עריכת הדף "רמ"ח איברין דמלכא"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''רמ"ח איברין דמלכא''' הם מאתים ארבעים ושמונה כלים שהם בבחינת איברים ל[[אור אין סוף]], ובהתלבשות אור אין סוף בהם, קרויים הם בבחינת [[אדם]]. מבואר כי רמ"ח איברים אלו הם התכללות של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]. רמ"ח איברין דמלכא הם בבחינת מקור ל[[רמ"ח מצוות עשה]], שעל ידיהם נדבק האדם ברמ"ח איברין דמלכא. | |||
'''רמ"ח איברין דמלכא''' | |||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
הקב"ה נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי הקב"ה מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] בעולם האצילות (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]]. | |||
מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא. | מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא. | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
==מקור לבחינת רמ"ח מצוות עשה== | ==מקור לבחינת רמ"ח מצוות עשה== | ||
רמ"ח איברין דמלכא הם בבחינת מקור ל[[רמ"ח מצוות עשה]]. וכן רמ"ח האיברים הגשמיים של האדם הם בדמות של רמ"ח איברין דמלכא. | רמ"ח איברין דמלכא הם בבחינת מקור ל[[רמ"ח מצוות עשה]]. וכן רמ"ח האיברים הגשמיים של האדם הם בדמות של רמ"ח איברין דמלכא. | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | ||