עריכת הדף "נצח והוד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
'''[[נצח]] ו[[הוד]]''' הן שני הספירות ה'גבוהות' במכלול המכונה בספרות הקבלה והחסידות – "[[נה"י]]" (הכולל את [[ספירת היסוד|היסוד]]). ספירות הנצח וההוד קשורות ביותר האחת באחותה – כלומר, הן בתכונות דומות, והן במיקום מקביל (זו כנגד זו) במערכת הספירות. על כן ישנו מצב של שיתוף פעולה טבעי ביניהן ורעות (ידידות, או אחוה) ביניהן. ביחד, שני הספירות החשובות הללו הן בבחינת 'רגלים', המעמידות את גוף הספירות על כנו כראוי.
'''[[נצח]] ו[[הוד]]''' הן שני הספירות העליונות שבמכלול המכונה [[נה"י]] (יחד עם היסוד). נצח והוד קשורות מאד האחת באחותה – הן בתכונות דומות, הן בדרגתם המקבילה שבמערכת הספירות, והן בשיתוף הפעולה ורעות טבעית שביניהן. שני ספירות אלו הן בבחינת הרגלים המעמידות את הגוף כולו.


זוג הספירות הנצח והוד מכונות בתיקון [[פתח אליהו]] בשם "תרין שוקין". כמו כן נקראין בשם "כליות יועצות", ו"תרין בעין" כלומר שהן אלו המבשלות את הזרע הנשפע ל[[יסוד]].
שני ספירות אלו נקראות ב[[פתח אליהו]] בשם "תרין שוקין". כמו כן נקראים בשם "כליות יועצות" ו"תרין בעין" המבשלות את הזרע הנשפע בספירת ה[[יסוד]].


==ענינם==
==ענינם==
ספירות נצח והוד הם שני הספירות הפותחות בספירות [[נה"י]]. ענין ספירות נה"י הוא התפשטות המידות, שכן ספירות ה[[חג"ת]] מהוות את עיקר המידות, וספירות ה[[נה"י]] הן ענפיהם והתפשטות שלהם כלפי ה[[ספירת המלכות|מלכות]].  
ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות [[נה"י]]. ענין ספירות אלו הוא שהם התפשטות המידות. שספירות [[חג"ת]] הם עיקר המידות, וספירות [[נה"י]] הם ענפיהם והתפשטות שלהם. ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" שאין בהם לא טעם ולא ריח. שענינם הוא שעושה הדבר שכן כך הוסכם אצלו, ולא שיש לו טעם פנימי בדבר. וכך ספירת ה[[נצח]] היא ענף של ספירת ה[[חסד]], שענינה שעושה חסד מחמת שהוסכם אצלו להיות חפץ חסד וכבר נסתלק הטעם והשכל שהיה בזה, מאיזה טעם הסכים כן, רק נשאר ההסכם בלבד. ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]".
 
ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות", שכן אין בהם לא טעם ולא ריח. ענינם הוא עשיית הדבר ולו רק על הבסיס שכך הוסכם אצלו, בלי שמחפש טעם פנימי לדבר. כך שספירת ה[[נצח]] נחשבת 'ענף' לספירת ה[[חסד]]. על פי כן כל ענינה הוא עשיית חסד מחמת שנקבע בה להמשיך את מידת "חפץ חסד"–וכבר נסתלק כל עניין הטעם והשכל בכך, ורק על בסיס  הרושם שנחקק בה היא פועלת).  
 
ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]".


אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן [[חכמה]] ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את ה[[גוף]] ואת הראש ונושאים את הראש. וגם לרפואת הראש הוא על ידי הרגל, שמשימין במים חמים וכדומה, לפי שיש גידי הראש ברגל כי [[נעוץ תחילתן בסופן]].
אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן [[חכמה]] ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את ה[[גוף]] ואת הראש ונושאים את הראש. וגם לרפואת הראש הוא על ידי הרגל, שמשימין במים חמים וכדומה, לפי שיש גידי הראש ברגל כי [[נעוץ תחילתן בסופן]].
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבניות המופיעות בדף זה: