עריכת הדף "כינור של ימות המשיח ועולם הבא"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
{{ציטוט|תוכן=תניא, רבי יהודה אומר, כנור של מקדש של שבעת נימין היה, שנאמר (תהילים טז) שובע שמחות את פניך, אל תיקרי שובע אלא שבע, ושל ימות המשיח שמונה, שנאמר (שם, יב) למנצח על השמינית, על נימא שמינית|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי, מסכת ערכין, דף י"ג עמוד ב{{הערה|ועל דרך זה בתוספתא ערכין פרק ב' ה"ז. מדרש במדבר רבה טו, ח.}}}} | {{ציטוט|תוכן=תניא, רבי יהודה אומר, כנור של מקדש של שבעת נימין היה, שנאמר (תהילים טז) שובע שמחות את פניך, אל תיקרי שובע אלא שבע, ושל ימות המשיח שמונה, שנאמר (שם, יב) למנצח על השמינית, על נימא שמינית|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי, מסכת ערכין, דף י"ג עמוד ב{{הערה|ועל דרך זה בתוספתא ערכין פרק ב' ה"ז. מדרש במדבר רבה טו, ח.}}}} | ||
המהרש"א{{הערה|ערכין שם. וכן כתב בילקוט מעם לועז תהילים יב, א.}} מבאר על דרך הפשט, שהוספת הנימה בכינור היא על השמחה שתהיה לעתיד לבוא מביטול שיעבוד מלכויות. | |||
המהרש"א{{הערה|ערכין שם. וכן כתב בילקוט מעם לועז תהילים יב, א.}} מבאר על דרך הפשט, שהוספת הנימה בכינור | |||
על פי חסידות, כינור זה רומז לספירת ה[[בינה]], שבה מאיר גילוי בחינת [[עתיק]]{{הערה|ראה [[אור התורה]] (שמות, א, ע' פה). ועוד.}}, ובמקומות מסויימים מבואר שרומז על בחינת בינה שבמלכות{{הערה|מאמר דיבור המחיל קטונתי ה'תשל"ז.}}. ובמקום אחר מבואר שרומז על דרגה גבוהה בשם [[הוי']] - הוי' דלעילא, שהיא למעלה משבעה דרגות קודמות בשם הוי'{{הערה|[[המשך תער"ב]] עמוד א'רי. וראה באור התורה כי תשא ע' שיב, שהוא הארת שם הוי' דרך הבינה, ולא דרך המידות כבזמן המקדש.}}, שבכללות הכוונה לאור ה[[סובב כל עלמין]]{{הערה|[[המשך תער"ב]] עמוד א'רצג.}}. | על פי חסידות, כינור זה רומז לספירת ה[[בינה]], שבה מאיר גילוי בחינת [[עתיק]]{{הערה|ראה [[אור התורה]] (שמות, א, ע' פה). ועוד.}}, ובמקומות מסויימים מבואר שרומז על בחינת בינה שבמלכות{{הערה|מאמר דיבור המחיל קטונתי ה'תשל"ז.}}. ובמקום אחר מבואר שרומז על דרגה גבוהה בשם [[הוי']] - הוי' דלעילא, שהיא למעלה משבעה דרגות קודמות בשם הוי'{{הערה|[[המשך תער"ב]] עמוד א'רי. וראה באור התורה כי תשא ע' שיב, שהוא הארת שם הוי' דרך הבינה, ולא דרך המידות כבזמן המקדש.}}, שבכללות הכוונה לאור ה[[סובב כל עלמין]]{{הערה|[[המשך תער"ב]] עמוד א'רצג.}}. | ||
==כינור של עולם הבא== | ==כינור של עולם הבא== | ||
הגמרא ממשיכה לתאר את הכינור שיהיה ב[[עולם הבא]], כשהכוונה בעולם הבא כאן היא לתקופה מאוחרת בימות המשיח{{הערה| | הגמרא ממשיכה לתאר את הכינור שיהיה ב[[עולם הבא]], כשהכוונה בעולם הבא כאן היא לתקופה מאוחרת בימות המשיח{{הערה|התוועדויות תשמ"ג, חלק ג' ע' 1276.}}: | ||
{{ציטוט|תוכן=של עולם הבא עשר, שנאמר (שם צב) עלי עשור ועלי נבל עלי הגיון בכינור, ואומר הודו לה' בכינור, בנבל עשור זמרו לו, שירו לו שיר חדש".|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי שם{{הערה|ובתוספתא ובמדרש שם: "לעתיד לבוא עשר".}}}} | {{ציטוט|תוכן=של עולם הבא עשר, שנאמר (שם צב) עלי עשור ועלי נבל עלי הגיון בכינור, ואומר הודו לה' בכינור, בנבל עשור זמרו לו, שירו לו שיר חדש".|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי שם{{הערה|ובתוספתא ובמדרש שם: "לעתיד לבוא עשר".}}}} | ||