אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון או
תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה.
נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{סדר ההשתלשלות}}
| | '''עולם העקודים''' הינו עולם למעלה מבחינת ה[[כתר עליון]]. לפעמים כוללים את עולם העקודים יחד עם כתר. |
| '''עולם העקודים''' הוא אחד מן [[עולמות אין סוף]] אשר לפני [[עולם האצילות]] שהם [[עקודים נקודים ברודים|עקודים נקודים וברודים]]. ענינו הוא שה[[ספירות]] בו הם כולם עקודים בכלי אחד, מפני תוקף ה[[ביטול]] שבהם. | |
|
| |
|
| ==ענינו==
| |
| בעולם זה ה[[עשר ספירות]] כפי שהן כלולות בכלי אחד, עד שאין הם ניכרים כלל בפני עצמם. | | בעולם זה ה[[עשר ספירות]] כפי שהן כלולות בכלי אחד, עד שאין הם ניכרים כלל בפני עצמם. |
|
| |
|
| מבואר כי עולם זה הוא כנגד [[שם ע"ב]]. ש[[שם ע"ב]] הוא שם [[הוי"ה]] ב[[מילוי]] [[יו"ד|יו"דים]] שהוא מורה על ספירת ה[[חכמה]]. וענין ספירת ה[[חכמה]] הוא כ"ח מ"ה, שהוא בבחינת [[ביטול]] מוחלט, ולכן מעמד הספירות בעולם העקודים הוא בביטול מוחלט, עד שכולם עקודים בכלי אחד.
| | {{לימוד}} |
| | |
| המשל המובא בחסידות הוא מ[[כוחות הכלולים בנפש]], שעם היותם סותרים זה את זה, בהיותם כלולים בנפש אינם בסתירה זה לזה, מפני עוצם ותוקף גילוי הנפש.
| |
| | |
| אמנם מכל מקום, מובא שאינו [[אחדות פשוטה]] לגמרי, כיון שיש בו '''עשר''' ספירות, ואפילו שהן מאוחדות.
| |
| | |
| ==מקומו==
| |
| הינו עולם למעלה מבחינת ה[[כתר עליון]]. לפעמים כוללים את עולם העקודים יחד עם [[כתר עליון]], שכל הדרגות אשר מעל [[עולם האצילות]] הם בכלל כתר עליון, שהוא בבחינת ה[[ממוצע]] בין המאציל לנאצלים. ב[[כתר עליון]] מבואר שהוא בבחינת פנימיות כתר עליון, שהוא פרצוף [[עתיק יומין]].
| |
| | |
| ==ראו גם==
| |
| * [[עקודים נקודים ברודים]]
| |
| | |
| [[קטגוריה:עולמות]]
| |
| [[קטגוריה:תורת החסידות]]
| |