עריכת הדף "ניסיון"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 14: | שורה 14: | ||
'''הצורך בהתבוננות:''' על האדם להתבונן באותה שעה ב[[נפש השכלית]], בגדולת [[אין סוף ב"ה]] כל אחד לפי שיעורו שיכול, [[בינה]] זאת מביאה [[דעת]], כמאמר חז"ל - אם אין [[בינה]] אין [[דעת]], שעל ידי [[התבוננות]] נעשה הרחבת הדעת להגדיל ה[[אהבה]] המוסתרת בלב, שהיא בהעלם בבחינת (נקודה חדא), ועל ידי ה[[התבוננות]] נגדלת ונתרבה ה[[אהבה]] ויוצאת מהעלם אל הגילוי כו'. | '''הצורך בהתבוננות:''' על האדם להתבונן באותה שעה ב[[נפש השכלית]], בגדולת [[אין סוף ב"ה]] כל אחד לפי שיעורו שיכול, [[בינה]] זאת מביאה [[דעת]], כמאמר חז"ל - אם אין [[בינה]] אין [[דעת]], שעל ידי [[התבוננות]] נעשה הרחבת הדעת להגדיל ה[[אהבה]] המוסתרת בלב, שהיא בהעלם בבחינת (נקודה חדא), ועל ידי ה[[התבוננות]] נגדלת ונתרבה ה[[אהבה]] ויוצאת מהעלם אל הגילוי כו'. | ||
'''מהות ההתבוננות:''' על פי מה שנודע מאמר ה[[בעל שם טוב]], המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית שבכל יום מתחדש חידוש הבריאה מאין ליש, וכמו | '''מהות ההתבוננות:''' על פי מה שנודע מאמר ה[[בעל שם טוב]], המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית שבכל יום מתחדש חידוש הבריאה מאין ליש, וכמו שהיתה תחלת הבריאה בששת ימי בראשית מאין ליש ממש. כמו כן עתה מתחדשת הבריאה יש מאין ממש. | ||
אבל גם לאחר החידוש, מציאות העולם היא רק אור ו[[זיו]], כמשל זיו השמש מהשמש - שאינו מערך מהותו כלל, כך השתלשלות והתהוות כל העולמות הם רק בחינת "הארה", ו"הארה דהארה", העולמות עליונים הם הארה, ועולמות תחתונים הם הארה דהארה. | אבל גם לאחר החידוש, מציאות העולם היא רק אור ו[[זיו]], כמשל זיו השמש מהשמש - שאינו מערך מהותו כלל, כך השתלשלות והתהוות כל העולמות הם רק בחינת "הארה", ו"הארה דהארה", העולמות עליונים הם הארה, ועולמות תחתונים הם הארה דהארה. |