עריכת הדף "יקם שערה לדממה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:יקם שערה לדממה.jpg|שמאל|ממוזער|300px|יקם שערה לדממה]]
[[תמונה:יקם שערה לדממה.jpg|left|thumb|300px|יקם שערה לדממה]]
'''יקם שערה לדממה''' הוא ספר בן 135 עמ', שנתחבר על ידי הרב [[שלום דב וולפא]]  
'''יקם שערה לדממה''' הוא ספר בן 135 עמ', שנתחבר על ידי הרב [[שלום דב וולפא]]
   
   
בשנת [[תשס"ד]] פורסם בעיתונות על עדים שנסעו להודו והעידו כי הפאות הנוכריות שמקורן בהודו אסורות הן בהנאה משום תקרובת עבודה זרה, לאחר שהם מוקרבות לאליל. גדולי הרבנים הוציאו איסור על הפאות, והעולם הדתי היה כמרקחה.  
בשנת [[תשס"ד]] פורסם בעיתונות על עדים שנסעו להודו והעידו כי הפאות הנוכריות שמקורן בהודו אסורות הן בהנאה משום תקרובת עבודה זרה, לאחר שהם מוקרבות לאליל. גדולי הרבנים הוציאו איסור על הפאות, והעולם הדתי היה כמרקחה.  
שורה 7: שורה 7:


==חלקי הספר==
==חלקי הספר==
החלק הראשון עוסק בפרטי התגלחת בטירופאטי משם נוטלים את השערות. בפרק זה עוסק המחבר בתיאור המקום, מהו ענין התגלחת? מהו סדר ה"עבודה"? דיון בשאלה האם מביאים את השערות בפני האליל, או מקטירים אותם? האם מקום התספורת אכן נחשב "בפני העבודה זרה"? האם התספורת היא "דרך עבודתו" של האליל?  
החלק הראשון עוסק בפרטי התגלחת בטירופאטי משם נוטלים את השערות. בפרק זה עוסק המחבר בתיאור המקום, מהו ענין התגלחת? מהו סדר ה”עבודה”? דיון בשאלה האם מביאים את השערות בפני האליל, או מקטירים אותם? האם מקום התספורת אכן נחשב “בפני העבודה זרה”? האם התספורת היא “דרך עבודתו” של האליל?  


החלק השני עובר בצורה חדה ל[[פלפול]] הלכתי עמוק ומרתק בצדדי השאלה ההלכתית, והוא עוסק בביאורים השונים בדיני תקרובת עבודה זרה האסורה בהנאה, האם מי שחותך את השערות בפועל, אינו מכוין לשם עבודה זרה? האם אין איסור בעצם הקניה, שמוסרים כסף לבית עבודה זרה? האם אין הידור להתרחק בכל זאת מדבר שהיה שייך לענייני עבודה זרה? מהן הפעולות שנעשות שמתירות בפועל את השימוש בשערות הגזוזות, ועוד שורה של ביאורים, הארות והערות הלכתיות מובהקות.  
החלק השני עובר בצורה חדה לפלפול הלכתי עמוק ומרתק בצדדי השאלה ההלכתית, והוא עוסק בביאורים השונים בדיני תקרובת ע”ז האסורה בהנאה, האם מי שחותך את השערות בפועל, אינו מכוין לשם ע”ז? האם אין איסור בעצם הקניה, שמוסרים כסף לבית ע”ז? האם אין הידור להתרחק בכל זאת מדבר שהיה שייך לענייני ע”ז? מהן הפעולות שנעשות שמתירות בפועל את השימוש בשערות הגזוזות, ועוד שורה של ביאורים, הארות והערות הלכתיות מובהקות.  


יצויין כי הפרק ההלכתי נעשה תוך דיונים רצופים עם מורי הלכה מובהקים.
יצויין כי הפרק ההלכתי נעשה תוך דיונים רצופים עם מורי הלכה מובהקים.
שורה 15: שורה 15:
בחלק שלישי מופיעים הנספחים שעוסקים בהתרחשויות שארעו סביב הפרשה עצמה. הוא מביא את שיעורו של אחד מגדולי הרבנים, וקובע בהחלטיות כי הפרשנות שנתנו העדים לפני בתי הדין - איננה נכונה על סמך שורה של עובדות מהימנות ומוצקות.  
בחלק שלישי מופיעים הנספחים שעוסקים בהתרחשויות שארעו סביב הפרשה עצמה. הוא מביא את שיעורו של אחד מגדולי הרבנים, וקובע בהחלטיות כי הפרשנות שנתנו העדים לפני בתי הדין - איננה נכונה על סמך שורה של עובדות מהימנות ומוצקות.  


בסיום הספר מובאים צילומי מסמכים, בין השאר את מכתבו של פרופסור לפילוסופיה אלן מוריניס מוונקובר קנדה ששהה במקום שנים רבות; מכתב אחד הרבנים, ובו מחקרם של הפרופסורים אננד מוהן ודיאנה עק; שער הספר "טירופאטי היה מקדש בודהיסטי", וכן פרסום רשמי של ה"מקדש" בטירופאטי בענין מהות התגלחת.  
בסיום הספר מובאים צילומי מסמכים, בין השאר את מכתבו של פרופסור לפילוסופיה אלן מוריניס מוונקובר קנדה ששהה במקום שנים רבות; מכתב אחד הרבנים, ובו מחקרם של הפרופסורים אננד מוהן ודיאנה עק; שער הספר “טירופאטי היה מקדש בודהיסטי”, וכן פרסום רשמי של ה”מקדש” בטירופאטי בענין מהות התגלחת.  


בסוף הוא מתייחס אל המלחמה הכוללת שמנהלים גורמים אינטרסנטים כנגד עצם חבישת הפאה, וזאת בהוראתם של גדולי ישראל. הרב וולפא מביא רשימה של גדולי ישראל שהתירו ועודדו לבישת פאה נכרית בדווקא, ובראש ובראשונה דעתו הבהירה והברורה של נשיא הדור ומשיחו, [[הרבי]] מלך המשיח.  
בסוף הוא מתייחס אל המלחמה הכוללת שמנהלים גורמים אינטרסנטים כנגד עצם חבישת הפאה, וזאת בהוראתם של גדולי ישראל. הרב וולפא מביא רשימה של גדולי ישראל שהתירו ועודדו לבישת פאה נכרית בדווקא, ובראש ובראשונה דעתו הבהירה והברורה של נשיא הדור ומשיחו, [[הרבי]] מלך המשיח.  


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=5761 הפתח דבר לספר]
[http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=5761 הפתח דבר לספר]


[[קטגוריה:ביאורים בהלכה]]
[[קטגוריה:ביאורים בהלכה]]
[[קטגוריה:ספרי שלום דובער וולפא]]
[[קטגוריה:ספרי שלום דובער וולפא]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)