אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון או
תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה.
נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 17: |
שורה 17: |
|
| |
|
| הרבי הוסיף, שהמנהג לערוך אירוע זה בשעות הערב דווקא (כפי שרמוז בשמו של המנהג), מתאים עם כך שכל התוכן של החג הוא להאיר את החושך דווקא. | | הרבי הוסיף, שהמנהג לערוך אירוע זה בשעות הערב דווקא (כפי שרמוז בשמו של המנהג), מתאים עם כך שכל התוכן של החג הוא להאיר את החושך דווקא. |
|
| |
| הרבי הסביר{{הערה|שיחות קודש תשכ"ג עמ' 119.}} בקשר לכך שהמנהג להרבות בנתינת [[צדקה]] בימי החנוכה, שבצדקה ישנם שני אופנים: א) נתינת מעות לעני (ועליו לטרוח לקנות מזון באותו ממון). ב) נתינת מזון (המוכן כבר לסעודה). כהפלאת חז"ל את מעשה הצדקה של האשה שנוהגת כאופן השני - מעניקה מזון מוכן.
| |
|
| |
| ובהנהגת [[אדמו"ר הצמח צדק]] - הרי מלבד "[[מעות חנוכה]]" שהעניק (כאופן הא' בצדקה) - הנה "באחד מלילי חנוכה היו עושים כעין התוועדות עם בני הבית .. ונקרא "ערב לביבות" .. מספרים בסעודה זו .. סיפורים", היינו שבהתוועדות זו נכללו הן מזון בגשמיות כפשוטו, והן סיפורים שמהם יוכלו מיד להפיק מוסר השכל (ללא צורך בהתבוננות ויגיעה מרובים) - נתינת מזון כאופן שהפליאו חז"ל בצדקה.
| |
|
| |
|
| ==זמן המנהג== | | ==זמן המנהג== |