עריכת הדף "ליקוטי אמרים - פרק ה'"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו. | מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי '''אחיזה בקצותיו''', כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו '''מכל צדדיו.''' | ||
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''. | ומכיוון שהתורה היא '''שכל אלוקי''', בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''. | ||
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא). | הלימוד לא רק '''נמצא''' בשכל, אלא '''מתאחד''' איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה '''לא רק מוקף - אלא גם מקיף''' את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא). | ||
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה. | ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה. |