עריכת הדף "חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 17"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 141: שורה 141:
:: אשתדל לענות בקרוב, אני כרגע בלחץ של זמן[[משתמש:ינון גלעדי|ינון גלעדי]] - [[שיחת משתמש:ינון גלעדי|שיחה]] 10:12, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
:: אשתדל לענות בקרוב, אני כרגע בלחץ של זמן[[משתמש:ינון גלעדי|ינון גלעדי]] - [[שיחת משתמש:ינון גלעדי|שיחה]] 10:12, 4 בנובמבר 2016 (UTC)


== ההתייחסות להנהגות הרבי שליט"א באתר ==
== ההתייחסות להנהגות הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע באתר ==


בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח [[שיחת משתמש:מענדי ר.#העריכות האחרונות שלך|כאן]], ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: '''כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי שליט"א, כאשר מאז [[ג' תמוז תשנ"ד]] לא רואים בגלוי את אופן הנהגתו'''. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו [[התוועדות]]{{הערה|הידעתם, כי אין אף מקום בחב"דפדיה שמתייחס וסוקר בצורה אנציקלופדית את ההתוועדויות של הרבי? הערך [[התוועדות]] מתייחס רק להתוועדויות חסידים. ''הערת אגב שלא הצלחתי להתאפק מלהשחיל''.}}, [[חלוקת כוס של ברכה]] {{קח| חלוקת |דולרים}} וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי "'''נוהג'''" או "'''נהג'''" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').
בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח [[שיחת משתמש:מענדי ר.#העריכות האחרונות שלך|כאן]], ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: '''כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע, כאשר מאז [[ג' תמוז תשנ"ד]] הרבי לא חי בגשמיות'''. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו [[התוועדות]]{{הערה|הידעתם, כי אין אף מקום בחב"דפדיה שמתייחס וסוקר בצורה אנציקלופדית את ההתוועדויות של הרבי? הערך [[התוועדות]] מתייחס רק להתוועדויות חסידים. ''הערת אגב שלא הצלחתי להתאפק מלהשחיל''.}}, [[חלוקת כוס של ברכה]] {{קח| חלוקת |דולרים}} וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע "'''נוהג'''" או "'''נהג'''" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').


אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי "'''מתוועד'''" ו"'''מחלק''' דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "'''סיים'''" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).
אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע "'''מתוועד'''" ו"'''מחלק''' דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע  ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "'''סיים'''" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע  אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).


[אמנם לא אתנגד להתבטא בצורה מרוככת ודיפלומטית שתרגיע חלק מהמשתמשים. כגון: "ברכת התמימים הוא שמו של המעמד בו נוהג הרבי לברך את תלמידי הישיבה" במקום "בו הרבי מברך", או אפילו - במידת האפשר - ניסוח מרוכך יותר כמו "עד שנת תשמ"ח התוועד הרבי בשבתות ובמספר יומי דפגרא, ומאז הפסיק להתוועד בימות החול והחל להתוועד בשבתות". מקווה שהובנתי].
[אמנם לא אתנגד להתבטא בצורה מרוככת ודיפלומטית שתרגיע חלק מהמשתמשים. כגון: "ברכת התמימים הוא שמו של המעמד בו נוהג הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע לברך את תלמידי הישיבה" במקום "בו הרבי מברך", או אפילו - במידת האפשר - ניסוח מרוכך יותר כמו "עד שנת תשמ"ח התוועד הרבי בשבתות ובמספר יומי דפגרא, ומאז הפסיק להתוועד בימות החול והחל להתוועד בשבתות". מקווה שהובנתי].


מצפה לשמוע דעות נוספות בדיון '''עניני'''. תודה רבה! • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:06, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
מצפה לשמוע דעות נוספות בדיון '''עניני'''. תודה רבה! • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:06, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז


:אני כבר לאמתו של דבר הבעתי את עמדתי,  ונקודתה אינך יכול לכתוב משהו שאינך יודע, יודע אתה מה הרבי עשה עד תאריך מסויים ואינך יודע מה הוא עשה מתאריך מסויים מה שברור לך שאת מה שהוא עשה קודם שוב הוא אינו עושה!! (או שהוא עושה אותם הדברים במקום אחר ברוניות או בגשמיות, או שהוא עושה דברים אחרים או אולי (והוא העיקר) משהו שלא אני ולא אתה ואחרים שייכים בכלל לדון בזה. כשם שאתה יודע שהרבי התוועד בי"ט כסלו עד תשמ"ח ולאחריה שוב לא התוועד, למרות שאני כחסיד בטוח שהוא רצה להתוועד, אבל לפועל שוב לא התוועד, כן הוא לאחרי תשנ"ד ששוב אינו נראה ומתוועד שאף שבטוחני שאין זה רצונו מ"מ זו היא המציאות בעולם הזה הגשמי. (ויקום מי שיקום ויטען שטענה זו אינה מתאימה לאמונה כי הרבי חי וקיים בגשמיות, ולזאת אני מבהיר מה השייכות? לכו"ע בתשמ"ט היו החיים בגוף גשמי ולמרות זאת לא נאמר שהרבי התוועד כי לפועל בעניים הגשמיים שלנו הוא לא!!)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)  
:אני כבר לאמתו של דבר הבעתי את עמדתי,  ונקודתה אינך יכול לכתוב משהו שאינך יודע, יודע אתה מה הרבי עשה עד תאריך מסויים ואינך יודע מה הוא עשה מתאריך מסויים מה שברור לך שאת מה שהוא עשה קודם שוב הוא אינו עושה!! (או שהוא עושה אותם הדברים במקום אחר ברוניות או בגשמיות, או שהוא עושה דברים אחרים או אולי (והוא העיקר) משהו שלא אני ולא אתה ואחרים שייכים בכלל לדון בזה. כשם שאתה יודע שהרבי התוועד בי"ט כסלו עד תשמ"ח ולאחריה שוב לא התוועד, למרות שאני כחסיד בטוח שהוא רצה להתוועד, אבל לפועל שוב לא התוועד, כן הוא לאחרי תשנ"ד ששוב אינו נראה ומתוועד שאף שבטוחני שאין זה רצונו מ"מ זו היא המציאות בעולם הזה הגשמי. (ויקום מי שיקום ויטען שטענה זו אינה מתאימה כי הרביזצוקלל"ה נבג"מ זי"ע כבר לא חי בגשמיות ולזאת אני מבהיר מה השייכות? לכו"ע בתשמ"ט היו החיים בגוף גשמי ולמרות זאת לא נאמר שהרבי התוועד כי לפועל בעניים הגשמיים שלנו הוא לא!!)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)  
::מסכים. ולשלימות הדיון אוסיף: בכל דבר שקשור עם [[אמונה]], [[בלי גבול]], למעלה מן השכל. הרי הכלל הוא שאין לך בו אלא מה ששמעת. ברגע שהנך מוסיף על מה שקיבלת, הרי כיוון שבתחום לא-שכלי עסקינן, יש סיכוי טוב שאתה מדבר שטויות. למעשה, גם אם מה שאתה אומר הוא נכון. הרי שאתה - מדבר שטויות. משום שבנושא לא שכלי, שהבסיס שלו הוא האמת של התורה הק', מרגע שאתה אומר דברים מדעת עצמך, ה"ז שטויות = לא שכלי. גם אם מצ"ע הדבר נכון. וכ"ה בכל עניין וגם בעניין שלנו. לכה"פ בתור אנצקלופדיה חב"דית. כל מה ששמענו מהרבי - כולל 'חי וקיים' (בווריאציה כזו או אחרת) ה"ה אמת ויציב. כל מה שלא שמענו אין לנו יכולת לדעת. וכ"ש לא לכתוב. גם אם רגשית הדבר מפריע. (בשולי הדברים יוער: כתב ר' קרייזי שהמנהגים שנפסקו אחרי ז"ך אד"ר הרבי מעולם לא הודיע על ביטולם -  שהרבי גם מעולם לא הודיע על ביטול מנהג ההתוועדויות בימות החול, אך בפו"מ לא זכינו לגילוי זה. ואגב אעיר מניין לנו לומר בוודאות שבהתגלות השלימה יהיו דולרים והתוועדויות וכו'? אולי יהיו אז גילויים אחרים ובאופן אחר? אותנו השמיע הרמב"ם ש'לא ידע האדם אותם איך שיהיו עד שיהיו'. גם אם קשה לנו לדמיין אחרת... [[זושא פויזנר]] מודיע לעיתים שכשהרבי יתגלה - זה יהיה עם זקן שחור... ודו"ק). [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 09:10, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
::מסכים. ולשלימות הדיון אוסיף: בכל דבר שקשור עם [[אמונה]], [[בלי גבול]], למעלה מן השכל. הרי הכלל הוא שאין לך בו אלא מה ששמעת. ברגע שהנך מוסיף על מה שקיבלת, הרי כיוון שבתחום לא-שכלי עסקינן, יש סיכוי טוב שאתה מדבר שטויות. למעשה, גם אם מה שאתה אומר הוא נכון. הרי שאתה - מדבר שטויות. משום שבנושא לא שכלי, שהבסיס שלו הוא האמת של התורה הק', מרגע שאתה אומר דברים מדעת עצמך, ה"ז שטויות = לא שכלי. גם אם מצ"ע הדבר נכון. וכ"ה בכל עניין וגם בעניין שלנו. לכה"פ בתור אנצקלופדיה חב"דית. כל מה ששמענו מהרבי - כולל 'חי וקיים' (בווריאציה כזו או אחרת) ה"ה אמת ויציב. כל מה שלא שמענו אין לנו יכולת לדעת. וכ"ש לא לכתוב. גם אם רגשית הדבר מפריע. (בשולי הדברים יוער: כתב ר' קרייזי שהמנהגים שנפסקו אחרי ז"ך אד"ר הרבי מעולם לא הודיע על ביטולם -  שהרבי גם מעולם לא הודיע על ביטול מנהג ההתוועדויות בימות החול, אך בפו"מ לא זכינו לגילוי זה. ואגב אעיר מניין לנו לומר בוודאות שבהתגלות השלימה יהיו דולרים והתוועדויות וכו'? אולי יהיו אז גילויים אחרים ובאופן אחר? אותנו השמיע הרמב"ם ש'לא ידע האדם אותם איך שיהיו עד שיהיו'. גם אם קשה לנו לדמיין אחרת... [[זושא פויזנר]] מודיע לעיתים שכשהרבי יתגלה - זה יהיה עם זקן שחור... ודו"ק). [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 09:10, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
:::נראה כי בסחף התנגדותם לא שמו הכותבים דלעיל את ליבם לנקודת דברי הרב קרייזי. אין כאן ויכוח האם ההנהגות קיימות או לא, אלא כיצד להתנסח פה בחבדפדיה בנוגע להנהגתו של הרבי - האם מוכרחים להדגיש בכל הזדמנות ש"היה ג' תמוז" והכל זה נחלת העבר, או שאפשר לספר בפשטות '''שע"ד הרגיל''' כך נוהג הרבי. במילא אין מקום בדיון זה לטענות שעלו קודם (האם הרבי אכן נוהג כך גם היום או לא). וכאילו אנו דנים עתה האם להדפיס ספר עם דף שער של תשע"ז או תשנ"ב...
:::נראה כי בסחף התנגדותם לא שמו הכותבים דלעיל את ליבם לנקודת דברי הרב קרייזי. אין כאן ויכוח האם ההנהגות קיימות או לא, אלא כיצד להתנסח פה בחבדפדיה בנוגע להנהגתו של הרבי - האם מוכרחים להדגיש בכל הזדמנות ש"היה ג' תמוז" והכל זה נחלת העבר, או שאפשר לספר בפשטות '''שע"ד הרגיל''' כך נוהג הרבי. במילא אין מקום בדיון זה לטענות שעלו קודם (האם הרבי אכן נוהג כך גם היום או לא). וכאילו אנו דנים עתה האם להדפיס ספר עם דף שער של תשע"ז או תשנ"ב...
שורה 180: שורה 180:
:::עכ"פ, אני מסכים עם הרעיון שזה דבר ששייך לועדה רוחנית. כיצד ומי פונה אליה? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:37, ט' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
:::עכ"פ, אני מסכים עם הרעיון שזה דבר ששייך לועדה רוחנית. כיצד ומי פונה אליה? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:37, ט' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
::::או שתכנס בעצמך למשרד הסמוך, או שתמתין לכינוס השלוחים.. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 12:00, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
::::או שתכנס בעצמך למשרד הסמוך, או שתמתין לכינוס השלוחים.. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 12:00, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
== הודעה חשובה ==
== הודעה חשובה ==


לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)