עריכת הדף "וקבל היהודים"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 8: שורה 8:


ב[[קובץ התמים]] נדפס (כהקדמה למאמר): "מאמר דא"ח ד"ה וקבל היהודים וכו' שאמרו – כ"ק אדמו"ר שליט"א [מוהריי"צ נ"ע] – בפורים קטן תרפ"ז בעיר מאסקווא בהיותו שמה לרגלי עניני הכלל. תוכן הדרוש והביטוים החריפים והנלהבים בפומבי – בענין הרבצת תורה, לעמוד נגד כל מונע ומעכב ולעבוד במסירת נפש בפועל ממש – עוררו תחרות גדולה בין חוגי היעווסעקציע ימ"ש – ע"י הלשנת מרגליהם שהיו בעת הדרוש – וזה שמש גורם ידוע להמאסר ל"ע בחדש סיון שנה ההיא".  
ב[[קובץ התמים]] נדפס (כהקדמה למאמר): "מאמר דא"ח ד"ה וקבל היהודים וכו' שאמרו – כ"ק אדמו"ר שליט"א [מוהריי"צ נ"ע] – בפורים קטן תרפ"ז בעיר מאסקווא בהיותו שמה לרגלי עניני הכלל. תוכן הדרוש והביטוים החריפים והנלהבים בפומבי – בענין הרבצת תורה, לעמוד נגד כל מונע ומעכב ולעבוד במסירת נפש בפועל ממש – עוררו תחרות גדולה בין חוגי היעווסעקציע ימ"ש – ע"י הלשנת מרגליהם שהיו בעת הדרוש – וזה שמש גורם ידוע להמאסר ל"ע בחדש סיון שנה ההיא".  
כמה מאמרים של [[הרבי]] מבוססים על מאמר זה, כגון: מאמר "וקבל היהודים" תשכ"ז, מאמר וקבל היהודים תשל"ח, [[קונטרס ואתה תצווה|קונטרס "ואתה תצווה"]] ועוד.
== הרבי על המאמר ==
[[הרבי]] כתב הקדמה למאמר ד"ה 'וקבל היהודים', שנדפס בקונטרס [[פורים]] [[תש"י]] (לפנינו חלק מההקדמה):
"תורתנו לכל חלקי' תורת חיים היא ונצחיית היא, ופירש כ"ק מו"ח אדמו"ר "תודת חיים – תורה הנותנת הוראה לכל אחד ואחת בחיים היום יומיים", בחיי הפרט ומכל שכן בחיי הכלל. וכמה ענינים שבתורה, שבהשקפה ראשונה, יש לדמות שאין להם שייכות לחיים המעשיים בימינו אלה, או למצב שאנו נמצאים בו עתה, הנה אחרי העיון יש למצוא גם בהם דוגמא למצב ההוה אם בדקות או להיפך, וללמוד מענינים אלו הוראות ברורות וציווים מוחלטים בהנוגע להפועל: קום ועשה, או השמר לך פן תעשה וכן הוא בהנוגע להמאמר הנדפס בזה. דורש הוא בחזקה לעמוד "במסירת נפש בקיום התורה והמצות בפועל״ וביחוד על החנוך – מבלי להתחשב עם האויב "הוא שונא הלוחם בגלוי" ומבלי להתחשב עם המתנקם ״הוא שונא נסתר ועולל עלילות ... בענין הנקמה שהוא יוצא מגדר החיק״. ומבטיח, אשר, תנוקות אלו, שימשיכו להיות תנוקות של בית רבן, או שיעשום עתה תנוקות של בית רבן למרות כל הגזירות וההפחדות התחבולות והערמות – הנה למודם וחנוכם הוא הוא שישבית אויב ומתנקם אלו ואדרבה, על ידי מסירת נפש זו יזכו לגאולה. גם עתה הנה בכל מדינה ומדינה נמצאים כאלו, אם אויבים הנלחמים בגלוי אם מתנקמים הנלחמים בתחבולות, אבל כוונתם אחת היא השליטה בתינוקות, והמטרה כמטרת אחז "אם אין קטנים אין גדולים . . אין תלמידים . . אין חכמים . . אין תורה . . אין הקב"ה משרה שכינתו בעולם". וכאז כן הובטח גם עתה, אשר ע"י המס"נ והעמידה בלי חת בקיום התורה ומצות ובענין החינוך בפרט, הנה כל התחבולות והגזירות "שתשכח ח"ו תורה מישראל" ולהדיחם ח"ו מאלקות, לא יועילו, והילדים יהיו "לאותות ולמופתים בישראל" ו"היסוד להיות ועמך כולם צדיקים". וגדול כח מסירת נפש זו לזכות על ידה לגאולה השלימה והאמיתית, שתבוא במהרה בימינו על ידי משיח צדקנו".


== ראו גם ==
== ראו גם ==
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)