עריכת הדף "שיחה:אהרן מסטרשלה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
==שמו==
==שמו==
אמנם אפשר לכתוב את שם משפחתו ככה, אולם ישנו קושי לאיתורו דרך מנועי חיפוש, שכן שמו מפורסם כנכתב בדרך מעט שונה. על כן, בכדי שיוכלו למצוא דף זה בכלל, או להגיע אליו בקלות יותר בפרט, אני ממליץ לשנות את הכותרת תחת השם "[[אהרן מסטראשעלא]]" (או שכל אחד יכול להציע הצעות). {{אנונימי}}
אמנם אפשר לכתוב את שם משפחתו ככה, אולם ישנו קושי לאיתורו דרך מנועי חיפוש, שכן שמו מפורסם כנכתב בדרך מעט שונה. על כן, בכדי שיוכלו למצוא דף זה בכלל, או להגיע אליו בקלות יותר בפרט, אני ממליץ לשנות את הכותרת תחת השם "[[אהרן מסטראשעלא]]" (או שכל אחד יכול להציע הצעות).
:כך הוא השם הערך בויקיפדיה העברית, מכיוון שכך הביטוי בעברית. אך בשביל מנועי גוגל ניתן גם ליצור הפניות. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 22:21, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
:כך הוא השם הערך בויקיפדיה העברית, מכיוון שכך הביטוי בעברית. אך בשביל מנועי גוגל ניתן גם ליצור הפניות. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 22:21, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
::ליתר דיוק, כך הוא '''הכתיב''' בעברית. בעוד הכתיב שהציעה אנונימי הוא לפי כללי הדקדוק באידיש. עשיתי הפניה אבל חשוב לציין שהפניה 'נחשבת' הרבה פחות בגוגל ומופיעה במקום נמוך יותר בחיפוש. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 12:01, 28 בדצמבר 2011 (UTC)
משהוא כתב "דומה כי הוא היחיד שמזכיר בספריו את דעת החסידות ביחס לצמצום שקדם לצמצום הראשון שמובא בספרי הקבלה, אותה הוא מכנה "בקיעה".
מחקתי שכן מדובר בבורות!
מאן דהוא כתב-מחלוקת נוספת היתה ביחס לרבי ולחסידות, שכן רבי אהרן טען שהעיקר הוא תורת החסידות ועניין הרבי היא רק לעזור להגיע אל החסידות ואין הכרח לדבוק בדרכי הרבי, ואילו אדמו"ר האמצעי טען כי הרבי הוא העיקר וחשיבות רבה להתדבק בדרכיו.
נשמע כמו קשקוש [העיקר הוא הרבי- איפה שמענו כאלו דברים בחב"ד מה עם העבודה בכח עצמו הפך הענין דפולין, אכן הרבי הוא הנשיא ושקול ככולם וכו' וכל הנתינת כח לעבודה הוא ממנו אבל מכאן ועד להציב זאת כנגד אמירה שהעיקר הוא תורת החסידות,ברי לי שלא ר' ארון סבר כך ולא אדמו"ר האמצעי סבר כך. ברור ששניהם הסכימו שהנשיא הוא הכל ומצד שני שעיקר החסידות היא בלימודה, מה שאולי ניתן לומר שר' ארון אמר שכשם שבזמן הבעש"ט ההנהגה לא עברה בדווקא לבנו כידוע כך גם בחב"ד כתר הנשיאות שייך לא בדווקא לצאצאי הרבי אלא לגדולים שבתלמידיו ] אני מוחק את הדברים עד שיביאו מקור ברור!--[[מיוחד:תרומות/31.44.133.135|31.44.133.135]] 10:18, 27 בדצמבר 2012 (IST)
:לדעתי האיות באידיש צריך להיות "סטראשעלע", ולא "סטראשעלא"--[[משתמש:אויספירן די כוונה|אויספירן די כוונה]] - [[שיחת משתמש:אויספירן די כוונה|שיחה]], 09:49, כ"ז באלול, ה'תש"ף 09:49, 16 בספטמבר 2020 (UTC)
::כאשר מסתכלים בספרי שיחות אדמו"ר הריי"צ, באמת כתוב '''סטראשעלע''' ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 09:53, כ"ז באלול, ה'תש"ף
==ספרו==
מעניין שלא כתבו שבשער היחוד והאמונה שלו הוא חולק על אדמו"ר האמצעי בחריפות גדולה ונוראה עד שאדמו"ר האמצעי נאלץ להשיב לו על כך. מישהו יודע יותר פרטים בנושא? --[[משתמש:מענדי ר.|מענדי ר.]] - [[שיחת משתמש:מענדי ר.|שיחה]] 07:03, 3 בנובמבר 2016 (UTC)
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבנית המופיעה בדף זה: