לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
האמנם
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{עריכה}} {{מקורות}} {{מאמרי רבותינו נשיאינו}} '''האמנם תרמ"ג''' הוא מאמר שנאמר על ידי [[הרבי הרש"ב]] והוא מבאר את [[אחדות ה']] ואת ביטול העולם בכל ג' דרגות הביטול, [[ביטול היש]] [[ביטול במציאות]] וביטול בעצם ([[ביטול במהות]]). ==תוכן המאמר== המאמר פותח בשאלה של שלמה המלך איך [[שמי השמים]] לא מכילים את הקב"ה ודווקא במקום חומרי בבית המקדש השכינה שורה. ובשביל להבין מקדים שיש חקירה בגדר [[מקום]] אם מקום הוא אור הממלא או אור הסובב ועוד מביא את פירוש אדמור הזקן שהיינו מלכות והוא ע"ד אהבת ה שהציווי הוא על התבוננות. שואל איך "אני הוי' לא שיניתי" הרי יש עולמות. ומסביר שלא שייך לומר שהם דימיון מכיוון שהתורה נותנת לעולם תוקף שיש מעשה ויש שכר ועונש א"ז? מסביר שכל דבר למטה יש לו שורש למעלה ועל ידי רבבות צמוצמים יורד להתהוות הגשם ומכיוון שאין ערוך בין החומר לשורשו לכן אם יתגלה אפילו מעט יותר מין החוק הקצוב יתבטל במציאות ומכיוון שבאלף השביעי העולם עתיד להתבטל לכן גם עכשיו אין לו מציאות אמיתית כמו נהרות המכזבים וזהו ביטול היש א"ח? מבאר שמכיוון שכל דבר מתהווה כל רגע מחדש לכן הוא לא נפרד לרגע מעצמות ית' (וכל רגע ניכר בו האין שממנו נברא כמו בית שמעיד על הארכיואלוג) כמו כח הזריקה שכל רגע שהאבן עפה כח הזורק מתלבש בה וברגע שהכח יעזוב האבן תיפול ככה העולם מכיוון שהוא נברא מאין ליש חייב לומר שכל רגע כח המהווה מתלבש בעולם א"ט? מסביר שעצמות ומהות תמיד נמצא בעולם כל רגע גם אם הוא לא מורגש ומביא משל מכח הנפש שיכול להסתלק לזמן מהיד אבל תמיד נשאר ביד והראיה שיוכל להזיז את היד לאחר שהחיות תחזור ואם החיות תסתלק לגמרי היד להפך לדומם ומכיוון שכך העולם לרגע לא נפרד מעצמותו יתברך והוא בטל באמת במציאות מכיוון שהוא לא מציאות נפרדת ח"ו. {{ספרי אדמו"ר הרש"ב}} [[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:*
(
עריכה
)
תבנית:מאמרי רבותינו נשיאינו
(
עריכה
)
תבנית:מבנה תבנית עבודה
(
עריכה
)
תבנית:מקורות
(
עריכה
)
תבנית:ניווט קבוצות
(
עריכה
)
תבנית:ספרי אדמו"ר הרש"ב
(
עריכה
)
תבנית:עריכה
(
עריכה
)
תבנית:קטגוריה בתבנית
(
עריכה
)
תבנית:ש
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
הדף הזה כלול ב־2 קטגוריות מוסתרות:
קטגוריה:חב"דפדיה: עריכה - כל הערכים
קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים המחפשים מקורות