עריכת הדף "ספירת החסד"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{ספירות}} | ||
'''ספירת החסד''' היא הספירה הראשונה מבין ששת ה[[מידות]], והרביעית מבין כלל [[עשר הספירות]]. | '''ספירת החסד''' היא הספירה הראשונה מבין ששת ה[[מידות]], והרביעית מבין כלל [[עשר הספירות]]. | ||
שורה 12: | שורה 12: | ||
על ספירת החסד נאמר כי היא "יומא דאזיל עם כולהו יומין" (=יום ש"הולך" עם כל הימים). כלומר, שספירת החסד משתתפת וממשיכה יחד עם כל שאר המידות, שכן ענין המידות בכללות הוא היחס אל החוץ, וספירת החסד - שהיא הרצון להשפיע - היא היסוד והבסיס לכל שאר המידות. | על ספירת החסד נאמר כי היא "יומא דאזיל עם כולהו יומין" (=יום ש"הולך" עם כל הימים). כלומר, שספירת החסד משתתפת וממשיכה יחד עם כל שאר המידות, שכן ענין המידות בכללות הוא היחס אל החוץ, וספירת החסד - שהיא הרצון להשפיע - היא היסוד והבסיס לכל שאר המידות. | ||
היא נחשבת כהמשך של [[חכמה]] ב[[קו הימין]]. והענין הוא כי כמו | היא נחשבת כהמשך של [[חכמה]] ב[[קו הימין]]. והענין הוא כי כמו ש . חסד הוא בבחינת [[מים]] שיורד מן הגבוה אל הנמוך, וכך חסד ענינו הוא השפעה מגבוה לנמוך. וכן האהבה שנמשכת מצד החסד היא אהבה כמים, לעומת אהבה שנמשכת מצד הגבורה שהיא אהבה כאש. | ||
ב[[פתח אליהו]] נקרית ספירת החסד בשם "דרועא ימינא" (יד ימין), שענינו הוא השפעה. ספירת החסד קשורה ליד הימין שכן היא בבחינת השפעה בהרחבה הבאה מצד הימין. ספירת החסד נקרית בשם "דרועא ימינא", לעומת ספירת ה[[גבורה]] הנקראת בשם "דרועא שמאלא", ושניהם הם בבחינת ידים המתפרדים מן ה"[[גופא]]" שהוא ספירת ה[[תפארת]]. | ב[[פתח אליהו]] נקרית ספירת החסד בשם "דרועא ימינא" (יד ימין), שענינו הוא השפעה. ספירת החסד קשורה ליד הימין שכן היא בבחינת השפעה בהרחבה הבאה מצד הימין. ספירת החסד נקרית בשם "דרועא ימינא", לעומת ספירת ה[[גבורה]] הנקראת בשם "דרועא שמאלא", ושניהם הם בבחינת ידים המתפרדים מן ה"[[גופא]]" שהוא ספירת ה[[תפארת]]. | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
אהבה וחסד נקראים בשם [[זכר]] כמו שנאמר "זכר חסדו", לעומת מידת ה[[גבורה]] שקרויה בשם אישה, "אשה יראת ה' " | אהבה וחסד נקראים בשם [[זכר]] כמו שנאמר "זכר חסדו", לעומת מידת ה[[גבורה]] שקרויה בשם אישה, "אשה יראת ה' " | ||
אלא הפי' מדה"ד הוא | אלא הפי' מדה"ד הוא בחי' גבורה לשון תגבורת שכח החיות מאור א"ס בא בהתגברות יותר מבחי' החסד שהוא נמשך למטה מטה אבל הוא בא בבחי' קרירות. משא"כ בחי' גבורה שבא החיות מאור א"ס בהתגברות רב למאוד. ע"כ ממילא כשבא בדרך השתלשלות למטה נעשה בחי' דין מי שאינו ראוי לקבל ההשפעה אינו יכול לקבל מפני שהחיות נמשך בהתגברות רב. משא"כ בחי' חסד שבא החיות בקרירות יוכל למשוך ולהתפשט למטה מטה אבל בחי' גבורה הוא החיות בהתגברות | ||
[[שם א"ל]] הוא במידת החסד. | [[שם א"ל]] הוא במידת החסד. | ||
שורה 26: | שורה 26: | ||
==אודם== | ==אודם== | ||
אבן הנקראת '''אודם''' - מאבני | אבן הנקראת '''אודם''' - מאבני החושן, מקבלת מבחינת [[ספירת החסד]] ולכן היה חקוק עליה ראובן, כי [[ראובן]] הוא בחינת החסד. | ||
ולפעמים נקראת אודם מלשון אדמומיות - אש - [[אהבה]] עזה כרשפי אש שזהו בחינת ראובן. | ולפעמים נקראת אודם מלשון אדמומיות - אש - [[אהבה]] עזה כרשפי אש שזהו בחינת ראובן. | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | |||
[[קטגוריה: |