עריכת הדף "נצח והוד"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''' | {{ספירות}} | ||
ספירות '''נצח והוד''' הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות [[נה"י]]. שני ספירות אלו נקראות ב[[פתח אליהו]] בשם "[[תרין שוקין]]". כמו כן נקראים בשם "[[כליות יועצות]]" המבשלות את הזרע הנשפע בספירת ה[[יסוד]]. | |||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
ספירות נצח והוד הם שני הספירות | ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות [[נה"י]]. ענין ספירות אלו הוא שהם התפשטות המידות. שספירות [[חג"ת]] הם עיקר המידות, וספירות [[נה"י]] הם ענפיהם והתפשטות שלהם. ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" שאין בהם לא טעם ולא ריח. שענינם הוא שעושה הדבר שכן כך הוסכם אצלו, ולא שיש לו טעם פנימי בדבר. וכך ספירת ה[[נצח]] היא ענף של ספירת ה[[חסד]], שענינה שעושה חסד מחמת שהוסכם אצלו להיות חפץ חסד וכבר נסתלק הטעם והשכל שהיה בזה, מאיזה טעם הסכים כן, רק נשאר ההסכם בלבד. ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]". | ||
ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" | |||
ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]". | |||
אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן | אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן חכמה ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את הגוף ואת הראש ונושאים את הראש. וגם לרפואת הראש הוא על ידי הרגל, שמשימין במים חמים וכדומה, לפי שיש גידי הראש ברגל כי [[נעוץ תחילתן בסופן]]. | ||
==ביחס לספירת היסוד== | ==ביחס לספירת היסוד== | ||
שורה 17: | שורה 12: | ||
==בעולמות== | ==בעולמות== | ||
הכלים של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא שם [[צבאו"ת]]. ענין שם זה הוא המשכת האלוקות לעולמות [[בי"ע]] שהם עולמות נפרדים ובהם צבאות של מלאכים. מספירות נצח והוד ומן שם צבאות נמשך ענין הנבואה. ולכן נזכר שם [[צבאו"ת]] על ידי חנה תחילה, ומצוי הוא בספרי הנביאים. | הכלים של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא שם [[צבאו"ת]]. ענין שם זה הוא המשכת האלוקות לעולמות [[בי"ע]] שהם עולמות נפרדים ובהם צבאות של מלאכים. מספירות נצח והוד ומן שם צבאות נמשך ענין הנבואה. ולכן נזכר שם [[צבאו"ת]] על ידי חנה תחילה, ומצוי הוא בספרי הנביאים. | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |