עריכת הדף "פרשת דברים"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 13: | שורה 13: | ||
*'''רביעי''' - משה רבינו ממשיך לספר על פרשיית המרגלים. הוא אומר כי הילדים - בשונה מהמבוגרים - יכנסו בסופו של דבר לארץ אותה הבטיח ה' לבני ישראל, אך העם כולו יחזור למדבר ויסתובב שם במשך ארבעים שנה. כעת חלק מהעם הבין את הטעות והחליט לעלות לישראל למרות הכל, אך הם נהרגו בידי האמוריים, כיון שהשם לא היה עימהם. | *'''רביעי''' - משה רבינו ממשיך לספר על פרשיית המרגלים. הוא אומר כי הילדים - בשונה מהמבוגרים - יכנסו בסופו של דבר לארץ אותה הבטיח ה' לבני ישראל, אך העם כולו יחזור למדבר ויסתובב שם במשך ארבעים שנה. כעת חלק מהעם הבין את הטעות והחליט לעלות לישראל למרות הכל, אך הם נהרגו בידי האמוריים, כיון שהשם לא היה עימהם. | ||
− | *'''חמישי''' - משה מספר על מסעות ישראל במספר חניות במדבר. ביניהם אנו מוצאים את ארץ שעיר | + | *'''חמישי''' - משה מספר על מסעות ישראל במספר חניות במדבר. ביניהם אנו מוצאים את ארץ שעיר שהיתה שייכת לצאצאיו של [[עשיו]] - אחיו של [[יעקב אבינו]], וכן את ארץ מואב שהיתה שייכת לצאצאיו של לוט. בשני המקרים הזהיר [[הקב"ה]] את ישראל שלא להלחם עמם, כיון שהארץ ניתנה לאותם עמים במתנה מאיתו. העלייה מסתיימת עם התחלת סיפור מלחמת ישראל עם סיחון. |
*'''שישי''' - מסיימת התורה את סיפור המלחמה עם סיחון. [[הקב"ה]] נתן את העם בידי ישראל שכבשו את כל הארץ. באופן דומה, [[הקב"ה]] נתן בידם את הבשן, זאת למרות שעריהם היו בצורות ועם חומה ודלתיים. זאת הארץ שניתנה לשבטים [[ראובן]], [[גד]] וחצי שבט ה[[מנשה]], והיא נמצאת בצידו המזרחי של הירדן. | *'''שישי''' - מסיימת התורה את סיפור המלחמה עם סיחון. [[הקב"ה]] נתן את העם בידי ישראל שכבשו את כל הארץ. באופן דומה, [[הקב"ה]] נתן בידם את הבשן, זאת למרות שעריהם היו בצורות ועם חומה ודלתיים. זאת הארץ שניתנה לשבטים [[ראובן]], [[גד]] וחצי שבט ה[[מנשה]], והיא נמצאת בצידו המזרחי של הירדן. |