אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון או
תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה.
נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 1: |
שורה 1: |
| '''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא פסוק בישעיהו{{הערה|פרק מג, פסוק ז}} המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.
| | {{למ}} |
| | |
| ==ביאור הפסוק על פי חסידות==
| |
| | |
| * "כל הנקרא בשמי" מוסב על [[עולם האצילות]], שם שורה [[אור אין סוף]] ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של [[הקדוש ברוך הוא]] ממש.
| |
| | |
| * "ולכבודי" מוסב על [[מלכות דאצילות]], שספירת ה[[מלכות]] נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות [[בי"ע]], "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
| |
| | |
| * "בראתיו" מוסב על [[עולם הבריאה]]. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם [[עולם הבריאה]] הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
| |
| | |
| * "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
| |
| | |
| * "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
| |
| | |
| ==ראו גם==
| |
| *[[אבי"ע]]
| |
| | |
| {{הערות שוליים}}
| |
| | |
| [[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
| |
| [[קטגוריה:תורת החסידות]]
| |