עריכת הדף "פרה אדומה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 3: | שורה 3: | ||
'''פרה אדומה''' היא מצוה המפורשת ב[[פרשת חוקת]] ונחשבת מהמצוות שאין להם טעם על פי [[תורת הנגלה]] ולכן הם נקראים חוקים. | '''פרה אדומה''' היא מצוה המפורשת ב[[פרשת חוקת]] ונחשבת מהמצוות שאין להם טעם על פי [[תורת הנגלה]] ולכן הם נקראים חוקים. | ||
==עניינה | ==עניינה== | ||
הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו. | הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו. | ||
===התלבשות הרע בלבושי העבירה=== | ===התלבשות הרע בלבושי העבירה=== | ||
כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני | כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני עוה"ז הגשמי, אותו הדבר הוא [[כלי]] לה[[רצון]] והתשוקה שב[[לב]] האדם, וכן [[אותיות המחשבה]] וה[[דבור]] שמהרהר ומדבר איך להשיג הדבר הן ג"כ כלים להרצון ההוא, וכל שכן המעשה, שהן כולם בחינת כלים ו[[לבושים]] להרצון, ועצם הרצון הרי אף שכשהוא מלובש ברע הוא רע גמור מ"מ אין בכח הזה חטא ורע מצד עצמו שהרי מהותו הואמרק כח המתאוה והרי הוא יכול להיות כח המתאוה לטוב כמו שהוא עכשיו מתאוה לרע, אלא שהרע הוא מה שהטה והמשיך כח המתאוה להיות מתאוה לרע ונתלבש בלבושי' צואים עד שנמשך לסור ממ"ע או להתאוות לאיסור. | ||
אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]]. | אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]]. | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
===שריפת הפרה=== | ===שריפת הפרה=== | ||
ועל ידי אתכפיא כמו שריפת הפרה שהג' יסודות [[אש]] [[ | ועל ידי אתכפיא כמו שריפת הפרה שהג' יסודות [[אש]] [[רוח]] [[מים]] שהיו בדרך הרכבה בה חלפו וכלו על ידי השריפה, ונשאר רק עצמותה, שהוא ה[[אפר]], כך כשנפרדו הלבושים צואים [[מחשבה דיבור ומעשה]] של האיסור מן הנפש הבהמית, ונשאר רק עצם כח המתאוה דנה"ב כאשר הוא בעצמותו ואינו מורכב ומלובש במחשבה דיבור ומעשה דאיסור, וזהו בחינת האפר ואזי יוכל להפוך אח"כ כח המתאוה זה מהקצה אל הקצה מ[[אהבה]] רעה ל[[אהבת ה']]{{הערה|אור התורה במדבר פרשת חוקת}}. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |