עריכת הדף "ליקוטי אמרים - פרק מ"ט"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים מ"א-נ')
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק מ"ט: מסירות נפש על אהבת ה''''
'''פרק מ"ט''' מ[[ספר התניא]] מבאר ענייני ה[[צמצום|צמצומים]] השונים, וכיצד על ידי התבוננות בכך יגיע האדם לאהבת השם יתברך, וכיצד קשורים [[ברכות קריאת שמע]] ל[[קריאת שמע]] עצמה.
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
פרק זה מסכם את המידה כנגד מידה שצריכה להיות לאדם באהבת ה':{{ש}}
כשם שהקב"ה מרוב רצונו בנו ואהבתו אותנו סילק את [[אור אין סוף|אורו האין סופי]] וצמצם עצמו בלי גבול, כך ראוי לנו להניח ולעזוב הכל מנפש ועד בשר, ולהפקיר הכל בשביל לדבקה בו יתברך ולא יהיה שום מונע מבית ומבחוץ -{{ש}}
לא גוף ולא נפש ולא ממון ולא אשה ובנים.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 17: שורה 7:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
:* בתחילת הפרק מסביר [[אדמו"ר הזקן]], שתכלית הצמצומים (שהתבארו [[תניא - פרק מ"ח|בפרק הקודם]]) היא בריאת האדם (ומביא לזה ראיה).
:* בהמשך מוסבר, שהתבוננות עמוקה בזה תביא אותו לדביקות נפלאה.
:* ובסיום - שכשיעיין בתורה מתוך דביקות זו ובפרט כשיוציא בפיו תתגלה אלוקותו בעולם.
וזו כל תכלית האדם, ותכלית השתלשלות העולמות, ותכלית הבריאה כולה.


==צילום הפרק==
==צילום הפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"ח|פרק מ"ח]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק נ'|פרק נ']]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"ח|פרק מ"ח]]|הבא=[[תניא - פרק נ'|פרק נ']]}}


[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)