"ף 06:14, 8 במאי 2020 (IST)
:::::לא אמרתי שאין הרבה דפים מקושרים, אמרתי שאין צורך בשינוי הערך בגלל זה ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"ד באייר ה'תש"ף • 06:35, 8 במאי 2020 (IST)
== כותרת המשוב ==
לפני כמה שנים שהיתי בג' תמוז על הציון הקדוש ב'קווינס', וזכיתי בליל שבת לדבר באריכות עם אחד הגבאים של הרבי, ששימש אותו גם בזמן מחלתו האחרונה, אחרי שקיבל את ה'סטרוק', ואחר כל הדברים לא זכיתי להבין איך אפשר לומר שלאחר שהרבי 'נפטר' שהוא עדיין 'מלך המשיח' ורק בנתיים הוא 'נעלם', שהרי גם רבי עקיבא אמר על 'בר כוכבא' שהוא מלך המשיח, ולאחר שנפטר הבין שטעה בו, וכמו שכותב ברור רבינו הרמב"ם (בהלכות מלכים פרק יא) 'ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי,''ואם לא הצליח עד כה או נהרג בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה'', והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקב"ה אלא לנסות בו רבים, ע"כ לשונו הקדוש של הרמב"ם. ומדוע גם רבי עקיבא לא אמר על 'בר כוכבא' לאחר שמת, שבאמת עדיין הוא 'מלך המשיח' אלא שבנתיים - הוא 'נעלם' מאיתנו ועתיד להתגלות שוב, אלא רואים שלאחר 'שנפטר' זהו סימן מובהק שאינו מלך המשיח, עם כל גדלותו הנוראית, וצריך להבין.
:א. בשונה מ'בר כוכבא' [[הרבי מלובביץ']] לא נפטר אלא [[חי וקיים]] בגוף גשמי כמו מקודם. לשלימות הענין ראה ב[[נצחיות חייו של הרבי]]. ב. גם אם אינך סובר כך לע"ע (היות וכנראה אף אחד לא הסביר לך את עובדת נצחיות חייו של הרבי, ע"פ מקורות בתורתנו הקדושה) הרי ברור ומפורש לפי דעת הרמב"ם שמשיח יכול לבוא גם מהמתים. [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|בסוד שיח]] ~ 12:11, כ"ט בסיוון, ה'תש"ף ''<font size="1">(21 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
::עיין ערך [[נצחיות חייו של הרבי]]. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 12:13, כ"ט בסיוון, ה'תש"ף 12:13, 21 ביוני 2020 (IST)
== כותרת המשוב ==
כהמשך לדברי קודם, לכן הקדמתי שדיברתי עם אחד הגבאים של הרבי, והוא הסביר לי איך שליוה את הרבי במשך כל זמן המחלה בכל יום כמה שעות, וראה את כל התהליכים הגשמיים וכו' (אני לא חפץ להכנס לתיאורים, מפאת הכבוד הגדול)... עד זמן הפטירה בג' תמוז, ואיך שהכניסו לארון וכו' וכו', עד שטמנו אותו בבית החיים ב'קוינס'.... ולפי עדותו כתבתי את הדברים. כתבתי את הדברים לפי תומי רק בשביל להבין, ולא לשום כוונה אחרת כלל ועיקר ח"ו.
:שוב, אם באמת חפץ באמת הינך אתה מוזמן ומכובד לעיין בערך [[נצחיות חייו של הרבי]] שם יש מקורות לכך שלמרות כל התיאורים ששמעת הרבי חיי וקיים. ולהעיר את תשומת לך שהיה עוד אחד שעסק ב'טהרה' שהיום מאמין בכך שהרבי חיי וקיים בגוף גשמי. זה לא סותר, עיין ערך [[נצחיות חייו של הרבי]]. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 13:38, כ"ט בסיוון, ה'תש"ף 13:38, 21 ביוני 2020 (IST)
:: הוספה לאחר [[התנגשות עריכה]] - אני משער שגם אתה מבין שא' הגבאים של [[הרבי]] לא יכול לומר הפוך מהרבי עצמו, האם כבר הסתכלת בערך [[נצחיות חייו של הרבי]]?, במיוחד בפיסקה של 'מציאות העולם מול קביעת התורה'. לאחרי שתקרא את הנכתב שם באם עדיין תשאר לך שאלה תוכל לשאול אותה בשמחה. (רק לא לשכוח - לא כל מה שרואים בעינים זה מה שבאמת קרה, מעל לעינים שלנו יש את התורה שהיא קובעת את האמת ואת המציאות האמיתית בעולם). בהצלחה! [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|בסוד שיח]] ~ 13:42, כ"ט בסיוון, ה'תש"ף ''<font size="1">(21 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
==תחנון==
כתוב כאן שמהסיבה של היציאה מהמאסר יש שנוהגים לא לומר תחנון כדאי להוסיף שיש כאלה שבגלל העלמות דווקא כן אומרים תחנון:--[[משתמש:איקס|V]] - [[שיחת משתמש:איקס|שיחה]], 20:23, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 20:23, 8 בפברואר 2021 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)