עריכת הדף "ליקוטי אמרים - פרק כ"ג"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 18: שורה 18:
==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
===אחדות השם בשעת קיום מצוות===
===אחדות השם בשעת קיום מצוות===
*בשעה שמקיימים מצוות חיות הנפש מתאחדת עם אלוקות "כגוף עם הנשמה".
*בשעה שמקיימים מצוות חיות הנפש מתאחדת עם אלוקות ''כגוף עם הנשמה.''
*ואברי האדם בטלים לאלוקות "כמרכבה לרוכב".
*ואברי האדם בטלים לאלוקות ''כמרכבה לרוכב.''


===אחדות השם בשעת לימוד התורה===
===אחדות השם בשעת לימוד התורה===
בשעת לימוד התורה כוחות המחשבה והדיבור מתאחדים ממש, "ביחוד גמור" באין סוף ברוך הוא.
בשעת לימוד התורה כוחות המחשבה והדיבור מתאחדים ממש, ''ביחוד גמור'' באין סוף ברוך הוא.


נמצא, שהתורה והמצוות מגלים את אחדות השם.
נמצא, שהתורה והמצוות מגלים את אחדות השם.
===סוף הפרק===
===סוף הפרק===
בסוף הפרק מביא הרבי הזקן הסתייגות מסויימת לגבי מעלת לימוד התורה, שהתורה אינה תכלית תכלית לעצמה אלא מטרתה להביא ליראה, ועד כדי כך שהיא (התורה) '''טפלה''' לעניין היראה שבא על ידיה (שהתורה היא רק "תרעא", רק שער הכניסה לחצר היראה){{הערה|כך מובן מהערת הרבי על "ביאורים בתניא" של הרב ווינברג בסוף פרק ל"ז.}}.
מבאר, שההתבוננות באחדות ה' שהוסברה כאן מסוגלת להמשיך על האדם יראה גדולה{{הערה|עניין זה הוא מעין מאמר מוסגר, ונראה שאינו חלק מההסבר כיצד לעורר את האהבה המסותרת (וצ"ע מדוע מובא כאן, ובפרט, שעניין זה מבואר באריכות בהמשך בפרקים ל"ח-מ"א, ויש להאריך ואכ"מ.}}.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)