עריכת הדף "מדורת ל"ג בעומר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:הלב.jpg|ממוזער|הדלקת מדורת ל"ג בעומר סמוך לציון ה[[רשב"י]] ע"י האדמו"ר הנוכחי מ[[בויאן]] (תשפ"ג)]]
 
'''מדורת [[ל"ג בעומר]]''' הוא [[מנהג]] ישראל שהלך והתפשט במשך הדורות, להדליק מדורות ביום זה לכבודו של [[רשב"י]]. המקור למנהג אינו ברור, והטעם הנפוץ הוא, מכיוון שכל ענינו של [[רשב"י]] היה להאיר את העולם, על ידי גילוי פנימיות התורה, וכל ענינו של [[רשב"י]] היה אור. טעם נוסף שנאמר על כך הוא שהמדורה היא מעין 'נר נשמה' גדול, כפי המנהג להדליק נר ביום ה[[יארצייט]].
'''מדורת [[ל"ג בעומר]]''' הוא [[מנהג]] ישראל שהלך והתפשט במשך הדורות, להדליק מדורות ביום זה לכבודו של [[רשב"י]]. המקור למנהג אינו ברור, והטעם הנפוץ הוא, מכיוון שכל ענינו של [[רשב"י]] היה להאיר את העולם, על ידי גילוי פנימיות התורה, וכל ענינו של [[רשב"י]] היה אור. טעם נוסף שנאמר על כך הוא שהמדורה היא מעין 'נר נשמה' גדול, כפי המנהג להדליק נר ביום ה[[יארצייט]].


שורה 7: שורה 7:
עיקר המנהג הינו בארץ ישראל, והאדמו"ר ממונקאטש, בעל שו"ת 'מנחת אלעזר' אף כתב במפורש{{הערה|ח"ד סי' ס.}} שאין לעשות בחו"ל כפי מנהג ארץ ישראל, ומי שעושה זאת, הדבר נחשב כיוהרא.
עיקר המנהג הינו בארץ ישראל, והאדמו"ר ממונקאטש, בעל שו"ת 'מנחת אלעזר' אף כתב במפורש{{הערה|ח"ד סי' ס.}} שאין לעשות בחו"ל כפי מנהג ארץ ישראל, ומי שעושה זאת, הדבר נחשב כיוהרא.


ככל הידוע לנו, אף ש[[אדמו"ר הרש"ב]] חיבב מאד את ההדלקה שעושים בארץ הקודש, וראה זכות לעצמו להשתתף בה וקנה לעצמו את זכות ההדלקה ב[[חברון]] בכסף מלא{{הערה|ספר השיחות תרצ"ט ע' 330, אגרות קודש אדמו"ר מהורש"ב ח"א ע' טו-טז. ח"ג ע' יד (ושם, שקנה דווקא את זכות ההדלקה בחברון, ולא רצה לקנות את זכות ההדלקה במירון).}}, ומכל מקום - גם כשיצאו אל השדה ושיחקו ב[[חץ וקשת]] וערכו התוועדות, מעולם לא הדליקו מדורה בליובאוויטש או בחצר הרבי ב-[[770]].
ככל הידוע לנו, אף ש[[אדמו"ר הרש"ב]] חיבב מאד את ההדלקה שעושים בארץ הקודש, וראה זכות לעצמו להשתתף בה וקנה לעצמו את זכות ההדלקה ב[[חברון]] בכסף מלא{{הערה|ספר השיחות תרצ"ט ע' 330, אגרות קודש שלו ח"א ע' טו-טז. ח"ג ע' יד (ושם, שקנה דווקא את זכות ההדלקה בחברון, ולא רצה לקנות את זכות ההדלקה במירון).}}, ומכל מקום - גם כשיצאו אל השדה ושיחקו ב[[חץ וקשת]] וערכו התוועדות, מעולם לא הדליקו מדורה בליובאוויטש או בחצר הרבי ב-[[770]].


עם זאת, בעשרים השנה האחרונות הלך והתפשט המנהג גם בחו"ל, וקהילות רבות עורכות מדורות ל"ג בעומר, כולל קהילת חב"ד ב[[קראון הייטס]]{{הערה|הפעם הראשונה בה אורגנה הדלקה מרכזית בקראון הייטס, הייתה בשנת תשע"ב.}}.
עם זאת, בעשרים השנה האחרונות הלך והתפשט המנהג גם בחו"ל, וקהילות רבות עורכות מדורות ל"ג בעומר, כולל קהילת חב"ד ב[[קראון הייטס]]{{הערה|הפעם הראשונה בה אורגנה הדלקה מרכזית בקראון הייטס, הייתה בשנת תשע"ב.}}.
שורה 25: שורה 25:


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{תבנית:ל"ג בעומר}}
[[קטגוריה:מנהגים]]
[[קטגוריה:מנהגים]]
[[קטגוריה:נר אור ואש]]
[[קטגוריה:נר אור ואש]]
[[קטגוריה:ל"ג בעומר]]
[[קטגוריה:ל"ג בעומר]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)