עריכת הדף "שבת זכור"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 8: שורה 8:
פרשת זכור נקראת בשבת הסמוכה ל[[פורים]] [דהיינו שבת הקודמת לי"ד אדר], ואף כשחל [[שושן פורים]] בשבת, קוראים קריאה זו בכל המקומות בשבת שלפני פורים דפרזים. בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את [[פרשת השבוע]] ובשני קוראים את "פרשת זכור"{{הערה|[[ספר דברים]] פרק כה, פסוקים יז-יט.}}.
פרשת זכור נקראת בשבת הסמוכה ל[[פורים]] [דהיינו שבת הקודמת לי"ד אדר], ואף כשחל [[שושן פורים]] בשבת, קוראים קריאה זו בכל המקומות בשבת שלפני פורים דפרזים. בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את [[פרשת השבוע]] ובשני קוראים את "פרשת זכור"{{הערה|[[ספר דברים]] פרק כה, פסוקים יז-יט.}}.


בשבת זכור לא קוראים את ה[[הפטרה]] הרגילה של הפרשה, וקוראים במקום זה הפטרה מיוחדת העוסקת במעשיו של שמואל לאחר שקיבל את הציווי למחות את זכר עמלק{{הערה|שמואל א' פרק ט"ו. למנהג חב"ד מתחילים מפסוק ב'.}}.
בשבת זכור לא קוראים את ה[[הפטרה]] הרגילה של הפרשה, וקוראים במקום זה הפטרה מיוחדת העוסקת במעשיו של שמואל לאחר שקיבל את הציווי למחות את זכר [[עמלק]]{{הערה|שמואל א' פרק ט"ו. למנהג חב"ד מתחילים מפסוק ב'.}}.


אם שכחו לקרות פרשת זכור, יש לה תשלומים ויכולים לקרותה עד שבת פרשת החודש, אך לאחר מכן אין לקרותה בציבור.
אם שכחו לקרות פרשת זכור, יש לה תשלומים ויכולים לקרותה עד שבת פרשת החודש, אך לאחר מכן אין לקרותה בציבור.
שורה 20: שורה 20:


==בחסידות חב"ד==
==בחסידות חב"ד==
רבותינו נשיאינו התוועדו ואמרו מאמרים רבים בשבת זכור, כשעיקר הדברים נסב על משמעות מחיית עמלק הרוחני, והסבירו לרוחב ולעומק את גודל השנאה אליו. הדברים פעלו עד כדי כך שחסידים אכן פיתחו שנאה פנימית לעמלק, עד שהחסיד ר' [[זלמן זעזמער]] התקרב לחסידות רק בעקבות ראיית גודל השנאה של ר' [[בנימין קלעצקער]] לעמלק בעת קריאת פרשת זכור.
רבותינו נשיאינו התוועדו ואמרו מאמרים רבים בשבת זכור, כשעיקר הדברים נסב על משמעות מחיית [[עמלק]] הרוחני, והסבירו לרוחב ולעומק את גודל השנאה אליו. הדברים פעלו עד כדי כך שחסידים אכן פיתחו שנאה פנימית לעמלק, עד שהחסיד ר' [[זלמן זעזמער]] התקרב לחסידות רק בעקבות ראיית גודל השנאה של ר' [[בנימין קלעצקער]] לעמלק בעת קריאת פרשת זכור.


בשבת זכור [[תרל"ב]] התקיימה סעודת התנאים של הרבנית [[דבורה לאה גינזבורג]], [[אדמו"ר המהר"ש]] אמר אז [[מאמר]] דיבור המתחיל "המגיד מראשית אחרית".
בשבת זכור [[תרל"ב]] התקיימה סעודת התנאים של הרבנית [[דבורה לאה גינזבורג]], [[אדמו"ר המהר"ש]] אמר אז [[מאמר]] דיבור המתחיל "המגיד מראשית אחרית".
שורה 27: שורה 27:


בשנת [[תשכ"ט]] הגיעה הקבוצה הראשונה של חסידי חב"ד להתיישב ב[[נחלת הר חב"ד]] בערב שבת זכור, ומאז נקבעה שבת זכור כתאריך ההתייסדות של השכונה.
בשנת [[תשכ"ט]] הגיעה הקבוצה הראשונה של חסידי חב"ד להתיישב ב[[נחלת הר חב"ד]] בערב שבת זכור, ומאז נקבעה שבת זכור כתאריך ההתייסדות של השכונה.
==ראו גם==
*[[עמלק]]


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)