עריכת הדף "ילד מיוחד"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שכתוב|יש להמיר את הציטוטים לתוכן אנציקלופדי}} | {{שכתוב|יש להמיר את הציטוטים לתוכן אנציקלופדי}} | ||
'''ילד מיוחד''', הינו | '''ילד מיוחד''', הינו צושג שהרבי הנחיל לילדים עם צריכים מיוחדים בתכון השכל או הנפש, יחד עם השם, הרבי הנחה דרך מחודשת ומהפכנית, בטיפול בילדים במצבים אלו, דבר שהשפיע על טיפול בילדים ואנשים אלו בכל העם היהודי, ובעולם כולו. | ||
יחד עם השם, הרבי הנחה דרך מחודשת ומהפכנית, בטיפול בילדים במצבים אלו, | |||
==עיקרי השיטה== | ==עיקרי השיטה== | ||
שורה 17: | שורה 13: | ||
3. למותר לציין, שצריכים להיזהר שלא להגזים בציפיות על ידי הבטחות מופרכות, היות שתקוות-שווא יגרמו להתפכחות מאכזבת, אבדן האמינות ותוצאות בלתי רצויות נוספות. עם זאת, ברור שניתן למצוא דרך להימנע מטיפוח תקוות שווא, ויחד עם זאת להעניק עידוד שקול. | 3. למותר לציין, שצריכים להיזהר שלא להגזים בציפיות על ידי הבטחות מופרכות, היות שתקוות-שווא יגרמו להתפכחות מאכזבת, אבדן האמינות ותוצאות בלתי רצויות נוספות. עם זאת, ברור שניתן למצוא דרך להימנע מטיפוח תקוות שווא, ויחד עם זאת להעניק עידוד שקול. | ||
4. כחלק מהגישה דלעיל, אציע דבר שככל הידוע לי טרם נוסה - יש לשתף (חלק) מהחניכים בצורה כלשהיא של מנהיגות, כמו ראשי-צוות, מנהיגי קבוצות וכדומה, מבלי לעורר | 4. כחלק מהגישה דלעיל, אציע דבר שככל הידוע לי טרם נוסה - יש לשתף (חלק) מהחניכים בצורה כלשהיא של מנהיגות, כמו ראשי-צוות, מנהיגי קבוצות וכדומה, מבלי לעורר קנאה אצל האחרים. ניתן למנוע את הקנאה באמצעות בחירות לפי וותק, הישגים מיוחדים, התנהגות למופת וכו'. | ||
5. באשר למאמצים שנעשו בשנים האחרונות להקים "בתים קבוצתיים" לאלו הלוקים בפיגור, שלפי דבריך, הדבר הינו נושא למחלוקת - צפוי כי כמו כל דבר בעולם הלא מושלם שלנו, יש בו מעלות וחסרונות. אולם אני מאמין שהגישה צריכה להיות כמו לכל תלמיד או סטודנט המבלים חלק מזמנם בסביבה קבוצתית - בית ספר, פנימייה, מחנה קיץ וכו', וחלק מזמנם בחיק המשפחה, בין אם זה בכל יום או בסופי שבוע וכו'. רק על ידי גישה והערכה יחידנית ניתן לאבחן לאיזו קטגוריה משתייך כל אחד. | 5. באשר למאמצים שנעשו בשנים האחרונות להקים "בתים קבוצתיים" לאלו הלוקים בפיגור, שלפי דבריך, הדבר הינו נושא למחלוקת - צפוי כי כמו כל דבר בעולם הלא מושלם שלנו, יש בו מעלות וחסרונות. אולם אני מאמין שהגישה צריכה להיות כמו לכל תלמיד או סטודנט המבלים חלק מזמנם בסביבה קבוצתית - בית ספר, פנימייה, מחנה קיץ וכו', וחלק מזמנם בחיק המשפחה, בין אם זה בכל יום או בסופי שבוע וכו'. רק על ידי גישה והערכה יחידנית ניתן לאבחן לאיזו קטגוריה משתייך כל אחד. | ||
שורה 57: | שורה 53: | ||
==יד לילד המיוחד== | ==יד לילד המיוחד== | ||
בשנת תשס"ד הקים ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] בארץ הקודש ארגון בשם [[יד לילד המיוחד]], ושם בראשו את נכדו הרב [[מנחם מענדל בליניצקי (אגו"ח)|מנחם מענדל בליניצקי]]. | בשנת תשס"ד הקים ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] בארץ הקודש ארגון בשם [[יד לילד המיוחד]], ושם בראשו את נכדו הרב [[מנחם מענדל בליניצקי (אגו"ח)|מנחם מענדל בליניצקי]]. | ||
שורה 72: | שורה 65: | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*[https://www.chabad.org/therebbe/letters/default_cdo/aid/1275/jewish/On-Judaism-and-People-With-Disabilities.htm ההתכתבות באנגלית של הרבי עם ד"ר רוברט ווילקס, על הדרך לטפל בילדים מיוחדים] | *[https://www.chabad.org/therebbe/letters/default_cdo/aid/1275/jewish/On-Judaism-and-People-With-Disabilities.htm ההתכתבות באנגלית של הרבי עם ד"ר רוברט ווילקס, על הדרך לטפל בילדים מיוחדים] | ||
*[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=67307 "תשורה מיוחדת": מבטו של הרבי לילדים המיוחדים] {{שטורעם}} | *[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=67307 "תשורה מיוחדת": מבטו של הרבי לילדים המיוחדים] {{שטורעם}} | ||
*[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/2572500 פרופסור ראובן פוירשטיין על השיטה של הרבי לילדים מיוחדים] באתר {{בית חב"ד}} | *[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/2572500 פרופסור ראובן פוירשטיין על השיטה של הרבי לילדים מיוחדים] באתר {{בית חב"ד}} | ||
שורה 84: | שורה 76: | ||
*[[אליהו וולף]], '''מבט מיוחד''', בהוצאת "לדורות" [[תשע"ד]]. | *[[אליהו וולף]], '''מבט מיוחד''', בהוצאת "לדורות" [[תשע"ד]]. | ||
*בספר [[הסיפור שלי]] חלק 1, הוצאת JEM | *בספר [[הסיפור שלי]] חלק 1, הוצאת JEM | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||