עריכת הדף "משתמש:ביטול/חוקים"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | '''חוקים''' הם סוג של | + | '''חוקים''' הם סוג של מצוות (כפי שהמצוות נחלקים לשלושת הסוגים [[עדות]], חוקים ו[[משפטים]]) שאינם מובנים בשכל האנושי. |
== גדר מצוות בסוג של חוקים == | == גדר מצוות בסוג של חוקים == | ||
− | המצוות ששכל אנושי לא מחייב אותם ולא מוצא טעם לחייבם. מצוות אלו הם בסוג של חוקים.{{הערה|"אמר הקב"ה חוקה חקקתי גזרה גזרתי אי אתה רשאי לעבור על גזרתי". מדב"ר י"ט א' | + | המצוות ששכל אנושי לא מחייב אותם ולא מוצא טעם לחייבם. מצוות אלו הם בסוג של חוקים.{{הערה|"אמר הקב"ה חוקה חקקתי גזרה גזרתי אי אתה רשאי לעבור על גזרתי". מדב"ר י"ט א'}} |
מהדוגמאות למצוות האלו הם: [[פרה אדומה]], [[ערלה]], [[טומאה]] [[וטהרה]], [[שעטנז]]. מצוות אלו גם אחר נתינתם בתורה אינם מובנים בשכל אנושי. | מהדוגמאות למצוות האלו הם: [[פרה אדומה]], [[ערלה]], [[טומאה]] [[וטהרה]], [[שעטנז]]. מצוות אלו גם אחר נתינתם בתורה אינם מובנים בשכל אנושי. | ||
== בכל מצווה == | == בכל מצווה == | ||
− | הענין של חוקים זה [[קבלת עול]], ובכל מצווה שייך לקיים אותה לא מצד ה"טעם" שבה, אלא מצד הקבלת עול. [[הרבי]] אומר {{הערה|לקוטי שיחות כרך ט"ז, עמ' 242; כרך ג', עמ' 895 | + | הענין של חוקים זה [[קבלת עול]], ובכל מצווה שייך לקיים אותה לא מצד ה"טעם" שבה, אלא מצד הקבלת עול. [[הרבי]] אומר {{הערה|לקוטי שיחות כרך ט"ז, עמ' 242; כרך ג', עמ' 895}} שכשאדם מקיים [[מצווה]] רק מצד ההגיון שבה, הוא מפסיד את כל המעמקים הפנימיים שבה, ולכן עלינו לזכור שהיסוד לכל המצוות - זה האמונה בה'. אנחנו מקיימים מצוות אלו ראשית כל מפני שזה ציווי של הקב"ה, כי אם נקיים אותם רק מצד ההגיון, האדם יכול להגיע למצב שמצד ההגיון גם יעבור עבירות. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תורה]] | [[קטגוריה:תורה]] |