עריכת הדף "רישא דלא אתיידע"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==מעלתו== | ==מעלתו== | ||
בעניין מעלת "רישא דלא אתיידע" מובן כי הוא בבחינת פנימיות של [[עתיק יומין]], שאינו בכלל שורש כלל ל[[ספירות]] הגלויות ב[[עולם האצילות]]. ולענין מעלתו מבואר כי בבחינת [[עתיק יומין]] לא שייך [[השגת המהות]], להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] על העולמות, ואינו נתפס בהם בפנימיות. אבל, אף כי אין שייכת בו השגת המהות, שייכת בו [[השגת המציאות]]. שהוא כמשל של כח המשכיל שבאדם, שאף שאין הוא מושג, הרי להיות הוא ממשיך השכלות חדשות, מובן מציאותו. וכענין זה הוא השגת [[עתיק יומין]] ב[[השגת המציאות]] שלהיות ספירת ה[[חכמה]] נתפסת ב[[גן עדן]] בבחינת גילוי, הרי כיוון שנמשכת מ[[ספירת הכתר]], גם ספירת הכתר מושגת בהשגת המציאות. אבל בדרגת "רישא דלא | בעניין מעלת "רישא דלא אתיידע" מובן כי הוא בבחינת פנימיות של [[עתיק יומין]], שאינו בכלל שורש כלל ל[[ספירות]] הגלויות ב[[עולם האצילות]]. ולענין מעלתו מבואר כי בבחינת [[עתיק יומין]] לא שייך [[השגת המהות]], להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] על העולמות, ואינו נתפס בהם בפנימיות. אבל, אף כי אין שייכת בו השגת המהות, שייכת בו [[השגת המציאות]]. שהוא כמשל של כח המשכיל שבאדם, שאף שאין הוא מושג, הרי להיות הוא ממשיך השכלות חדשות, מובן מציאותו. וכענין זה הוא השגת [[עתיק יומין]] ב[[השגת המציאות]] שלהיות ספירת ה[[חכמה]] נתפסת ב[[גן עדן]] בבחינת גילוי, הרי כיוון שנמשכת מ[[ספירת הכתר]], גם ספירת הכתר מושגת בהשגת המציאות. אבל בדרגת "רישא דלא אתיידא" לא שייך השגה כלל, ואפילו ב[[השגת המציאות]], שלכן נקרא "דלא אתיידעא" שאינו מושג כלל בבחינת דעת אלא ב[[אמונה]] בלבד, שאינו אפילו בבחינת מקור להשגות. | ||
==לעתיד לבוא== | ==לעתיד לבוא== |