עריכת הדף "שיחה:בית שמש"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 31: שורה 31:
:::::::אהבתי את דברי האנונימי. "עיר שומרת תומ"צ היינו עיר שתושביה '''מחוייבים''' לשמירת תומ"צ". עפ"ז כל עיר שרובה ישראל צריך לקרוא לה "עיר שומרת תומ"צ".
:::::::אהבתי את דברי האנונימי. "עיר שומרת תומ"צ היינו עיר שתושביה '''מחוייבים''' לשמירת תומ"צ". עפ"ז כל עיר שרובה ישראל צריך לקרוא לה "עיר שומרת תומ"צ".
:::::::אגב אנונימי, איני מיתמם והבנתי היטב את הנקודה שלך; אך הנקודה שלך ורוחה זרה '''עד מאוד''' ליהדות בכלל ולשיטת רבינו בפרט.
:::::::אגב אנונימי, איני מיתמם והבנתי היטב את הנקודה שלך; אך הנקודה שלך ורוחה זרה '''עד מאוד''' ליהדות בכלל ולשיטת רבינו בפרט.
:::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, הקטע מיותר בגלל שהוא מיותר. זה שהוא לא נכון הוא מלבד זאת. ההבדל שכתבת בין הערים הוא הבדל בכמות ולא באיכות.
:::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, הקטע מיותר בגלל שהוא מיותר. זה שהוא לא נכון הוא מלבד זאת.
:::::::דבריך אודות "שומרי תורה ומצוות", באם תדייק היטב תראה שרוחם זהה לנקודה שאני כתבתי. רק היות שאני מקו הגבורה כתבתי באופן שאני כתבתי, והם הם הדברים.
:::::::דבריך אודות "שומרי תורה ומצוות", באם תדייק היטב תראה שרוחם זהה לנקודה שאני כתבתי. רק היות שאני מקו הגבורה כתבתי באופן שאני כתבתי, והם הם הדברים.
:::::::"כדי שיחפש כאן גם בפעם הבאה והיה זה שכרנו", בשביל זה צריך רפורמה שתהפוך את כל אתרינו על פניו... • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 14:07, 2 ביוני 2019 (IST)
:::::::"כדי שיחפש כאן גם בפעם הבאה והיה זה שכרנו", בשביל זה צריך רפורמה שתהפוך את כל אתרינו על פניו... • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 14:07, 2 ביוני 2019 (IST)
::::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, היות והתייחסת בדבריך למה שכתבתי ש"אין טעם לכתוב על העיר (ועל ראש העיר שלה) זה פשוט לא אמור לעניין את הקורא החב"די", ועל זה הגבת ש"חב"דפדיה אינה נועדה (רק) לקורא החב"די אלא לכל מי שרק ירצה ללמוד והכיר מקרוב יותר את חב"ד" - ועל זה אציין את הידוע מפי כ"ק אדמו"ר נ"ע {{הערה|רפאל נחמן כהן, '''שמועות וסיפורים''', תש"נ, עמ' 156.}} "'''ווער איז [[מוסקבה|מאסקווא]]? [[זלקה פרסיץ|זאלקא]] מיט [[ברוך שלום כהן|ברוך שלום'ן]]'''". ומובן בפשטות שכדי להכיר מקרוב יותר את חב"ד לא נדרש לדעת שראש העיר שלה הוא [https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%99_%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%99%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%9F סרגיי סוביאנין], וק"ל וד"ל ואין להאריך בדבר הפשוט, ולא באתי לעקור דברי הראשונים ולעקם דברי האחרונים אלא רק ליישר את הדרך הישרה, כפי שהיא מצטיירת ברוחי ובדעתי, והרוצה לקבל יקבל. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 15:08, כ"ח באייר, ה'תשע"ט 15:08, 2 ביוני 2019 (IST)
:::::::::{{א|שף ויתיב}}, כתבתי שבבני ברק שומרים תומ"צ יותר בכמות '''ובאיכות'''.
:::::::::כתבת "אין כזה דבר "עיר שומרת תורה ומצוות", כל יהודי שומר חלק מהמצוות ועובר על רובם, וכל יהודי צריך לשאוף לשמור את כולם" - אינו זהה למה שכתבתי '''שיש''' עיר ששומרת תומ"צ (ולא כי היא מחוייבת בכך כדברי האנונימי אלא) כי כך הוא לפי שיטתו של הרבי הנ"ל.
:::::::::לגבי מה שכתבת ש"בשביל זה צריך רפורמה שתהפוך את כל אתרינו על פניו" - לכן לא אמרתי עכשיו להעתיק בויקיפדיה בהוספת קטעים חב"דיים אלא להוסיף גם קטעים שלא קשורים ישירות לחב"ד בכדי שתהיה הנאה מהקריאה גם לאחד לא חב"די, וזה נועד גם ל{{א|תוקידידס}}, שנינו מסכימים שחב"דפדיה נועדה בשביל האנשים שמחוץ לחב"ד והדברים שכתובים בה צריכים להיכתב בצורה תקינה ומהנה שיהיה קל ונח לקורא לקרוא בחב"דפדיה (במילים אחרות: יש את הסיבה שחב"דפדיה נועדה בששבילו ויש את סגנון הכתיבה בחב"דפדיה שהם שני דברים אחרים). - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  18:58, 2 ביוני 2019 (IST)
{{שבירה}}
{{א|חלוקת קונטרסים}}, מבלי להיכנס בנכונות או אי נכונות אבחנתו המעניינת של {{א|שף ויתיב}} בעניין האם שייך לשון שמירת תומ"צ על "עיר", ועוד יש לעיין בזה. אך מה שכתבת "בבני ברק שומרים תומ"צ יותר בכמות '''ובאיכות'''" לימדונו חז"ל שלא לשקול במצוותיה של תורה, ומי אתה שתקבע שמצוותיהם של הדרים במקום פלוני רצויות יותר לפני הקב"ה, ואיני מוכיחך מתוך דברי רבינו הזקן בתניא בעניין זה (פרק ל), אלא פשוט - מי שמך לקבוע כזאת?
ולעניין התייחסותך לדבריי, לא הצלחתי להבין האם כוונתך שצריך להביא אך ורק את המידע המועיל, כפי שהסכמתי אני בהתחלה "אני מסכים עם להתראות שצריך להוסיף פרטי מידע מינימליים מלבד הקשר החב"די". ואם לדעתך צריך להוסיף עוד פרטים שאינם מוסיפים (כמו הקטע המדובר ע"ד הבחירות) יהי לך אשר לך ואין לי ויכוח עמך. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 20:01, כ"ח באייר, ה'תשע"ט 20:01, 2 ביוני 2019 (IST)
:{{א|תוקידידס}}, את מה שהסקתי לגבי שמירת תומ"צ הבנתי את זה משיחתו של הרבי שליט"א מלך המשיח שהזכרתי [https://drive.google.com/file/d/1Dv3t9CAOVbHZN7uS6ujRMWWqZe0JiWPF/view קודם] (עמ' 2) שאמנם הוא קורא לאותו אחד שומר תומ"צ אך כמובן הוא מקדים שם שזה אחד שמניח תפילין ומתפלל שלוש פעמים ביום... ומה שאני בא לומר פה, זה לא שבתל אביב כולם עושים עבירות (ח"ו) אלא שבבני ברק יש (יותר מ..) שמקיימים מצוות! ולא באתי לפרשן מי יותר רצוי לפני הקב"ה אלא מי טכנית יותר מקיים מצוות וכ"ז פשוט ואין על מה להתווכח, וא"כ פשוט ג"כ שעיר שיש בה רוב אנשים כאלו נקראת 'עיר שרובה שומרת תומ"צ'!
:לגבי כתיבת ערכים, יש להביא לדעתי את כל העניינים החב"דיים וביחד עם זה - כמו שאמרת את 'הדברים המועילים' הלא חב"דיים, ובנוגע לענייננו, אם זה שעיר שומרת תומ"צ זה יועיל (וכמו שכתבנו - לא רק לחב"די) אז כדאי להכניס (כמובן 1. בקצרה, 2. רק מה שמתאים, 3. דברים שיועילו ויכניסו את המחפש לכאן גם בפעם הבאה). וכ"ז לענ"ד. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  21:38, 2 ביוני 2019 (IST)
::{{א|חלוקת קונטרסים}}, בקראי דבריך לא יכלתי שלא להרהר בעצב שמא אכן צדקו דברי אותו אחד שאמר "נשתכחה תורת הבעל שם טוב". מה שהבאת מהשיחה לא רק שאינו קשור, אני מתקשה בכלל לראות איזה קשר אתה רואה בזה.
::ולגוף טענתך, חב"דפדיה אינה ספר קריאה - היא אנציקלופדיה. אני בעד שדברים יכתבו באופן מושך את העין, אבל אני עוד יותר בעד שאתרינו לא יהפוך לבלוג. • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:08, 3 ביוני 2019 (IST)
:::בשיחה לא מדובר על יהודי מבני ברק... [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 04:16, כ"ט באייר, ה'תשע"ט 04:16, 3 ביוני 2019 (IST)
::::{{א|שף ויתיב}}, לא חשבתי שאצטרך להסביר את השיחה אבל אני מבין שכנראה טעיתי.
::::הרבי אומר שבין אלו שהיו בראש העלמת ילדי תימן היה אחד שומר תומ"צ! לפי טענתך הראשונה הוא לא נקרא שומר תומ"צ מאחר ש"כל יהודי שומר חלק מהמצוות ועובר על רובם" ועאכו"כ הוא, וע"כ הבאתי את דברי הרבי שהוא כן נקרא שומר תומ"צ ואף מפרט כמה מצוות שעושה, אם כדי להבין את הקשר הזה צריך 'להתקשות' אז על מה בכלל הדיון.
::::אני חושב שלא הבנת אותי נכון, לא אמרתי להפוך את חב"דפדיה לספר קריאה אבל אני חושב - בדומה למה שאמרת - שבאם ה"דברים יכתבו באופן מושך את העין" אז "אתרינו לא יהפוך לבלוג". - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  11:17, 3 ביוני 2019 (IST)
:::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, אני מבין עברית ב"ה. ועדיין לא הבנתי את הקשר בין שני הענינים. ולדעתי אתה הוא המיתמם כאן. • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 03:03, 4 ביוני 2019 (IST)
::::::{{א|שף ויתיב}}, חשבתי שמאחר ואתה [[משתמש:שף ויתיב|תושב השכונה]] אז העברית שלך לא משהו... בכל אופן - לא שווה תגובה, ואם לא הבנת תחשוב ותבין או שתשאל מישהו שיסביר לך. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  10:44, 4 ביוני 2019 (IST)
:::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, במקרה של ילדי תימן נוגע מה האדם חושב על עצמו ומה הוא מחשיב את עצמו, שכן זה מגדיל את התמיהה. בכל מקרה אחר אין זה נוגע.
:::::::באם הינך מתקשה להבין, הינך מוזמן לגשת אלי ב-770 (אם אתה נמצא שם). • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 17:05, 4 ביוני 2019 (IST)
::::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, לא הצלחתי להבין מה אתה רוצה להוציא מהשיחה הנ"ל. סו"ס, לפי השיחה ברור שמדובר ביהודי שלא ירא ולא בוחל במעשים בזויים, ואתה רוצה להחשיבו ממחנה היראים?... בכל מקרה, הרבי מתייחס לחיים משה שפירא שהיה שר העלייה ושר הפנים בתקופה מסוימת בתחילת שנות הקמת המדינה, צריך לקחת את השיחה בפרופורציות, הרי ברור שלא הייתה חטיפה ולא נעליים, כך שצריך להתייחס במתינות יתירה כלפי הניסוחים החדים שבהנחה שלפנינו... [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 20:00, א' בסיוון, ה'תשע"ט 20:00, 4 ביוני 2019 (IST)
::::::::{{א|שף ויתיב}}, חוששני שאינך מודע כי מעבר להגדרה הפשוטה שבמילים "שומר תורה ומצוות" קיימת גם הגדרה סוציולוגית כזו, משכך, אכן ניתן לומר כי תושבי בני ברק הינם "חרדים". [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 20:02, א' בסיוון, ה'תשע"ט 20:02, 4 ביוני 2019 (IST)
:::::::::{{א|תוקידידס}}, הגדרת את זה היטב. בשיחה מדובר ב"הגדרה הפשוטה" כלשונך, ואילו בערך מדובר על ההגדרה הסוציולוגית. ההגדרה הסוציולוגית לא אמורה לעניין אותנו כחב"דניקים, וזרה עד למאוד לרוח היהדות. • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 20:28, 4 ביוני 2019 (IST)
::::::::::{{א|שף ויתיב}}, מה הביא אותך למסקנא שבענין אחר לא נוגע איך אדם מחשיב את עצמו, ויותר מזה - שהרבי מדבר רק במקרה כזה שזה מגדיל את התמיהה? - הקו 'הפשוט' של הרבי הוא שיהודי שמחשיב את עצמו כשומר תורה ומצוות וזה אכן מתבטא עליו הוא אכן נקרא שומר תומ"צ אף באם הוא שקוע בענייני עוה"ז ויכול לשכוח שיש בורא ומנהיג לעולם{{הערה|1=ע"פ עדותו של הרב לייבל גרונר בקישור הזהhttps://www.chabadisraeli.info/templates/blog/post.asp?aid=1181108&PostID=18082&p=1}}, וזה לא המקורות היחידים בו הרבי מביע את דעתו{{הערה|1=זאת לדוגמא ב[https://chabadlibrary.org/books/admur/lkus/39/9/8/index.htm לקו"ש חל"ט עמ' 261], או מה שאמר הרבי לפרו' ברנובר בקטע [http://www.chabad-elkana.org/?aid=21936 'המדע והגאולה'].}}, ועיין בהערות.
::::::::::כמו שאולי שמת לב החלפתי לפני כמה חודשים את {{תבנית: מקבל דולר}} ל{{תבנית: שליח}} - מה שאומר שאני לא נמצא כעת ב770.
::::::::::{{א|תוקידידס}}, יש הרבה אנשים שהרבי מתייחס אליהם ומהם גם כאלו שאינם שומרים תומ"צ לע"ע אבל לא על זה הדיון, הדיון הוא האם יהודי כאחד ממוצע שגר בבני ברק נחשב כשומר תומ"צ (ובמילא כלל העיר נקראת כשומרת תומ"צ), אני טוען שכן{{הערה|1=ועיין בדברי הרבי בקטע [http://www.lubavitch.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=4301&CategoryID=727 לדמות העיר בני ברק] שכותב שם על מענה הרבי לאדמו"ר מסדיגורא ששאל האם לעזוב את תל אביב והרבי ענה "העובדה שתל-אביב איננה מקום תורה.." וזהו לצד דברי הרבי על מעלותיה של בני ברק וכלשונו "כיוון שכפי הכת[ו]בת דר הוא בבני-ברק, הידועה ומפורסמת בשמירת השבת קודש אשר בה, ובעניני ת[ורה] ומצ[וותיה] בכלל...".}} ו{{א|שף ויתיב}} טוען שלא וההבדל בינינו הוא שאין לו מקור מדברי הרבי וכד' אלא מסתמך על שכלו האישי.
::::::::::וע"פ כהנ"ל אין לחלק בין סוציולוגי לפוציולוגי מאחר שהרבי מדבר 'בפשטות' וא"כ גם בערך אפשר לכתוב בפשטות. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  01:28, 5 ביוני 2019 (IST)
:::::::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}. א) המקור שהבאת עכשיו הוא באותו סוג של המקור שהבאת מקודם, ועל כן אין זה מוסיף דבר. ב) יש לי יותר ממקור אחד בדברי הרבי, ובשונה ממך המקורות שלי כן קשורים לנושא. ג) הרבי מדבר בפשטות על זה שהשמש סובבת סביב כדור הארץ, אי אפשר ללמוד מזה אם הרבי סובר כשיטת הרמב"ם בתכונה או כשיטת הרא"ז. • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:52, 5 ביוני 2019 (IST)
{{שבירה}}
{{א|שף ויתיב}}, א) 1. אני הסברתי הרגע שגם מהמקור הקודם אני רואה כהוכחה. 2. המקור שהבאתי בהערה שתים וארבע - שונים מסוג המקור שהבאתי לפני כן שלפי טענתך הרבי אמר אותם רק בשביל יותר להתמיה (מגוחך) שהרי כאןhttps://www.chabadisraeli.info/templates/blog/post.asp?aid=1181108&PostID=18082&p=1 למשל הרי אדרבה באם הוא לא שומר תומ"צ הרי חידוש גדול יותר שיגרום לו זעזוע. ב) אם יש לך מקורות למה שלא תציג אותם??? ואדרבה מה פחות קשור לנושא מהערה ארבע שכל בר דעת מבין שמדובר על זה, על כך שבעיר בני ברק שומרים תומ"צ אומר הרבי "כיוון שכפי הכת[ו]בת דר הוא בבני-ברק, הידועה ומפורסמת בשמירת השבת קודש אשר בה, ובעניני ת[ורה] ומצ[וותיה] בכלל.."{{הערה|אגרות קודש כרך יט ע' רסז.}} וע"כ שבתל אביב לצערנו לא שומרים כ"כ תומ"צ לע"ע אומר הרבי "העובדה שתל-אביב איננה מקום תורה – מהווה סיבה דווקא שלא לעזוב את תל אביב!"{{הערה|'בצל החכמה' עמ' 89.}} - מה פחות ברור מזה?? ג) לא הבנתי באיזה קשר הגיעה לכאן השמש הרי לא ע"ז היה הדיון, ואם כוונתך למקור של 'המדע והגאולה' אז כנראה שקראת את זה מהר מדי, תחזור לשם ותראה שדברי הרבי הם בקשר לכך שעוסק באנרגיית השמש והרבי אומר לו שילמד אותם מזה הוראה בעבודת ה', ובהזדמנות אחרת אומר לו הרבי ש"איש מדע יהודי חייב לדאוג לכך שיציגו אותו בראש ובראשונה כיהודי החי לפי התורה ומצוותיה, ורק אחרי זה – כמדען גדול; ולא בסדר ההפוך, חלילה, כמדען גדול שבמקרה הינו גם שומר תורה" - זה נאמר ללא כל קשר לשמש וא"כ לא הבנתי מאיפה הגיע ה'בפשטות' שהרבי מדבר ע"ז שהשמש סובבת סביב כדור הארץ. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  04:08, 5 ביוני 2019 (IST)
:{{א|חלוקת קונטרסים}}, אני מעריך שלא הבנת את המושג "סוציולוגיה" ולכן פירשת אותו כ"'''פוצ'''יולוגיה", אך פירושו בתרגום מלטינית הוא "תורת החברה". ובכן ישנן הגדרות חברתיות שלא דווקא עומד עם המצופה. נניח ייתכן אחד שנחשב מבחינה חברתית כחסיד, אך סו"ס ייתכן שבמעשיו ובעבודתו הוא רחוק מזה. כך שישנו פער בין השם החברתי לבין המעשה בפועל (ידועה שיחתו של הרבי בעניין הבוכרים, שהם יותר 'יראים' מהיראים במאה שערים). כאשר ההבחנה הזו ברורה מובן שרוב הציטטות שהבאת הינן חלשות מכדי להוות הוכחה לדבריך. הקטע מהאדמו"ר סדיגורא שאמנם עוסק ביהודי שהוא (כנראה) באמת יר"ש וכו', אך בהתייחס לבני ברק ות"א הרבי מתייחס ל"אווירה" המצויה בין תושביה - אני משער שגם {{א|שף ויתיב}} יסכים כי בבני ברק יש הרבה שהם באמת דתיים (פשוט מבחינה סטטיסטית הסבירות לכך גבוהה) - כלומר אין ספק שגם מקומו של אדם שהוא מקיים אורח חיים מלא של תומ"צ צריך להיות במקום שיהיה לו נוח לעשות זאת, ומבחינה סוציולוגית הסבירות נותנת שהכי נוח יהיה בבני ברק (כי אין שם תנועת רכבים בשבת וכו'), אך אין זה מעיד על העיר, בעיר עצמה אמנם יש סממנים חברתיים שמאפיינים חברה דתית, אך בהתייחס לתושבים זה בהחלט לא מוכרח. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 05:32, ב' בסיוון, ה'תשע"ט 05:32, 5 ביוני 2019 (IST)
::אני מציע לעצור את הדיון כאן. תחשבו על זה רגע. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]], 08:05, ב' בסיוון, ה'תשע"ט 08:05, 5 ביוני 2019 (IST)
{{הערות שוליים}}
== הרב קורנוויץ ==
{{א|Winner770}}, הוא עבר לבית שמש? ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:02 • ד' באלול ה'תשפ"א
לצערנו כן
= עריכה ושכתוב מחדש =
חב"דפדים פעילים אנא עזרו לי לשכתב ולערוך ערך זה ולהוסיף כמה שיותר פרטים כדי שיהיה נוח לקריאה, כחל ממיזם שיפור הערכים על ערים שיזם שמואל חיים היקר.
: הערך זקוק (ומהר) לעריכה של הכתב ולא יכול להישאר במצב הקיים. מעבר לעריכה הלשונית הערך זקוק בדחיפות לעריכה תיקנית, פיסוק ועוד. התחלתי ומקווה שיצטרפו עוד. בברכה, --[[משתמש:דער רעבע איז דא]]! 00:15, 7 באוגוסט 2022 (UTC)
== משוב ==
כמה טעיות בדף אחד...{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/31.187.78.206|31.187.78.206]] 18:58, 20 במרץ 2023 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)