עריכת הדף "קונטרס בית רבינו שבבבל"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
בכך, למעשה, קבע הרבי שעד לרגע בו ירד [[בית המקדש]] השלישי, יתחבר ל-770 וימשיך יחד איתו לירושלים - הרי 770 ממשיך להיות בית המקדש מעט העיקרי של זמן הגלות, שבו שורה ומתגלה ה[[שכינה]] בדוגמת השראתה בבית המקדש בירושלים. | בכך, למעשה, קבע הרבי שעד לרגע בו ירד [[בית המקדש]] השלישי, יתחבר ל-770 וימשיך יחד איתו לירושלים - הרי 770 ממשיך להיות בית המקדש מעט העיקרי של זמן הגלות, שבו שורה ומתגלה ה[[שכינה]] בדוגמת השראתה בבית המקדש בירושלים. | ||
ישנם עוד התבטאויות מפורשות אודות | ישנם עוד התבטאויות מפורשות אודות נצחיות הקדושה במקום זה: {{ציטוטון|המקום הקבוע ד"בית רבינו", [[בית הכנסת]] ובית המדרש שלו, המרכז של ליובאוויטש במשך עשר שנים (תקופה שלימה) האחרונות ("הכל הולך אחר החיתום") דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בחיים חיותו בעלמא דין, וגם לאחרי [[הסתלקות]]ו קדושה לא זזה ממקומה, ואדרבא, באופן ד"מעלין בקודש", "מוסיף והולך", עד ביאת גואל צדק". ובהמשך: "העבודה דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מ"בית רבינו" ("770") הולכת ונמשכת וביתר שאת וביתר עז.. ונמצא ש"בית רבינו, ("770") הוא בבחינת "תלפיות", "תל שכל פיות פונים בו", יותר מיובל שנים (ת"ש - תש"נ), "עד עולם"}}. | ||
חלק מרכזי בביאור שבקונטרס תופסת העובדה שנשיא הדור הנישא ד[[תורת החסידות]] הוא המשיח וגואלם של ישראל שבדור, דבר שהרבי מבארו עפ"י [[חסידות]]{{הערה|בהיות ונשמתו של משיח היא בחינת היחידה הכללית, ונשיא הדור הוא הכל - כולל את כל בני ישראל שבתוכם ישנם ניצוצות המשיח הפרטיים}} ועפ"י [[נגלה]]{{הערה|מדברי הגמרא "אי [משיח] מן חייא הוא - כדון רבינו הקדוש" - הנשיא שבדור}} כולל הבאת דברי ה[[שדי חמד]] על ההשערה בכל דור מיהו הראוי להיות משיח{{הערה|הע' 59 בקונטרס}}. | חלק מרכזי בביאור שבקונטרס תופסת העובדה שנשיא הדור הנישא ד[[תורת החסידות]] הוא המשיח וגואלם של ישראל שבדור, דבר שהרבי מבארו עפ"י [[חסידות]]{{הערה|בהיות ונשמתו של משיח היא בחינת היחידה הכללית, ונשיא הדור הוא הכל - כולל את כל בני ישראל שבתוכם ישנם ניצוצות המשיח הפרטיים}} ועפ"י [[נגלה]]{{הערה|מדברי הגמרא "אי [משיח] מן חייא הוא - כדון רבינו הקדוש" - הנשיא שבדור}} כולל הבאת דברי ה[[שדי חמד]] על ההשערה בכל דור מיהו הראוי להיות משיח{{הערה|הע' 59 בקונטרס}}. |