עריכת הדף "שבע מלכין קדמאין"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
אלא שגם בעולם התוהו גופא - בספירות [[חכמה]] ו[[בינה]] לא הייתה השבירה. תחילת השבירה היא ב[[ספירת הדעת]], שהיא מקור ה[[מידות]] - וזהו המלך הראשון, בלע בן בעור, שהוא [[ספירת הדעת]] של עולם התוהו, הספירה הראשונה שנשברה{{הערה|1=ראה באריכות [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58836&st=&pgnum=102&hilite= ד"ה פדה בשלום עזר"ת] (סה"מ ע' פח ואילך). וראה באוצרות חיים שער הנקודים [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44605&st=&pgnum=45&hilite= פרק ה] ו[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44605&st=&pgnum=53&hilite= פרק ז] (הובא בסה"מ עזר"ת שם), שלפעמים מבואר שהשבירה מתחילה ב[[ספירת החסד]] - תחילת המידות, כי השבירה בדעת בלועה בתוך המידות ואינה ניכרת בפני עצמה.}}. | אלא שגם בעולם התוהו גופא - בספירות [[חכמה]] ו[[בינה]] לא הייתה השבירה. תחילת השבירה היא ב[[ספירת הדעת]], שהיא מקור ה[[מידות]] - וזהו המלך הראשון, בלע בן בעור, שהוא [[ספירת הדעת]] של עולם התוהו, הספירה הראשונה שנשברה{{הערה|1=ראה באריכות [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58836&st=&pgnum=102&hilite= ד"ה פדה בשלום עזר"ת] (סה"מ ע' פח ואילך). וראה באוצרות חיים שער הנקודים [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44605&st=&pgnum=45&hilite= פרק ה] ו[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44605&st=&pgnum=53&hilite= פרק ז] (הובא בסה"מ עזר"ת שם), שלפעמים מבואר שהשבירה מתחילה ב[[ספירת החסד]] - תחילת המידות, כי השבירה בדעת בלועה בתוך המידות ואינה ניכרת בפני עצמה.}}. | ||
שבע המלכים הם בבחינת [[ז' תחתונות]] של עולם התוהו, ובכל אחד בהם נאמר "וימלך וימות", לפי שה[[ספירות]] של עולם התוהו היו בתוקף ולא נתנו מקום לספירות האחרות, ולכן נפלו בבחינת שבירה. וענין המלך השמיני, הדר, הוא תחילת [[עולם התיקון]] - כיון שמלך הדר הוא המשכת [[שם מ"ה]] מ[[יסוד דא"ק]] שעל | שבע המלכים הם בבחינת [[ז' תחתונות]] של עולם התוהו, ובכל אחד בהם נאמר "וימלך וימות", לפי שה[[ספירות]] של עולם התוהו היו בתוקף ולא נתנו מקום לספירות האחרות, ולכן נפלו בבחינת שבירה. וענין המלך השמיני, הדר, הוא תחילת [[עולם התיקון]] - כיון שמלך הדר הוא המשכת [[שם מ"ה]] מ[[יסוד דא"ק]] שעל יה נעשה התיקון והברור, ולכן לא נאמר בו "וימת"{{הערה|1=בספר [[דברי הימים]] נאמר "וימת" גם לגבי המלך השמיני. וב[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9576&st=&pgnum=345&hilite= דרוש ז' מלכין קדמאין] שבזוהר הרקיע (הובא בסה"מ עזר"ת שם) ביאר, שדברי הימים הוא מהכתובים, שהם בבחינת מלכות, ולכן שם מדובר על מלכים דנוקבא - ושם נשבר גם המלך השמיני; אך בתורה מדובר על מלכים דדכורא - ושם המלך השמיני לא נשבר.}}. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |